Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط از شروع برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت : تمام موادغذایی و آشامیدنی که در موکب‌های استان تهیه و توزیع می‌شود زیرنظارت کامل تیم‌های بهداشت محیط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : تاکنون سه هزار و ۲۹ مورد بازدید از موکب‌ها و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی استان انجام شده و هزار و ۳۵۸ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز توقیف، جمع آوری و معدوم شده است.

او تعداد کنترل و بازرسی منابع آب آشامیدنی را ۳۳۰ مورد، مقدار سالم سازی آب شرب (کلرزنی) را ۱۰ متر مکعب، تعداد کلرسنجی انجام شده آب آشامیدنی را یک هزار و ۱۴۰ مورد، تعداد کدورت سنجی انجام شده را ۲۵۰ مورد، تعداد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی را ۲۱۰ مورد و تعداد نظارت بر مخازن سیار و ثابت آبرسانی مستقر در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را ۹۸۵ مورد ذکر کرد.

او گفت : یک هزار و ۶۲ مورد سنجش پورتابل تجهیزات بازرس شامل دما، روغن، شوری، آلودگی سطوح و انگشتان دست خادمین نیز انجام شده است.

شکیبا میزان سطح سم پاشی و گندزدایی اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی را ۱۷ هزار و ۷۵۰متر مربع اعلام کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از آغاز این برنامه ۹۹ جلسه هماهنگی درون بخشی و بین بخشی و ۱۹۹ جلسه آموزشی با مسئولین و نیرو‌های خدماتی موکب ها، ایستگاه‌های صلواتی، متصدیان و کارگران مراکز و اماکن بین‌راهی برگزار شده است.

او افزود: در این جلسات هزار و ۷۶ نفر از خادمین و مسئولین موکب ها، متصدیان و کارگران مراکز و اماکن تهیه و توزیع موادغذایی آموزش داده شده‌اند و ۲۰۷ کارت بهداشت برای خادمین در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی صادر شده است.

 

 

انتهای پیام/د

نظارت تمام موادغذایی و آشامیدنی در موکب‌ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد