Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ذوالفقاری گفت: اعلام کردیم تا موکب داران ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین و در عراق تا ۴ روز بعد از اربعین فعال باشند تا زائران در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی امشب در برنامه تیتریک اظهار کرد: اگر میگوییم الان مراسم اربعین را برگزار میکنیم معنی آن این نیست که یک ماه پیش برای این مراسم برنامه ریخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا به این ساعت تعداد ۳ میلیون و ۴۶۸ هزار ایرانی از مرزهای ایران خارج شدند و این را بگویم که حداکثر رکورد خروج ۲ میلیون و ۴۰۰ زائر بوده است.

ذوالفقاری ادامه داد: بار سنگینی از مرز خسروی عبور نکرد ولی خب به خلوتی مرزهای دیگر کمک می‌کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: بعد از بررسی هایی که با عراق داشتیم در آن برهه زمانی که در عراق تظاهراتی پیش آمد موقت مرز خسروی بسته شد ولی مرزهای سه گانه ما باز بود.

وی ادامه داد: در یک مقطع کوتاهی به ما اعلام کردند آن طرف مرزهای شلمچه و چذابه هم آب کم است و هم ماشین، برای همین بلافاصله هماهنگ کردیم آب برای آنجا ارسال شود و ما ماشین (اتوبوس) هم تهیه کردیم ولی طرف عراقی اجازه نمیداد ماشین ها از مرزها عبور کند و بعد از مذاکرات بسیار که اتوبوس ها از مرز رد شدند محلی‌های آنجا اعتراض کردند و اجازه فعالیت به اتوبوس ها نمیدادند.

ذوالفقاری بیان کرد: مانعی که برای اعزام ماشین‌ها به مرز عراق داشتیم هماهنگی بود نه تهیه ماشین ها.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت صفر بامداد امروز تا دقایقی پیش، هر ساعت به طور متوسط بیش از ۱۴ هزار نفر از مرزها وارد کشور می شود.

ذوالفقاری بیان کرد: در مهران در منطقه موکب داران و در پایانه جنوب و برخی استانهای معین محل هایی پیش بینی کردیم که اگر نشد فورا زوار به شهرهایشان منتقل شوند در انجاها اسکان داده شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: اعلام کردیم تا موکب داران ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین و در عراق تا ۴ روز بعد از اربعین فعال باشند تا زائران در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: پارکینگ ها بیمه هستند و در قبال هرگونه اتفاقی که برای خودروهای شخصی رخ بدهد مسئول هستیم.

ذوالفقاری بیان کرد: وقتی لغو ویزا میکنیم یعنی باید بر روی خیلی از اقدامات روند حاصل کنیم، مثل برگ تردد که به عنوان برگ موقت برای افرادی که گذرنامه هایشان آماده نشد، تقریبا حدود یک میلیون و ۹۳۰ هزار گذرنامه و برگ تردد امسال از سوی پلیس صادر شد.

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: ما از طریق سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با زاmران (آنهایی که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند و شماره هایشان را ثبت کرده بودند) گرفتیم و توصیحات و توصیه های لازم را به آنها اعلام کردیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون پیاده روی اربعین زائران اربعین موکب داران ادامه فعالیت اربعین رفاه زائران خدمت به زائران پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با شرکت ۱۸ کشور و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و بین المللی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع و صنایع نظامی در بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه، به نمایش سلاح‌ها و تجهیزات و فناوری‌های نوین خود در زمینه امنیت سایبری پرداختند.

ثامر الحسینی، فرمانده یگان واکنش سریع عراق به شبکه خبری العالم گفت: شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی دستاورد‌های نظامی و امنیتی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این بین، مجموعه بزرگی از انواع پهپاد‌ها مورد توجه قرار گرفتند. به اعتقاد من مبادله تجربیات در این زمینه تأثیرات بسیاری بر روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر جای خواهد گذاشت.

این نمایشگاه با شعار «با وحدتمان پیروز شدیم» در راستای توجه عراق به متنوع سازی منابع تأمین اسلحه آنهم در سایه چنبره آمریکا بر بازار اسلحه عراق برگزار شد.

علی الخزعلی، مدیر توسعه فعالیت‌های شرکت «سمر الخیر» به خبرنگار العالم گفت: شرکت ما به عنوان یک شرکت خصوصی، وظیفه خود می‌داند که پا به پای شرکت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه دهد. این شرکت کار خود را با تولید نسخه‌های اولیه سلاح سبک یعنی هفت تیر بابل آغاز کرد.

وزارت دفاع ایران با تولیدات مختلفی از جمله پهپاد‌های دوربرد «مهاجر» و «غزه» و موشک‌های ضد زره دهلاویه و سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی و صنایع جنگ الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق هم طی سخنانی در این نمایشگاه گفت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که سعی ما بر این است که ارتش عراق را به تمام سلاح‌های جدید و مدرن برای تقویت قدرت نظامی و دفاعی مجهز کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه دامنه تجارت بین المللی و نشان دادن علاقه مندی عراق به توسعه روابط نظامی و نوسازی توانمندی‌های امنیتی و نظامی خود است.

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان