Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@11:59:14 GMT

هوای سرد و بارانی در راه کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۴۰۱

صراط:

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دمای بیشتر مناطق کشور طی روزهای آتی گفت: وقوع بارش‌های پراکنده، وزش باد و رگبار در بسیاری مناطق به ویژه شمال، شمال غرب و جنوب پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا فریبا گودرزی اظهار داشت: جنوب استان کرمان، ارتفاعات هرمزگان طی سه روز عصرها و شب های آینده شاهد رگبار پراکنده، بارش باران و وزش باد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارش های خفیف را برای شمال غرب و از فردا (یکشنبه/۲۸ مهر) تا آخر هفته برای شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس و در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات استان سمنان، همدان و لرستان، بارش باران، رگبار، رعد و برق را پیش بینی می کنیم.

گودرزی گفت: کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما را در نوار شمالی در پی فعالیت این سامانه بارشی شاهد خواهیم بود. همچنین برای تهران از بعدازظهر امروز افزایش ابرها پیش بینی می شود، بیشینه دمای هوای تهران به ۲۸ درجه می رسد و کمینه نیز صبح امروز ۱۶ درجه بود. پایتخت فردا نیز روزی ابری را خواهد داشت که با بارش پراکنده و کاهش دما همراه است و پیش بینی می شود بیشینه دما فردا به ۲۴ و دوشنبه با کاهش ۵ درجه ای (۲۹ مهر) به ۲۲ درجه برسد.

نجف و کربلا بارانی

وی در مورد وضعیت جوی استان های مرزی که این روزها میزبان زائران اربعینی هستند نیز توضیح داد: وضعیت جوی مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه امروز صاف تا نیمه ابری با وزش باد خواهد بود و بیشینه دمای این شهر به ۳۵ درجه می رسد، مرز مهران در استان ایلام نیز وضعیت مشابهی را تجربه می کند با بیشینه دمای ۳۸ درجه، هوا در مرز شلمچه در استان خوزستان صاف است و از فردا نیمه ابری می شود.

گودرزی افزود: هوای شهرهای کربلا و نجف امروز صاف تا نیمه ابری با بارش های پراکنده است، دمای هوا در کربلا ۳۶ درجه است و نجف نیز بین ۳۷ تا ۲۵ درجه اما از فردا هوای این شهرها بارانی می شود.

بجنورد در استان خراسان شمالی با ۶ درجه و اهواز در استان خوزستان با دمای ۳۸ درجه در ۲۴ ساعت گذشته عناوین سردترین و گرم ترین مناطق کشور را به خود اختصاص دادند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳

جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، بارش هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) کشور عمدتا بر استان‌ها در کوه‌های زاگرس میانی و جنوبی، مناطقی از شمال‌ غرب، دو سوی نیمه شرقی کوه‌های البرز و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان متمرکز است.

همچنین، با احتمال حدود ۷۵ درصد بارش انباشته هفتگی در مناطقی از استان‌ها واقع بر زاگرس میانی و جنوبی در حدود ۱۰۰ میلیمتر یا بیشتر پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور بارش کمتر از نرمال است.

بارش هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در نوار شمالی کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال تا بیش از نرمال پیش‌بینی شده است. بیشترین افزایش بر استان‌ها در جنوب‌ غرب متمرکز است و مقدار بارش انباشته برای این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

بارش کشور در هفته‌های سوم و چهارم (۲۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بین نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای برخی مناطق در نوار غربی کشور با احتمال حدود ۵۰ درصد در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بارش کشور برای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در محدوده نرمال مورد انتظار است.

بر اساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، همچنین جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، دمای هوای هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) در سواحل خزر و نوار شرقی کشور در محدوده نرمال، و برای سایر مناطق کشور از ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال پیش‌ بینی شده است.

همچنین، دمای هوای هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در یک ‌سوم شمالی کشور ۱ تا ۳ درجه و در شمال‌ غرب به ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال می‌رسد. دمای هوا در مناطق مرکزی کشور نرمال و در سایر مناطق از ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته چهارم (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در جنوب غرب نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در مناطق غربی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • پنج‌شنبه و جمعه این استان‌ها بارانی هستند
  • هوای زنجان بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان