Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@23:08:32 GMT

فیلم/ حب الحسین یجمعنا از زبان اقوام و ملل مختلف!

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۱۹۵

فیلم/ حب الحسین یجمعنا از زبان اقوام و ملل مختلف!

‍‍‍‍‍‍

زائران اربعین با ملیت های مختلف حین پیاده روی شعار حب الحسین یجمعنا را فریاد زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زائران اربعین با ملیت های مختلف از کشورهای مختلف دنیا در این مراسم شرکت کرده و حین پیاده روی شعار حب الحسین یجمعنا را فریاد زدند.

۱۳۹۸ شنبه ۲۷ مهر | ساعت:10:36 دانلودDownload کلیدواژه: راه دانا حب الحسین یجمعنا زائران اربعین اخبار مرتبط نظرات ارسال نظر ارسال آخرین اخبار نماهنگ/ باز این چه شورش است که در جان واژه‌هاست وقتی خانم بازیگر، خبرنگار رسانه دولتی را آچمز می‌کند فیلم/ دعای زائران اربعین در ابتدای مسیر پیاده‌روی فیلم/ واکنش خادمان موکب بحرینی به حواشی دیدار فوتبال ایران و بحرین فیلم/ #حب_الحسین_یجمعنا آوای زیبای زائران اربعین صفحه نخست سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر بین الملل مذهبی ورزشی چندرسانه ای ویژه های دانا عناوین کل اخبار استانها کلیه حقوق این سایت متعلق به شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
مجری: نوآوران تارنماگستر درباره ما   تماس با ما   اشتراک   آرشیو   پیوندها

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!

نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی صبح امروز با حضور محمدحسین رجبی دوانی رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی حیدری مدیر جشنواره و قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری، مسعود نجفی مدیر اجرایی، حمید قمری مدیر هماهنگی و دبیر شورای سیاست‌گذاری، فرید حیدری مدیر امور اداری و مالی و عضو شورای سیاست‌گذاری، سمیه علیپور مدیر روابط عمومی جشنواره در تالار محتشم کاشانی بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ضمن رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی، به مناسبت توجهی که ارامنه به ایران دارند تابلویی را با حضور عالیس شاهمرادیان و طراحی جناب یعقوبی به بنیاد ایران‌شناسی اهدا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سپس محمدحسین رجبی دوانی رئیس شورای سیاست‌گذاری گفت: جشنواره فیلم اقوام ایرانی به همت بخش خصوصی و دولتی به طور مشترک بر پا شده است که در روزهای آینده برگزار خواهد شد‌. جهت اهداف برگزاری این جشنواره به آیه‌ای از قرآن که قاری محترم در ابتدای مراسم قرائت کردند اشاره می‌کنم که می‌گودید: ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را به گروه های مختلف تقسیم کردیم تا خدا را بهتر بشناسید.

وی ادامه‌داد: ملت بزرگ ایران و مردم با سابقه درخشان ایرانی به این آیه تحقق بخشیدند. مردم ایران کسانی هستند که هیچگاه بت پرستی در میان تمام اقوام ایرانی وجود نداشته و ایران یک استثناء است. به برکت و ذات مقدس خداوند است که ایران به رقم حوادث گوناگونی که دیده همچنان پایدار است.

وی افزود: امروز به لطف الهی و برکت انقلاب اسلامی، وحدت اقوام ایرانی که توسط دشمنان این سرزمین هدف قرار گرفته برای بنیاد ایران‌شناسی یکی از وحدت‌های مهم است. لذا جشنواره فیلم اقوام ایرانی، در حقیقت در این راستا قدم بر می‌دارد و هنگامی که دوستان در موسسه فصل هنر پیشنهاد دادند که این جشنواره با همراهی بنیاد ایران‌شناسی برگزار شود مورد استقبال ما قرار گرفت زیرا این جشنواره در مسیر تقویت اقوام بزرگ ایرانی است. امیدوارم با همکاری دست اندر کاران جشنواره و روزهای پیش رو که جشنواره برگزار می‌شود به این مهم دست یابیم و این جشنواره آغازی برای ژانرهای سینما و وحدت ملی اقوام مختلف ایران باشد‌.

سپس مهدی حیدری مدیر جشنواره و قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری بیان کرد: تاریخچه جشنواره فیلم اقوام ایرانی به اردیبهشت ۱۴۰۲ برمی‌گردد و نزدیک یک سال است که این جشنواره توانسته است موافق اصولی خود را از سازمان سینمایی دریافت کند‌. در طول این سال اتفاقات مختلفی برگزار شد و نخستین این‌ها برگزاری جشنواره در تبریز بود اما بنا به مسائلی تصمیم بر آن شد که نخستین دوره جشنواره در تهران برگزار شود‌. البته بنا بر این این نیست که ما تبریز را فراموش کرده ایم بلکه قرار است جشنواره به صورت گردشی در نقاط مختلف ایران برگزار شود و سال آینده هم در استان تبریز برگزار شود.

وی ادامه داد: آقای کمال تبریزی دبیر جشنواره‌ای که قرار بود در آبان ماه در تبریز برگزار شود بود و برنامه ریزی‌هایی که داشتیم قراردادمان تا همان آبان ماه بود و ایشان برای بهتر دیده شدن جشنواره به ما خیلی کمک کردند و اسم جناب آقای تبریزی می‌توانست یک برند برای این جشنواره و فیلم‌سازان دیگر باشد‌. باتوجه به اینکه امروز آقای تبریزی در نشست خبری حضور ندارند و درگیر ساخت فیلم و دیگر کارها هستند در پیامی اعلام کردند در کنار جشنواره هستند اما حضورشان به عنوان دبیر جشنواره کمتر خواهد شد. تشکر بسیاری از جناب آقای تبریزی داریم؛ زیرا اسم ایشان یک برند است.

وی افزود: ایشان گفتند در کنار جشنواره هستیم اما شاید به عنوان دبیر وقت و زمان کافی نداشته باشیم. از جناب آقای تبریزی تشکر می‌کنیم و امیدواریم در طول این زمان باقی مانده اتفاقات خوبی رقم بخورد. جشنواره ما راه خود را پیدا کرده است و درحال برگزاری است. شورای صدور پروانه به تمام آثار ما مجوز داده است و داوران ما درحال داوری آثار هستند. تا کنون اتفاقاتي که در جشنواره افتاده است خوب بوده است و امیدواریم زین پس با همکاری اصحاب رسانه جشنواره بیشتر نمایان شود.

حیدری بیان کرد: تاریخ برگزاری جشنواره ۲۶ الی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ است و مکان برگزاری جشنواره در بنیاد ایران‌شناسی و اختتامیه جشنواره در تالار وحدت خواهد بود.

رجبی دوانی در ادامه این نشست خبری گفت: ایده برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به گونه‌ای شکل گرفت که جشنواره در تبریز برگزار شود اما بنا بر این شد که نخستین دوره جشنواره در تهران برگزار شود زیرا انعکاس خبری بهتری دارد و بنا داریم در دوره های بعدی جشنواره در استان‌های دیگر و از آذربایجان شرقی شروع شود‌.

وی ادامه داد: ایران عزیز و بزرگ ما و این سرزمین مقدس زیبایی‌ها و ارزش‌های بسیاری دارد و تنوع اقشارش که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند باعث شده است که آداب و رسوم ایران گوناگون باشد‌. هدف ما در این جشنواره این بود که هرآنچه که زیبایی‌ها و ارزش‌های اقوام ایرانی را بهتر ترسیم می‌کند و چه در عرصه بین‌الملل و ایرانی برایمان ارزش والایی خواهد داشت و انتخاب آثار در حوزه‌های گوناگون با این سیاسیت عجین باشد.

وی افزود: ما‌مسائل بسیاری در حوزه سینما داریم اما بیان زیبایی‌ها و ویژگی‌ها و ارزش‌های اقوام ایرانی که باعث وحدت و انسجام ملی باشد تاکنون با این هدف ما در عرصه سینما نداشته‌ایم که این جشنواره در پی تحقق این هدف بزرگ است.

حیدری مدیر نخستین جشنواره اقوام ایرانی در ادامه بیان کرد: در کشور ما جشنواره های مختلفی برگزار می‌شود و جشنواره فیلم اقوام ایرانی برای اولین بار برگزار خواهد شد. این جشنواره نیازمند دیده شدن و استمرار جشنواره است. این جشنواره مطمئنا با اینکه امسال ان‌شاءالله به حوق قوه‌الهی نخستین دوره خود را برگزار می‌‌کند من امیدوار هستم که در سالیان سال این جشنواره برگزار شود. 

وی تاکید کرد: جشنواره‌ اقوام ایرانی جشنواره‌ای است که به هیچ جناح، سیاسیت و حذبی وابسته نیست و جشنواره ای است برای دل مردم. بزرگان فرهنگ و هنر و تاریخ کشورمان گواه این گفته بنده هستند و این اتفاق در سالیان پیش رو جشنواره ما را به سمت و سویی می‌برد که ان‌شاءالله جشنواره شناخته و موفق خواهد بود.

حیدری در ادامه خبر داد: حدود ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره برگزار شد. جشنواره در سه بخش داستانی، مستند و سینمایی برگزار خواهد شد . در بخش سینمایی ۴۰ اثر دریافت و ۱۶ اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند. در بخش داستانی ۴۳۰ اثر دریافت و هیات انتخاب ۶۵ فیلم را انتخاب کردند. ۵۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال و با هیات انتخاب در نتیجه ۶۵ اثر به بخش داوری راه پیدا کردند. در کنار این آثار ۱۲ اثر نماهنگ و ۱۳ اثر پویانمایی داریم.

وی تصریح کرد: بخش مجزا بخش فیلمنامه نویسی بیش از ۱۳۰ اثر از سوی فیلم‌سازان کشور دریافت و ۴۰ اثر به بخش مسابقه و داوری راه یافتند و هیات داوری درحال بررسی هستند. این اهتمام را داریم که در دوره‌های بعدی جشنواره را در سطح بین‌الملل داشته باشیم و بنا داریم جشنواره چرخشی باشد و اگر بتوانیم جشنواره را با همت دوستان عزیز و همراهی سینماگران داشته باشیم می‌توانیم در شهرستان‌ها برگزار کنیم. همچنین اعتبار جشنواره به حضور سینماگران، فیلم‌سازان و دیگر حمایت‌ها از سوی سازمان‌ها است. بنا داشتیم آثار را به طور همزمان در ۱۷ استان قوم نشین اکران کنیم اما بنا به شرایط شاید بتوانیم در یک الی دو استان نمایش آثار را داشته باشیم.

وی افزود: آشتی ملی هنرمندان با سینمای کشورمان است. از همه طیف هنرمندان کشورمان آثار ارسال کردند و در جشنواره حضور دارند ما هیات انتخاب شناخته شده‌ای داریم که این‌ موارد نشان‌دهنده حضور هنرمندان است. همچنین ۱۶ فیلم سینمایی به بخش سینمای ما اضافه شدند که شاهد داوری این آثار خواهیم بود، احمد، آپاراتچی، آسمان غرب، آفتاب گرگ و میش، بیتار، پدران، خورشید آن ماه، عروسک، عزیز، کاژه، میرو، نوروز را خواهیم داشت.

وی افزود: بخش غزه زمانی به جشنواره اضافه شد که سایت ما باز بود و دوستان هنرمند می‌توانستند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند‌. ما اکتمان هیچ کدام از حقایق را نداریم اما زمانی که در اوج بی رحمی رژیم صهیونیستی قرار داشتیم بنا بر این شد این بخش به خود بخش جشنواره ارسال شود و کاری به جشنواره ارسال شد که قرار است تقدیر و قدردانی داشته باشیم.

رجبی دوانی تصریح کرد: ما با وزارت ارشاد و شهرداری تهران گفت‌وگو داشتیم و همه جوره برای دراختیار گذاشتن سالن‌های مناسب اعلام آمادگی کردند اما اهالی اهل هنر که در کنار ما قرار داشتند بحثشان این بود که خود معماری ایران‌شناسی 

جای دنج و خلوت و کمبود ترافیک محل مناسبی برای اصحاب رسانه است، با این حال بنای ما بر این است اخبار جشنواره در سطح جشنواره پوشش داده شود‌‌. برج میلاد و تالار وحدت در اختیار ما قرار داشته شده است اما اگر شرایط دشوار است شاید در مکان برگزاری تجدید نظر شود.

وی در ادامه گفت: مسعود نجفی دبیر اجرایی جشنواره به عنوان فردی که در جشنواره‌ها حضور فعالی داشته‌اند و ابوالفضل جلیلی به عنوان مشاور و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره می‌تواند کمک شایان و موثری در جشنواره داشته باشد‌.

 در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

باشگاه خبرنگاران جوان: در هنگام ورود به ساختمان بنیاد ایران شناسی با تعمیرات و ساخت و ساز مواجه شدیم و با توجه به اینکه امروز سوم اردیبهشت ماه است و زمان کمی تا آغاز جشنواره داریم، آیا این شرایط ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

محمد حسین رجبی دوانی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی پاسخ داد: چیزی که در ابتدای ورودی بنیاد ایران شناسی مشاهده کردید مرمت سازی ساختمان بنیاد ایران شناسی است که بیشتر به دلیل اینکه ما جشنواره را در این مکان برگزار کنیم با یک اقدام جهادی و به نوعی آتش به اختیاری و به کمک یکی از دوستان رزمنده درحال بازسازی این مکان هستیم و تلاش گسترده‌ای برای برگزاری مراسم در این مکان داشتیم. بنا بر این است که ساختمان بنیاد برای برگزاری مراسم آماده شود و دوستان ما برای تمام تعطیلات عید درگیر بودند و برای برگزاری جشنوارهبنیاد آماده برگزاری خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • «نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود