Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@12:26:13 GMT

ورود ۴ کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده یمن

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۵۵۱۳

خرداد؛ شرکت نفت یمن بامداد شنبه اعلام کرد: چهار کشتی حامل سوخت که مدتها در توقیف ائتلاف سعودی بودند، وارد بندر الحدیده شدند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، نفتکش «استون ۱» حامل بنزین، نفتکش «مانیتور» حامل دیزل و کشتی «سی هارت» و «مجنون» که از حدود یک ماه  پیش، از ورود آن‌ها به بندر الحدیده جلوگیری می شد، به این بندر رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت نفت یمن در همین ارتباط اعلام کرد که همچنان شش نفتکش دیگر در نزدیکی بندر الحدیده در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.
پیشتر، شرکت نفت یمن با صدور بیانیه ای هشدار داده بود که در صورت تداوم جلوگیری عربستان سعودی از ورود نفتکش ها به بندر الحدیده یمن، ارائه خدمات ضروری به مردم، متوقف و این کشور با فاجعه دیگری مواجه خواهد شد.
«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با انتشار بیانیه‌ای، اقدامات ائتلاف عربی در توقیف نفتکش‌ ها را محکوم و نسبت به عواقب ادامه این اقدام بشدت هشدار داده بود.
دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی در باره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.
عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.
بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.  برچسب ها: سوخت ، بندر الحدیده یمن

منبع: خرداد

کلیدواژه: سوخت بندر الحدیده یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، 125 میلیون و 400 هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه 1402) با 122 میلیون و 100 هزار لیتر، 2.7 درصد افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین 119 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال 1402) با 116 میلیون لیتر، 3 میلیون و 700 هزار لیتر افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروریختن پل در آمریکا زنجیره تامین را مختل کرد
  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • یک فوتی بر اثر برخورد خودروی حامل سوخت با کامیون در محور بیرجند به سربیشه
  • کشف گازوئیل قاچاق در مانه و سملقان
  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل سوخت قاچاق در سیریک
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند