Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند، با پایان مهلت ۱۲۰ ساعته برای آتش‌بس موقت، عملیات نظامی"چشمه صلح" در شمال شرق سوریه قاطعانه ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با اصحاب رسانه‌های خارجی در استانبول تاکید کرد، یک شب پیش از آغاز عملیات چشمه صلح، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان تصمیم خود برای اجرای این عملیات قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: واکنش‌های بین‌المللی درخصوص عملیات چشمه صلح در دو روز اول آن کم‌رنگ بودند، زیرا انتظار نمی‌رفت که ترکیه موفقیتی به دست آورد، اما هنگامی که روشن شد این کشور با موفقیت به عملیات خود ادامه خواهد داد، واکنش‌ها به سطحی فراتر از عقل و منطق افزایش یافت، اما با این وجود ما به این عملیات با عزم و اراده ادامه دادیم.
اردوغان گفت: مواضع برخی کشورها و در راس آنها آمریکا و کشورهای اروپایی به محض ورود نیروهای ما به عمق ۳۰ کیلومتری در منطقه عملیات در مدت زمانی کوتاه، تغییر کرد.
رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، کشورش عملیات نظامی چشمه صلح را به دقت و احتیاط اجرایی کرده است، به گونه‌ای که "این دقت و احتیاط، در دنیا کم‌نظیر است."
آنکارا و واشنگتن روز پنجشنبه بر سر توقف عملیات چشمه صلح در شمال شرق سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در ازای خروج این یگان‌ها از منطقه مرزی تا عمق ۳۲ کیلومتری توافق کردند.
همچنین اردوغان دراین دیدار ابراز امیدواری کرد که کمیته قانون اساسی سوریه، آغاز مرحله حل و فصل سیاسی بحران سوریه باشد. قرار است نشست این کمیته ۳۰ اکتبر در شهر ژنو برگزار شود.
رئیس جمهوری ترکیه گفت، به مجرد اینکه کار کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه تکمیل و تمامیت ارضی این کشور تضمین شود، همه مناطق سوریه تحت کنترل دولت مشروع آتی آن درخواهد آمد.
وی ادامه داد، تمام سوریه از تروریست‌های داعش پاکسازی شد، اما گروه تروریستی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) همچنان تهدیدی بر امنیت ملی ترکیه در طول مرزهای مشترک این کشور با سوریه است.
اردوغان گفت، کشورش بیش از ۳۰۰۰ تروریست داعشی را در طول عملیات نظامی "سپر فرات" در سال ۲۰۱۶ "خنثی" کرد.
رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: با وجود هشدارهای آنکارا درباره تهدیدهای این گروه تروریستی، واشنگتن اقدامات لازم را در این خصوص اتخاذ نکرد و چاره‌ای برای ما نماند جز اینکه خودمان امور خود را به دست بگیریم. به راه‌های دیپلماتیک متوسل شدیم اما با این وجود نتوانستیم آمریکا یا کشورهای اروپایی را از حمایت گروه‌های تروریستی ی‌پ‌گ و پ‌ک‌ک منع کنیم.


منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردوغان سوریه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد

به گزارش همشهری انلاین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت: آنکاراتمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

کد خبر 840957 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترکیه خبر ویژه اسرائیل

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد