Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند، با پایان مهلت ۱۲۰ ساعته برای آتش‌بس موقت، عملیات نظامی"چشمه صلح" در شمال شرق سوریه قاطعانه ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با اصحاب رسانه‌های خارجی در استانبول تاکید کرد، یک شب پیش از آغاز عملیات چشمه صلح، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان تصمیم خود برای اجرای این عملیات قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واکنش‌های بین‌المللی درخصوص عملیات چشمه صلح در دو روز اول آن کم‌رنگ بودند، زیرا انتظار نمی‌رفت که ترکیه موفقیتی به دست آورد، اما هنگامی که روشن شد این کشور با موفقیت به عملیات خود ادامه خواهد داد، واکنش‌ها به سطحی فراتر از عقل و منطق افزایش یافت، اما با این وجود ما به این عملیات با عزم و اراده ادامه دادیم.

اردوغان گفت: مواضع برخی کشورها و در راس آنها آمریکا و کشورهای اروپایی به محض ورود نیروهای ما به عمق ۳۰ کیلومتری در منطقه عملیات در مدت زمانی کوتاه، تغییر کرد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، کشورش عملیات نظامی چشمه صلح را به دقت و احتیاط اجرایی کرده است، به گونه‌ای که "این دقت و احتیاط، در دنیا کم‌نظیر است."

آنکارا و واشنگتن روز پنجشنبه بر سر توقف عملیات چشمه صلح در شمال شرق سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در ازای خروج این یگان‌ها از منطقه مرزی تا عمق ۳۲ کیلومتری توافق کردند.

همچنین اردوغان دراین دیدار ابراز امیدواری کرد که کمیته قانون اساسی سوریه، آغاز مرحله حل و فصل سیاسی بحران سوریه باشد. قرار است نشست این کمیته ۳۰ اکتبر در شهر ژنو برگزار شود.

رئیس جمهوری ترکیه گفت، به مجرد اینکه کار کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه تکمیل و تمامیت ارضی این کشور تضمین شود، همه مناطق سوریه تحت کنترل دولت مشروع آتی آن درخواهد آمد.

وی ادامه داد، تمام سوریه از تروریست‌های داعش پاکسازی شد، اما گروه تروریستی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) همچنان تهدیدی بر امنیت ملی ترکیه در طول مرزهای مشترک این کشور با سوریه است.

اردوغان گفت، کشورش بیش از ۳۰۰۰ تروریست داعشی را در طول عملیات نظامی "سپر فرات" در سال ۲۰۱۶ "خنثی" کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: با وجود هشدارهای آنکارا درباره تهدیدهای این گروه تروریستی، واشنگتن اقدامات لازم را در این خصوص اتخاذ نکرد و چاره‌ای برای ما نماند جز اینکه خودمان امور خود را به دست بگیریم. به راه‌های دیپلماتیک متوسل شدیم اما با این وجود نتوانستیم آمریکا یا کشورهای اروپایی را از حمایت گروه‌های تروریستی ی‌پ‌گ و پ‌ک‌ک منع کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون اردوغان رئیس جمهور ترکیه آمریکا وعده عدم پایبندی چشمه صلح پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه «حریت» فاش کرد ارتش ترکیه قصد دارد پس از اتمام سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده‌ای را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق انجام دهد.

طبق نوشته این روزنامه، اردوغان امروز (دوشنبه) به عراق سفر کرد و پیش‌بینی می‌شود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال عراق علیه حزب پ.ک.ک در ماه‌های تابستان انجام دهد.

به گزارش ایسنا اردوغان چندین مرتبه اعلام کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در فصل تابستان حل و فصل شود و ترکیه همچنین به دنبال آن است که گذرگاه امنی به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه‌ای همچنین نوشت، آنکار پیش‌بینی می‌کند که به واسطه این عملیات تمامی طول مرزهای ترکیه با عراق که بالغ بر ۳۷۸ کیلومتر است به روی «تروریست‌ها» بسته شود.

در همین رابطه، «عبدالقادر سلفی» روزنامه‌نگار نزدیک به دولت ترکیه در سرمقاله خود در این روزنامه نوشت، «اردوغان گفت منطقه‌ای که امنیت مرزهایمان با عراق را تأمین می‌کند، می‌بندیم. ان‌شاءالله این تابستان مشکل مربوط به مرزهایمان با عراق را حل خواهیم کرد. بعد از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی گسترده‌ای علیه پ.ک.ک انجام می‌شود. این بار مفهوم این عملیات متفاوت خواهد بود.»

وی در ادامه نوشت: «برای اجرای این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت اربیل و نیروهای حشد الشعبی برنامه‌ریزی می‌کنیم. نیروهای زمینی ترکیه با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق نفوذ خواهند کرد و هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه‌های ما در روزهای ۲۲ و ۲۳ دسامبر و ۲۴ ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.»

رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در سفری رسمی بعد از حدود ۱۳ سال وارد بغداد شد. اردوغان با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با آن‌ها گفت‌وگو دارد. قرار است ۲۰ توافق‌نامه نیز میان ۲ کشور امضا شود. یک توافق‌نامه استراتژیک درباره آینده روابط ۲ کشور نیز امضا خواهد شد.

اردوغان همچنین قرار است به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار کند. سفر وی یک روزه است و درباره همکاری ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با «تروریسم» گفت‌وگو خواهد شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898318

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • اردوغان وارد عراق شد