Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های وزن ۹۰+ کیلوگرم کشتی ساحلی بازی‌های ساحلی جهان در شهر دوحه قطر برگزار شد و پویا رحمانی نماینده کشورمان به مدال طلا رسید.

رحمانی در این مسابقات که به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، در گروه A وزن ۹۰+ در کشتی نخست خود با نتیجه ۳ بر صفر اوفوک ایلماز از کشور ترکیه را شکست داد و در مبارزه بعدی خود با نتیجه ۴ بر صفر داوی خوزه آلبینو از برزیل را مغلوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور سوم با نتیجه ۳ بر صفر دیانته کوپر از آمریکا را از پیش رو برداشت و در دور چهارم لوانیس کارگیوتاکیس از یونان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و به عنوان نفر اول گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۳ بر صفر اویان نظریانی از آذربایجان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. رحمانی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر صفر اوفوک ایلماز از ترکیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

بیشتر بخوانید:اهدای پاداش ۱۵۰۰ دلاری به قهرمان کشتی ساحلی

بر همین اساس پویا رحمانی درباره رقابت‌های کشتی ساحلی بازی‌های ساحلی جهان اظهار داشت: مسابقات بسیار سنگین برگزار شد، ۶ کشتی در ۳ ساعت، نخستین بار چنین چیزی را در این سطح فشار تجربه می‌کردم، خداروشکر که توانستم مقام نخست را به دست آورم.

وی درباره قرعه مسابقات گفت: گروه ما ۵ نفر و گروه مقابل ۴ نفر کشتی گیر شرکت کرده بودند. چون سهمیه‌ای بود مجموعا ۹ نفر مجوز شرکت در مسابقات را داشتند. من در گروه خودم با ۴ کشتی گیر مسابقه دادم و سرگروه شدم. در گروه مقابل هم پس از مشخص شدن نفرات اول و دوم به صورت ضربدری با هم کشتی گرفتیم و به این صورت فینالیست‌ها و نفرات سوم و چهارم مشخص شدند.

رحمانی درباره این سوال که پیش از این تجربه حضور در مسابقات ساحلی را داشته عنوان کرد: سال ۲۰۱۷ که مسابقات در کشور ترکیه برگزار شد قهرمان جهان شدم و امسال دومین حضورم در مسابقات ساحلی بود و خدا را شاکرم که توانستم پیروز و سربلند از مسابقات بیرون بیایم.

وی در مورد اینکه برای حضور در این مسابقات چه تمریناتی را پشت سر گذاشته گفت: این مدال به تنهایی حق من نیست، ما پس از مسابقات جهانی ترکیه ۲۰۱۷، به مدت ۲ سال در مسابقات کشوری شرکت داشتیم، اما دو تیم کامل به مسابقات اعزام نشد و این مدال حق تمامی کشتی گیرانی است که در مسابقات شرکت نکردند. من برای کسب این مدال سختی و استرس بسیار زیادی را تحمل کردم، درواقع می‌توانم بگویم این مدال را به سختی به دست آوردم، به این دلیل که احساس مسئولیتی که در قبال دو تیمی که اعزام نشد داشتم، به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات حاضر شدم و در عین اینکه فشار روانی بسیار زیادی بر روی من بود سعی کردم سنگ تمام بگذارم، و این مدال را به تمامی مردم شریف ایران تقدیم می‌کنم.

بیشتر بخوانید:حکم علیرضا دبیر برای محمد حسن محبی

انتهای پیام/

صحبت‌های طلایی ایران در کشتی ساحلی جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه در مسابقات شرکت نکرده‌ام در رنکینگ المپیک دارم از سهمیه دور می‌شوم، اما با حضور در اولین مسابقه جبران خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسین رسولی در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در مورد حضورش در المپیک پاریس بیان کرد: با توجه به اینکه من در مسابقات شرکت نکرده‌ام، کم کم در رنکینگ المپیک دارم از کسب سهمیه المپیک دور می‌شوم. در اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم رنکینگم تغییر می‌کند و بالا می‌آیم. در پرتاب دیسک مسابقات را در مکان‌های برگزار می‌کنند که باد وجود دارد و باد تاثیر زیادی در پرتاب دیسک دارد از این رو خیلی‌ها سهمیه مستقیم گرفتند. خیلی‌ها وارد رنکینگ شدن از این رو رنکینگ من پایین آمده و فکر می‌کنم در حدود ۳۰ هستم. 

او ادامه داد: اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم صددرصد رنکینگم بالا می‌آید و جزء ۳۱ نفر قرار بگیرم و به المپیک راه پیدا می‌کنم. 

وی تاکید کرد: اوضاع بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده است اما من ترجیح می‌دهم راجع به این مسائل صحبت نکنم و خودم همه تلاشم را می‌کنم همه چیز را فراهم کنم. امیدوارم مانند بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی حاصل شود. با وجود اینکه فدراسیون دوومیدانی دارد و دست سرپرست می‌چرخد امیدوارم آن نتیجه‌ای که خودم مدنظر دارم را بتوانم بگیرم. هدف اول من گرفتن سهمیه المپیک و سپس صعود به فینال المپیک است. 

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیز گفت: من شخص خاصی را مد نظر ندارم، اما امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و فدراسیون سر و سامان بگیرد چون با این شرایط تمرین کردن نه تنها برای من بلکه برای بقیه ورزشکاران دو میدانی هم سخت است. وقتی فدراسیون سرپرست دارد، نمی‌داند کدام ورزشکار در سطح یک قرار دارد و کدام ورزشکار در سطح یک نیست بنابراین به حرف اطرافیان خیلی گوش می‌دهد و و کسی به درستی در جایگاه خودش قرار نمی‌گیرد. امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود بداند که باید چه کسی را حمایت کند و چگونه در میادین بزرگ باید نتیجه گرفت. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • برگزاری لیگ کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • موفقیت بهای سنگینی دارد؛ «ستارگان نفس بریده»
  • فصل برای دیونگ تمام شد/ هافبک هلندی به یورو می‌رسد