Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی، موضوعات مرتبط با پروژه های عمرانی را برنامه ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می نماید، گفت: این کمیته یکی از کمیته های ۱۴ گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی است که دارای ۱۵ مأموریت‌ و وظیفه اساسی در حوزه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی و راه های مواصلاتی و بناهای ثابت، جانمایی و تأمین امکانات برای پارکینگ های خودروهای شخصی و اتوبوس های بین شهری، تأمین امکانات اضطراری و رفاهی ، تکمیل پایانه های مرزی و رفع خلاءهای مرزی، توسعه زیرساختهای ارتباطی حوزه فضای مجازی و افزایش پوشش مخابراتی، ارائه خدمات پولی و بانکی، ایمنی راه های مواصلاتی و حذف نقاط حادثه خیز، احداث بناهای ماندگار در پایانه های مرزی استانهای هدف می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف و وظایف کمیته با برگزاری جلسات کمیته اصلی و حضور در جلسات کمیته‌های استانی و رصد پیشرفت اجرای مصوبات جلسات و انجام بازدیدهای میدانی از مرزهای چهارگانه و پایانه‌های مرزی پیگیری شده است، اظهار کرد: برای تحقق این ماموریتها ابتدا اسیب شناسی مجموعه فعالیت های دستگاههایی اجرایی عضو کمیته انجام و با برگزاری نشست های مشترک نسبت به تهیه نقشه راه و برنامه سال ۱۳۹۸ کمیته زیرساخت و تقسیم کار و تفکیک وظایف اقدام شد و به منظور عینی شدن‌برنامه های تعریف شده، از ابتدای امسال بازدیدهای ادواری از مرزهای چهارگانه صورت گرفته است .

جمالی نژاد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت واحدهای استانی دستگاههای اجرایی برای پیشبرد برنامه های عمرانی تعیین شده در دستور کار کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین قرار گرفته و معاونین امور عمرانی استانداریها مسئولیت کمیته زیرساخت استانها را عهده دار شدند، عنوان نمود: به موجب سیاست های تعریف شده برای برنامه ریزی بلند مدت، تهیه طرحهای جامع و تفصیلی مرزها در دستورکار قرار گرفت تا به عنوان مبنای انجام فعالیت های عمرانی ماندگار و پایدار قرار گیرد.

وی افزود: سیاست های کلیدی برای توسعه زیرساخت ها در مرزهای چهارگانه با نگاه آینده نگرانه و مبنتی بر ایجاد زیرساخت های دائمی و ماندگار، پایداری در ارائه خدمات به زائرین و کیفی سازی خدمات استوار بوده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه به برخی اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در سال ۹۸ اشاره نمود و گفت: در حوزه راههای مواصلاتی تمرکز برنامه ریزی بر ایمن سازی مسیرهای منتهی به مرز بود و ‌برای تحقق این مهم،‌ لکه گیری موضعی و روکش اسفالت ۴۶۳ کیلومتر از راهها در سه استان خوزستان،ایلام و کرمانشاه اتجام شد.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ کیلومتر هم راه احداثی در مرز مهران و چذابه احداث شد که مهمترین آن احداث کمربندی غربی در شهر مهران بود که باعث تفکیک ترافیک ورودی به پایانه برکت به عنوان مبدا و خروجی اتوبوس های برون شهری گردید.

جمالی نژاد همچنین از خط کشی ۲۵۰۰ کیلومتر از راههای منتهی به مرزهای مجاز خبر داد و گفت: نصب حفاظ و گاردریل به طول ۴۰ کیلومتر به ویژه در مرز مهران و‌چذابه و نصب علائم راهمایی و رانندگی

برای ایمن سازی مسیر توسط کمیته زیرساخت استان و‌ وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین همچنین اظهار کرد: در حوزه تقویت زیرساخت و ارتقاء ظرفیت ارتباطی جهت برقراری مکالمات و استفاده از اینترنت، با تقویت شبکه و آنتن‌های BTS در مرزهای چهارگانه، افزایش ظرفیت شبکه تلفن‌های همراه توسط اپراتورهای سه‌گانه و نصب و بهره‌برداری از Wi_Fi رایگان در پایانه‌های مرزی با بهره گیری از ۴۷ سایت دائمی، ۱۶ سایت ثابت و ۱۶ سایت متحرک امکان برقراری ۶۰ میلیون دقیقه مکالمه و تأمین اینترنت پرسرعت رایگان در پایانه های مرزی فراهم شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در راستای ارائه خدمات پولی و بانکی به زائرین اربعین حسینی(ع) به ویژه در شهرهای منتهی به مرز و پایانه های مرزی محل تردد زائرین اقدام به تعیین شعب و باجه های کشیک در استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و تدارک لازم برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک در نقاط مرزی چزابه ،شلمچه، مهران وخسروی نموده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌ پایانه‌های مرزی اشاره نمود و از محوطه‌سازی ورودی پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه و تکمیل عملیات اجرایی و بهره برادری از آنها در سالجاری خبر داد.

وی همچنین گفت: احداث و تقویت گیت‌های گذرنامه پایانه‌های مرزی از جمله اقدامات اساسی دیگری بود که برای تحقق این موضوع اقداماتی صورت گرفت و در حال حاضر ۹۶ گیت در پایانه مرزی مهران، ۴۸ گیت در پایانه مرزی شلمچه شامل احداث خروجی اتباع خارجی در سالجاری با ایجاد ۲۴ گیت، ۲۴ گیت در پایانه مرزی چذابه و ۲۹ گیت با ۵۸ خروجی در پایانه مرزی خسروی راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین برای شرایط اضطراری تعدادی گیت سیار تهیه و در مرزها تعبیه شد تا در صورت ازدحام جمعیت مورد استفاده قرار گیرد.

جمالی در ادامه اظهار کرد: زیرساخت پارکینگ خودروهای شخصی و عمومی به دلیل استفاده زایران از خودروهای شخصی تکمیل و بهسازی شد و در حال حاضر ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز مهران ۱۰۰ هکتار، ظرفیت پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران برای اتوبوس‌های برون شهری با گنجایش حداقل ۱۰۰۰ دستگاه، ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز شلمچه ۹۰ هکتار، ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز چذابه ۱۰۰ هکتار، ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز خسروی ۱۴۰هکتار می باشد.

وی همچنین از اجرای برنامه زمان بندی برای حصارکشی و تامین امنیت پارکینگ ها و تعیین متولی برای آنها خبر داد و گفت: در مجموع ۴۴۰ هکتار پارکینگ در مرزهای چهارگانه تعبیه و زیرساختهای ان تکمیل شده است.

رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در ادامه با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها و تأسیسات آب، برق و فاضلاب توجه به پایداری خدمات و کیفی سازی ان در دستور کار گرفت از احداث روشنایی و نصب برج نوری در مسیرهای منتهی به مرز(۱۲۰کیلومتر) و ۴۴۰هکتار پارکینگ ایجادشده، نصب و بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه تولید و بسته‌بندی آب در پایانه‌های مرزی و شهرهای نجف و کربلا با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بسته آب کیسه‌ای و جرعه‌ای در روز خبر داد.

جمالی نژاد همچنین از اعزام ۴۰ اکیپ فنی آب و برق، اعزام ۱۰۰ تانکر برای آب رسانی در پایانه‌های مرزی و کشور عراق، تأمین ۸ دستگاه ژنراتور برق اضطرای برای پایانه‌های مرزی، ایجاد ۲ کارخانه یخ در پایانه‌های مرزی، اعزام ۱۰ آزمایشگاه سیا توسط وزارت نیرو و واحدهای تابعه خبر داد.

معاون وزیر کشور همچنین اعلام کرد: تأمین ۲۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری برای جابجایی زائرین در پایانه‌های مرزی و داخل کشور عراق انجام شد که ۱۲۵۰دستگاه آن در ایران و ۱۲۵۰ دستگاه برای داخل خاک عراق برنامه ریزی و اختصاص یافت.

وی از کمک به توسعه و عمران شهرهای واقع در مسیر تردد زائرین با محوریت شهرداریها با هدف ایجاد زیر ساخت های ماندگار و دائمی اعم از ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی و بهسازی معابر مسیرهای مربوطه توسط شهرداریها خبر داد.

وی در خاتمه ابرازامیدواری نمود که مجموعه اقدامات زیرساختی انجام شده فرصت ارائه خدمات بهینه را به زائرین محترم اربعین حسینی(ع) فراهم نموده باشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت کشور مهدی جمالی نژاد اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است