Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@14:44:49 GMT

گیاهی برای کاهش نگرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۵۷۶۶

گیاهی برای کاهش نگرانی‌ها

بابونه دارای خواص دارویی بی‌شماری مانند پیشگیری از بروز سرطان، بهبود کیفیت خواب، بهبود عملکرد سیستم گوارش و کاهش استرس است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بابونه یک گیاه معطر است که به صورت خودرو در کنار جاده‌ها و مزارع رشد می‌کند. این گیاه از سال‌ها قبل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابونه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی بوده که برای سلامت بدن مفید است. بسیاری از افراد جهت برخورداری از خواص بی‌نظیر این گیاه، دمنوش آن را مصرف می‌کنند؛ این نوشیدنی هیچگونه کافئینی نداشته، دارای طعم مطبوعی است و به کاهش استرس‌های روزانه کمک می‌کند. 

پیشگیری از بروز سرطان

بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام "آپی‌ژنین" است که با سلول‌های سرطانی به ویژه سرطان پوست، سرطان پروستات، سرطان سینه و سرطان رحم مبارزه می‌کند. این آنتی‌اکسیدان توانایی سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و در نتیجه مانع رشد و گسترش آن‌ها می‌شود. همچنین آپی‌ژنین به گیرنده‌های عصبی خاصی در مغز می‌چسبد و منجر به خواب آلودگی می‌شود. بنابراین مصرف روزانه این گیاه برای افرادی که از بی‌خوابی یا اختلالات مزمن خواب رنج می‌برند، مفید است. همچنین بابونه دارای خواص ضد تشنج و ضد افسردگی است و به افراد کمک می‌کند تا خوابی عمیق را تجربه کنند.

بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن

مصرف بابونه به بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم صحیح غذا کمک زیادی می‌کند. استفاده از این گیاه از ابتلا به زخم معده نیز جلوگیری می‌کند، زیرا اسید معده را کاهش داده و مانع رشد باکتری‌هایی می‌شود که دلیل اصلی به وجود آمدن زخم معده است. از زمان‌های قدیم این گیاه برای درمان بیماری‌های مربوط به سیستم گوارشی مانند حالت تهوع و آرامبخش معده  استفاده شده است.

کاهش استرس و نگرانی

مصرف بابونه باعث افزایش سطح دو نوع هورمون به نام ملاتونین و سروتونین در بدن می‌شود؛ این هورمون‌ها نقش مهمی در از بین‌بردن استرس و نگرانی دارد. نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد استفاده از این گیاه باعث تسکین فوری سردرد و میگرن می‌شود و به درمان افسردگی بعد از زایمان کمک می‌کند.

کد خبر 390379

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گياهان دارويي بابونه افسردگی استرس اضطراب آرامش سرطان بیماری های گوارشی دوری از افسردگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)

 

 

 

منبع : آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن (فیلم) بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم) راهکار‌های درمانی برای آبله مرغان (فیلم)

دیگر خبرها

  • چطور از ابتلا به ششمین سرطان پُرشیوع پیشگیری کنیم؟
  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی دارو‌های مکمل و نیروزا
  • تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی داروهای مکمل‌ و نیروزا
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید