Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:24:51 GMT

مشهدالرضا(ع) یکدست سیاهپوش شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۴۶۱

مشهدالرضا(ع) یکدست سیاهپوش شد

در روز اربعین حسینی حرم و بارگاه منور رضوی مامن و ماوای جاماندگان کاروان کربلای معلی شده است. ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حرم و بارگاه منور رضوی همزمان با اربعین حسینی مامن و ماوای عاشقان اهل بیت(ع) شده و جمع کثیری از زائران حسینی و جاماندگان کربلای معلی در بارگاه رضوی حضور پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع کثیری از زائران پیاده نیز از اطراف مشهد مقدس همچنان به سوی بارگاه منور رضوی رهسپار شده‌اند و اینک در حال تشرف به بارگاه منور رضوی هستند.

کاروان‌های متعددی از زائران نیز به حرم منور رضوی مشرف شده‌اند و مردم مشهد نیز به صورت پیاده و از رواق‌های مختلف به سمت بارگاه رضوی در حال تشرف هستند.

اخبار اربعین 98| اجتماع بزرگ اربعین حسینی «وحدت و اتحاد» شیعه و سنی را به دنیا نشان می‌دهدپیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان مرکزی برگزار شداخبار اربعین 98|300 هزار نفر از مرز مهران طی 31 ساعت گذشته تردد کردند

لحظه به لحظه بر تعداد زائران بارگاه رضوی افزوده می‌شود و خیابان‌های اطراف حرم منور رضوی نیز مملو از جمعیت است.

در شب اربعین حسینی نیز انبوه عزاداران و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع)، در قالب دسته‌‏های عزاداری در خیابان‌‏های منتهی به حرم رضوی در غم چهلمین شب شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه ‏‌زدند و حسین حسین گویان به عزاداری پرداختند.

مراسم ویژه شب اربعین سیدالشهدا(ع) نیز با حضور هزاران زائر و مجاور بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، در این ویژه برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداخته است.

ویژه برنامه‌های روز اربعین نیز بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شده و با برنامه‌های متعدد اعم از سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، روضه‌خوانی، حلقه معرفت، قرائت زیارت اربعین و اجتماع عزاداران حسینی تا ساعت 21 ادامه دارد.

اکنون نیز هیئت‌های عزاداری متعدد از معابر مختلف به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) در حرکت هستند و با ورود به حرم مطهر به خیل عظیم سوگواران می‌پیوندند.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی از آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال‌جاری تعداد ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان‌رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌قبل ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع سال‌جاری نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

شجاع بیان کرد: اعزام‌ها از تاریخ بیست‌ونهم اردیبهشت تا ششم تا دوازدهم خرداد و آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیرماه خواهد بود.

کد خبر 746937

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج