Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه منچستر در انگلیس یک کمپین عمومی ضد مهاتما گاندی، رهبر استقلال طلب هندوستان به راه انداخته و او را "نژادپرست" خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اعتراض از سوی دانشجویان دانشگاه منچستر به تصمیم شهرداری این شهر در ساخت مجسمه برنزی مهاتما گاندی در مقابل کلیسای منچستر به راه افتاده و دانشجویان یک کمپین به نام "نباید مجسمه گاندی را نصب کنید" به راه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه دانشجویان این دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده به شورای شهر منچستر از مقام‌های شورای مذکور خواستند تا تصمیم خود را مورد بازنگری قرار دهند.

گاندی به خاطر رویکرد ضد خشونت آمیز خود به حکمرانی انگلیس در هندوستان و تلاش‌های ضد آپارتایدی‌اش در آفریقای جنوبی شهرت دارد.

دانشجویان در نامه خود مدعی شده‌اند، گاندی به آفریقایی‌ها به چشم وحشی‌ها، بومیان بی ایمان، بدون تمدن، کثیف و همچون حیوانات می‌نگریست که اینها نیمی از صحبت‌های زننده او است که منتشر نمی‌شوند.

در ادامه این نامه همچنین آمده، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان در حال لاپوشانی نقض‌های حقوق بشر در کشورش به نام گاندی است و تلاش می‌کند تا مجسمه‌های او را برای نشان دادن وجهه ضد امپریالیستی هندوستان برپا کند.

اتحادیه دانشجویان منچستر در ادامه نامه خود به شورای این شهر نوشته است: ما می‌خواهیم که شورای شهر منچستر از تصمیم خود برگردد به ویژه اینکه شهر منچستر تاریخچه مقابله با نژادپرستی دارد و با اجتماعات و مردم کشمیری و سیاهپوست در این شهر همبستگی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهاتما گاندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • (ویدئو) فحاشی یک نژادپرست به زنان فلسطینی
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • بازداشت بانوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • اعتراض باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ بابت پیشکسوت استقلال
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در ایلام