Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالت کاتالونیا پنجمین شب ناآرامی و خشونت را در حالی پشت سر گذاشته است که تظاهرات گسترده و شورش سراسری علیه حکم دادگاه عالی اسپانیا همچنان ادامه دارد. ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، تظاهرات روز جمعه در شهر بارسلونا با حضور بیش از 500 هزار نفر در اعتراض به حکم حبس طولانی مدت 9 نفر از رهبران جدایی طلب کاتالونیا، در نهایت به خشونت کشیده شده و این ایالت پنجمین شب ناآرام خود را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اسپانیا برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان مجبور به استفاده از زور شده و این مساله در نهایت درگیری های خشونت آمیزی را ایجاد کرده است. تظاهرات کنندگان سطل های زباله و کیوسک های روزنامه فروشی را به آتش کشیدند و این اقدام موجب شد تا ستونی از دود سیاه و غلیظ بخش های وسیعی از شهر بارسلونا را در بر گیرد.

زخمی شدن حدود 100 نفر در اعتراضات کاتالونیا

پلیس که برای کنترل اوضاع با چالش جدی روبرو شده بود، با شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن تظاهرات کنندگان نموده است. پلیس برای نخستین بار مجبور به مستقر کردن ماشین آبپاشی شده است که در سل 1994 میلادی از اسرائیل خریداری کرده است.

در خشونت های شب گذشته حداقل 35 نفر زخمی و 10 نفر بازداشت شده اند. دولت اسپانیا اعلام کرده است که 400 نفر از معترضان به پلیس حمله کرده اند. دولت اسپانیا هشدار داده است که هر کسی که در این گونه اقدامات مشارکت کند، با 6 سال زندان روبرو خواهد شد.

مقام های رسمی روز جمعه اعلام کردند که در ناآرامی های اخیر بیش از 207 مامور پلیس زخمی شده اند. حدود 800 سطل زباله به آتش کشیده شده و 107 خودروی پلیس نیز آسیب دیده است.

تشدید خشونت ها در ایالت کاتالونیا در پایان اعتصاب سراسری روز جمعه رخ داده است که اختلال زیادی را در زندگی روزمره مردم به وجود آورده است.

صبح جمعه فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز اعلام کرد که مسابقه بین تیم های رئال مادرید و بارسلونا که قرار بود آخر هفته آینده برگزار شود، به علت ناآرامی های اخیر به تعویق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "اسپانیا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار اسپانیا اخبار اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله تظاهرات کنندگان به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم در حاشیه تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، ساختمانی دولتی را محاصره کردند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در آن حضور داشت.

تظاهرات کنندگان سد راه خودروی بن گویر شده و علیه او شعار داده و خواستار استعفای فوری او شدند.

به گزارش الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس قادر به کنترل آنان نیست.

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

منابع عبری گزارش دادند پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک