Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد فریدونکنار از حمایت یک میلیارد تومانی خیرین فریدونکناری از مددجویان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهیدالله آقاجانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در ابتدای تشکیل کمیته امداد خدماتی از جمله تحت پوشش قرارگرفتن خانواده‌های نیازمند، فرانشیز درمانی و معافیت صدور قبض آب و برق بوده که بعدها خدماتی از جمله تهیه جهیزیه و کمک به خانواده‌های در آستانه ازدواج، بیمه، تسهیلات در زمنیه‌های مختلف، خدمات سربازی، کمک به اجاره و ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی و بسیاری از خدمات دیگر به آن اضافه شده که هم‌اکنون بر عهده کمیته امداد است و به مددجویان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به دو صورت صندوق امداد ولایت و پرداخت وام از منابع امداد انجام می‌شود و وام دیگری امسال اضافه شده که در سند توسعه شهرستان به‌عنوان شهرهای آسیب‌پذیر بالغ بر یک میلیارد تومان ابلاغ شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار تصریح کرد: یکی دیگر از خدماتی که کمیته امداد ارائه می‌کند طرح اکرام و محسنین و همان خانواده‌های بدسرپرست است که حدود ۸۸ خانواده در طرح ایتام و ۷۲ خانواده در طرح محسنین کمیته امداد فریدونکنار قرار دارند و توسط خیرین کمک‌های فراوانی به آن‌ها شده است.

آقاجانپور ادامه داد: ۹۸۵ خانوار به میزان سه هزار نفر از مددجویانی هستند که تحت سرپرستی کمیته امداد فریدونکنار قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه خدمات آموزشی از دیگر مواردی است که کمیته امداد به آن توجه جدی دارد یادآور شد: از جمله خدمات دیگری که کمیته امداد ارائه می‌کند خدمات آموزشی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق است و باتوجه به اینکه ۳۸۵ نفر افراد تحت پوشش از خانواده طلاق هستند موضوع آموزش و مشاوره به آن‌ها داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه سفرهای زیارتی، اعزام به عتبات عالیات، اردوهای سطح استان از موارد دیگر خدمات کمیته امداد است گفت: تاکنون با پرداخت کمک هزینه آموزش فنی و حرفه‌ای ۷۸ نفر آموزش دیده‌اند.

آقاجانپور از برگزاری نخستین میزخدمت در ۵ روستای فریدونکنار توسط کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری میز خدمت بررسی مشکلات خانواده‌ها، بررسی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، اشتغال خانواده و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی دیدار با خانواده‌های تحت حمایت در هر ماه را برنامه کاری این اداره عنوان کرد و افزود: درحالی که فریدونکنار دارای یک مرکز نیکوکاری بود اما هم‌اکنون بالغ بر ۱۶ مرکز در سطح شهرستان وجود دارد که همچنان  رو به افزایش است، کاری که این مراکز نیکوکاری انجام می‌دهند تسهیل روند کارِ کمیته امداد است و بیشتر با خیرین ارتباط دارند و ما فقط نظارت کننده این مراکز هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ درآمد ۱۰۰ میلیونی کمیته امداد فریدونکنار با حمایت خیرین و مسئولان شهرستانی به یک میلیارد برای افراد تحت پوشش رسیده است.

آقاجانپور تصریح کرد: در جشن لذت لبخند که در سال جاری برگزار شده بود، ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که فقط توسط خیرین بوده و همچنین در بحث سیل و زلزله هم مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان توانسته‌ایم جمع آوری کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار گفت: اقدام دیگری که کمیته امداد با کمک فرمانداری انجام داده، تشکیل انجمن حمایت زندانیان شهرستان بود و در همین راستا در اردیبهشت ماه با فرماندار و معاونین از زندان بابل بازدید به‌عمل آمد و توانستیم که بر اساس آگاهی خانواده‌های آن‌ها را شناسایی کنیم و برای هر کدام از آن‌ها سبد غذایی تهیه شد و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و تمام توان خود را برای حمایت از آن‌ها می‌گذاریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی