Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:03:19 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۲۰۳

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از بیستم تا بیست و ششم مهر ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.


اقتصادی

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی برای بیش از هفت هزار نفر در استان سمنان سرمایه‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سهم سال ۹۸ در روزهای گذشته به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲ هزار و ۵۴۲ نفر با اجرای طرح‌های اشتغالزا در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در روستاهای استان مشغول به کار شدند.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی و اجتماعی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: تولید ناخالص داخلی استان در سال جاری براساس آمار بیش از ۱۳۰‌هزار میلیارد ریال است.
ابوالقاسم رحیمی مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: امسال ۱۴ سامانه از عرصه‌های مرتعی استان به مساحت ۶۸۰ هکتار زیر کشت گیاهان دارویی رفته و احیا می‌شود.
مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات این سازمان،گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تولید عسل در این استان به حدود ۳۰۰ تن افزایش یافت.
حسن حاجی ابراهیمی رئیس اداره بازرگانی و بازاریابی تعاون روستایی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: شبکه تعاون روستایی بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن گوجه‌ فرنگی از کشاورزان استان خریداری کرده است.
سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال برای نگهداری فضای سبز سمنان هزینه می‌شود و در زمان حاضر آبیاری بیش از ۸۵ درصد فضای سبز شهری سمنان با سیستم مکانیزه صورت می‌گیرد.

مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هفت هزار سیلندر گاز مایع برای مقابله با بوته‎‌کنی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و مراتع به عشایر استان سمنان اعطا شد.

مهدی یحیایی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۵ پرونده تخلفات صنفی و غیرصنفی به ارزش ۱۷۹ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال ۶ ماه نخست امسال در بازار این استان تشکیل شد.

سفر یک روزه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان و سفر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور به منظور افتتاح سه طرح ورزشی و بازدید از طرح‌های عمرانی و ورزشی دانشگاه سمنان و افتتاح ۲ طرح ورزشی، شرکت در جلسه شورای دانشگاه دامغان و بازدید از طرح‌های عمرانی و ورزشی این دانشگاه و توزیع حدود ۲۱۶ هزار جلد دفترچه دانش‌آموزی با نرخ دولتی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و بازگشایی مدارس در استان سمنان بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.


فرهنگی
حمیدرضا دوست محمدی سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پایگاه اینترنتی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به منظور رونق و معرفی جاذبه‌های استان به زبان چینی ترجمه می‌شود.
خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شمار مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی این استان با نام‌نویسی در سامانه سماح از ۲۹ هزار نفر گذشت.

برگزاری نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال، آذر ۹۸ در دانشگاه دامغان و بازبینی ۲۷ اثر نمایشی خیابانی و صحنه‌ای برای حضور در سی امین جشنواره تئاتر صحنه‌ای و دومین جشنواره تئاتر خیابانی استان سمنان ۲۸ تا ۳۰ مهرماه جاری در شهرستان‌های استان سمنان بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی
اسفندیار عزیزی مدیرکل اهدای خون استان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سه هزار و ۶۴۸ نفر از مردم این استان در پویش اهدای آگاهانه خون در ماه محرم شرکت کردند.
عباسعلی قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: میزان مرگ و میر در این استان در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۷۱۷ هزار و ۱۱۶ راس دام سبک و سنگین این استان، نیمه نخست امسال به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری و گزیدگی سمپاشی و مصون سازی شد.
سعید اسماعیل‌پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه دقیقه روز دوشنبه بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در یک واحد مرغداری واقع در اطراف روستای مومن‌آباد شهرستان سرخه سمنان آتش بنا به دلایل نامعلومی طعمه حریق شد.
علی اکبر محمدی شهردار میامی روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: بر اثر استنشاق گاز مسموم ناشی از شعله های گاز پیک نیک داخل خودروی سواری پیکان یک مرد میانسال در میامی جان داد.
سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: یک دستگاه اتوبوس زائران پاکستانی که از مشهد به سمت تهران در حرکت بود از جاده خارج شد و ۱۰ نفر مصدوم شدند.

علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۴۱ واحد صنعتی استان به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شد.

ورزش
برگزاری مسابقات قهرمانی تنیس روی میز آقایان کارگر کشور با حضور 21 تیم در شاهرود و قهرمانی تیم قم، قهرمانی تیم سمنان در رقابت‌های هاکی روی چمن امیدهای کشور، کسب مدال برنز ورزشکار استان سمنان عضو تیم ملی آکروباتیک ژیمناستیک در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان در دونفره و چهارنفره تیمی، دستیابی کاراته‌های دختر تیم شهرداری در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشوری سبک جهانی ایتوسوکای ریو کاراته به ۹ مدال طلا، سه نقره و یک برنز  و لغو برگزاری مجمع عمومی سالانه هیات فوتبال استان سمنان در یکشنبه بیست و یکم مهر امسال، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمدرضا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در این پایگاه غذا‌های بدون افزودنی و سالم طبخ و توزیع می‌شود.
حسینی افزود: در مدارس دیگر از کلمه بوفه استفاده نمی‌شود.
به گفته حسینی، برای ایجاد هر پایگاه در مدارس استان ۱۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مناسبت هفته سلامت زنگ سلامت در دبستان دخترانه برکت شهرک شهید بهشتی شاهرود هم نواخته شد.
مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: امسال برنامه‌های هفته سلامت با شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت برگزار می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود