Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- احمدی منش گفت: ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان به سازش منجر شده است. تاریخ انتشار: 09:26 - 27 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۹۸۲ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: طرح مصلحین خانواده در شهرستان‌های رودان، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه و بندرعباس در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: این طرح به منظور شناسایی زوجین متقاضی طلاق پیش از ثبت دادخواست و معرفی آن‌ها به هسته‌های مصلحین به منظور مشاوره و ایجاد صلح و سازش عملیاتی شده و جمعیت قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

احمدی منش خاطرنشان کرد: اجرای طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان نتایج مطلوبی در پی داشته و ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق به صلح و سازش منجر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان داشت: گام چهارم برنامه اجرائی این معاونت برای پیشگیری از رشد مناطق حاشیه‌ای در شهر بندرعباس عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و توجیهی برای مشاورین املاک با هدف پیشگیری از جرائم این حوزه از جمله تصرف و تفکیک و فروش غیرقانونی اراضی ملی و دولتی است.

احمدی منش در ادامه افزود: هدف نهایی از اجرای این برنامه، ایجاد ده کیلومتر موانع فیزیکی اعم از کمربند سبز، دیوارکشی، فنس کشی و یا بلوک گذاری اراضی در معرض تخریب و جلوگیری از گسترش مناطق جدید در بافت‌های ناکارآمد است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: لازم است سازمان‌ها و ادارات به وظایف خود در رابطه با پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی و بافت‌های ناکارآمد با احساس مسئولیت و آگاهی بیشتری عمل نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: بسیاری از جرائم در این قبیل مناطق رخ می‌دهد و لازم است مدیران ادارات در خصوص اخذ اسناد مالکیت اراضی و املاک و ثبت آن به صورت کاداستر اقدام کنند تا از تصرف و تعدی به اراضی دولتی و سایر ارگان‌ها جلوگیری شود.

شهروندان تخلفات را از طریق سامانه سجام گزارش کنند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از نتیجه بخشی اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی، از طریق کارت‌های بازرگانی خبر داد و گفت:برای برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی پرونده تشکیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید امیر مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طبق بند 7 قانون مالیات های مستقیم، و ماده 33 مکرر قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجاره دادن کارت بازرگانی جرم تلقی شده و ضمن اعمال مجازات‌های مربوطه و ابطال کارت بازرگانی، در صورت احراز فرار مالیاتی، مجازات تعزیری درجه شش برای مرتکب یا مرتکبین نیز، اعمال خواهد شد.

وی افزود: این معاونت ضمن شناسایی اشخاصی که از طریق کارت‌های بازرگانی اقدام به فرار مالیاتی  کرده‌اند، مشخصات آنها را در اختیار مدیرکل امور مالیاتی استان قرار داده و براین اساس از لیست معرفی شده؛ 12 نفر مظنون شناخته شدند.

معاون قضائی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی  عنوان کرد: ضمن ارجاع پرونده مربوطه به کمیته ویژه مبارزه با فرار مالیاتی استان، مقرر شد، فهرست این اشخاص به عنوان مودیان فاقد اعتبار (صوری)، به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان اعلام و در سامانه مربوطه درج شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در این ارتباط ، پرونده تشکیل و در حال رسیدگی و انجام فرآیند حسابرسی مالیاتی است، بدین ترتیب و با این اقدام ضمن کشف فساد در زمینه فرار مالیاتی، از استمرار این اقدام مجرمانه در سطح استان نیز پیشگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند