Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جمع کثیری از عزاداران حسینی روز شنبه برای ششمین سال متوالی مسیر ۲۰ کیلومتری گناباد تا حرم امام زاده محمد عابد کاخک (ع) برادر امام رضا (ع) را با پای پیاده طی کردند.

آنان با این حرکت که به سبک حرکت زائران پیاده حضرت امام حسین (ع) در مسیر کربلا برگزار شد ثابت کردند که هرچند از قافله زائران پیاده حضرت سیدالشهدا (ع) بازمانده اند اما در طریق آن حضرت و فرهنگ و معارف عاشورا ثابت قدم ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عزاداران که از سحرگاه امروز راهپیمایی خود را آغاز کرده بودند بعد از چند ساعت راهپیمایی به جمع دیگر سوگواران در محل امامزاده سلطان محمدعابد کاخک (ع) پیوسته و به عزاداری پرداختند.

همچنین ارادتمندان اهل بیت (ع) در شهرستان خواف همزمان با روز اربعین مسیر مزار شهدای گمنام تا مسجد الزهرا (س) این شهرستان را با پای پیاده پیمودند.
در روز اربعین مردم نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی یکپارچه سیاهپوش و سوگوار مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) هستند و با شرکت در آیین‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا حسین حسین گویان بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.
یکی از آداب و رسوم محوری مناطق روستایی و شهری گناباد و بجستان در محرم و صفر و از جمله اربعین برگزاری آیین تعزیه خوانی و شبیه خوانی واقعه عاشورا در نقاط مختلف شهری و روستایی است که با شور و حال خاصی در آستانه اربعین حسینی برگزار می شود.
 بیش از ۳۰۰ نفر مبلغ و مبلغه در ایام ماه‌های محرم و صفر به نقاط مختلف شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف اعزام شدند.
شهرستان‌های خواف، بجستان و گناباد در مجموع با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۶۷، ۲۷۸ و ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و خراسان رضوی قرار دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی گناباد خواف کاخک خراسان رضوی کربلا بجستان راهپیمایی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • موفقیت گناباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد