Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین پیام اربعین به اربعینیان، احیاء آرمان حسینی در هنگامه‌ای است که جهان به شدت نیازمند عطر معنویت و عدالت و حریت حسینی در ستیز با کفر و بی‌ایمانی نظام سلطه جهانی شیاطین و یزیدیان زمانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اینکه اربعین بفرموده مقام معظم رهبری، عطیه الهی و هدیه حسینی به بشریت و نصرت خداوند به اهل ایمان و پاسخ به ایثار جوانان شهید است، به انحاء مختلف مورد اعتراف همه شاهدان و ناظران جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اربعین، بسته‌ای جامع جاذبه‌ها
محمد طوس‌سرائی، جوان 20 ساله و دانشجو، اربعین را پدیده‌ای پرجاذبه و کامل توصیف می‌کند و می‌گوید: علاوه بر جاذبه‌های سرشار معنوی، که خون و مظلومیت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام آن را غنی کرده، ایجاد اتحاد و انسجام و با نادیده‌گرفتن اختلاف‌های نژادی، قومی، شهری و سیاسی و اقتصادی، همه با هم بر محور یک هدف که امام حسین علیه‌السلام محور آن است، از جاذبه‌های پرکشش اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام است.


حسن قزلباشی نوجوان 17 ساله از آذربایجان ایران، معتقد است: اگر ما در کربلاء برای ایری امام‌مان نبودیم، امروز در رکاب نائب امام زمان، مقام معظم رهبری، آماده جان‌نثاری در راه آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام هستیم.

وی می‎‌افزاید: حضورمان در اربعین نشانه اعلام آمادگی عملی‌مان به ولی فقیه‌مان و جهانیان است که ما آماده خلق حماسه حسینی در صورت صدور دستور رهبرمان هستیم.

اربعین جهانی می‌شود همانند امام حسین(ع)
محسن امانی از کردستان، که پرچم بلندی با عنوان "لبیک یا حسین" را با خود حمل می‌کند، اظهار می‌دارد: در راه سیدالشهداء همه مذاهب و ادیان حضور دارند و اینکه رسول‌الله(ص) محبت به امام حسین را با ایمان انسان‌ها پیوند داده، می‌رساند که شعله عشق به امام حسین علیه‌السلام روز بروز فروزان‌تر و شعله‌ورتر می‌شود.

وی اربعین را تجدید میثاق با امام حسین علیه‌السلام برای ادامه راه او که احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) است، دانست و یادآور شد: در اربعین‌هاست که امام حسین علیه‌السلام و اهلبیت به جهانیان شناسانده می‌شوند و در هر اربعین خیل جدیدی از محبان و عاشقان به صف یاران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام افزوده خواهد شد.‌

اربعین، رسواگر ادعاهای دروغین غربی‌ها
زهره خاکبازیان، دانشجوی پزشکی، اربعین را رسواگر دروغ بزرگ غربی‌ها و نشانه کوردلی صاحبان قدرت در غرب ذکر می‌کند و می‌گوید: این خیل چند ده میلیونی انسان‌هایی که با انواع روش خود را با هزاران زحمت به مسیر راهپیمایی نجف به کربلا می‌رسانند، برای دنیای رسانه‌های غرب، که از هیچ سوژه خبری براساس منافع خود عبور نمی‌کنند، هیچ واقعیت خارجی ندارد که تنها به انعکاس خبری آن بپردازد و این انکار واقعیت مسلم اربعین نشانه مرض‌آلودبودن نگاه غرب به اسلام و مسلمانان است.

سارا آرامی، که در یک کالاسگه دو بچه را در گرمای 46درجه مسیر حمل می‌کند،  اقدام خود را در مقابل فداکاری کاروان اباعبدالله علیه‌السلام هیچ می‌داند و اظهار می‌دارد: در صحنه عمل است که ادعاها را می‌توان محک زد و به اصالت و عظمت کار عاشورائیان پی برد.

وی حضور فرزندان خردسال خود در راهپیمایی اربعین را بزرگ‌ترین حرکت تربیتی دانست و گفت: وقتی برای خردسالانم در مورد حضرت رقیه سخن بگویم، آنها بیشتر متوجه خواهند شد چراکه خود در بخش ناچیزی از زحمات و رنج‌های کاروان کربلا آنهم در راهپیمایی توام با اب و غذا و محبت حضور داشته است.

اربعین، منبع غنی پژوهشی
غفار آبادی نژاد، استاد و جامعه‌شناس در مسیر نجف به کربلاء به خبرنگار بلاغ می‌گوید: اربعین و راهپیمایی آن مالامال از موضوع‌های جالب پژوهشی است که می‌تواند منبع غنی برای محققان و پژوهشگران جهان اسلام و حتی دانشگاه‌های غربی باشد.

وی موضوع اربعین را فوق‌العاده استراتژی در تعیین و تغییر معادلات جهانی دانست و گفت: بطور قطع بیش از مسئولان برپایی اربعین، این دشمنان اربعین بویژه کشورهای غربی هستند که به عظمت انرژی و تاثیرگزاری اربعین در جهان اسلام و حتی جوامع غربی پی برده و بتدریج در تخریب آن اقدامات گسترده‌ای را تدارک خواهند دید که سازماندهی مخالفان نظام عراق و فعال‌سازی آنها مصادف با اربعین در شهرهای مهم عراق از زمره این تلاش‌هاست که باید کم کم انتظار فعال‌کردن گسل‌های نژادی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی و... را در کشورهای اسلامی بویژه عراق داشت که برای خنثی کردن این توطئه‌ها حتماً متخصصان ایرانی و عراقی باید تدابیر جدی بیاندیشند و میزان روشنگری و آگاه‌سازی امت اسلامی را افزایش دهند.


خاطره‌ای شیرین و بیادماندنی
وی حد فداکاری و دلدادگی مردم ایران و عراق و سایر کشورها به سیدالشهداء را بی‌نظیر دانست و با اشاره به حضور مردم مختلف از کشورهای گوناگون بویژه امریکا و اروپا، به بیان بخشی از ایثار مردم عراق می‌پردازد و می‌گوید: شب گذشته جوانی در مسیر راهپیمایی با التماس فراوان از ما خواست تا در خانه او به استراحت بپردازیم. وقتی به اتفاق چند نفر دیگر وارد خانه کوچکش شدیم از ما خواهش کرد با همان لباس و کفش و جوراب‌های خاک‌آلود وارد اتاق‌های مرتب و تمیزش شویم. او می‌گفت ما تازه عروسی کردیم و شما اولین مهمانان ما هستید و همسرم اصرار دارد تا زندگی و اثاثیه خانه‌مان با خاک پای زائران سیدالشهدائ متبرک شود. او در کنار دنیایی از لطف و محبت وقتی پاهای‌مان را از کفش‌های‌مان در می‌آورد ابتداء کف پای‌مان را می‌بوسید و سپس شروع به شستشو و مالش دادن می‌کرد و این حرکت از جوانی در اوج غرور، حرکتی غیرقابل توصیف است و از همین قرائن می‌توان رخداد بزرگی را پیش‌بینی کرد که در صورت مدیریت درست و هوشمندانه، آن  رخداد بزرگ نقطه عطفی در جهان خواهد بود که با محوریت اهلبیت رسول‌الله (ص) بویژه سید و سالار شهیدان، جهان را برای پذیرش امام مهدی (عج‌الله) آماده خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با  ۱۵ شوال ۱۴۴۵و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

وقوع غزوه بنی قینقاع "۲ هجری ".

وقوع جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سید الشهداء علیه السلام " ۳ هجری ".

وفات شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام " ۲۵۲ هجری ".

معجزه ردالشمس در مسجد فضیخ " ۷ یا ۸ هجری قمری ".

زایمان

مناسب زایمان نیست.

مسافرت

سفر اکیدا مکروه و امکان حادثه دارد و در صورت ضرورت حتما همراه صدقه باشد. عزیزان احتیاط کنید.

احکام نجوم

امروز قمر در برج عقرب است و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر خوب است:
استعمال دارو.
معجون گذاشتن بر زخم و دمل.
استحمام.
تحقیق و تفحص.
امور زراعتی و کشاورزی.
درختکاری.
از شیر گرفتن کودک.
خرید باغ و زمین زراعی.
جراحی چشم.
خارج ساختن خال و زگیل و ضایعات و اضافات زیر پوستی.
نیشتر زدن بر دمل‌های چرکین؛ و کشیدن دندان نیک است.  
ولی امور اساسی و زیر بنایی مثل ازدواج خوب نیست.

مباشرت امشب

( شب پنج شنبه ) ، از مباشرت به قصد فرزند آوری اجتناب گردد.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت باعث سرور و شادی است.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد سلامت آفرین است.

ناخن گرفتن

 چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن  وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز چهارشنبه

وقت استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۱۶ سوره مبارکه " نحل" است؛ و علامات و بالنجم هم یهتدون...

و مفهوم آن این است که برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

ذکر روز چهارشنبه: یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳