Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@21:12:04 GMT

فوتبالی از جنس سیاست

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۴۸۴

فوتبالی از جنس سیاست

خبرگزاری آریا- دیدار دو تیم رئال مادرید و بارسلونا که قرار بود در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) در ورزشگاه نوکمپ برگزار شود، به دلیل تظاهرات در شهر کاتالان، به تعویق افتاد.
به گزارش آریا، فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) تأیید کرد که این مسابقه تا ماه دسامبر به تعویق خواهد افتاد، هرچند که تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده و طبق گزارش Goal، تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال دستگیری 9 نفر از رهبران سیاسی که در شورش های سال 2017 نقش داشتند، تنش ها در بارسلونا افزایش یافته است. حالا دو تیم بارسلونا و رئال مادرید باید تا هفته آینده منتظر بمانند و ببینند که تاریخ اولین رویارؤیی فصل دو تیم چه زمانی خواهد بود.
رسانه های اسپانیا گزارش دادند که فدراسیون روز دوشنبه تصمیم نهایی خودش را در مورد تاریخ جدید برگزاری دیدار ال کلاسیکو اعلام می کند. لالیگا به دلیل اعتراضات مردمی در کاتالونیا خواهان تعویق این دیدار شده بود. دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا برگزاری بازی در برنابئو مخالفت کردند تا این گزینه منتفی شود. در ابتدا برگزاری بازی در روز 18 دسامبر پیشنهاد شد اما لالیگا به دلیل اینکه می خواهد بازی در ابتدایی هفته برگزار شود با این پیشنهاد مخالفت کرد و حالا تاریخ 7 دسامبر پیشنهاد شده است. فدراسیون اسپانیا از بارسلونا، رئال مادرید و لالیگا خواسته که با بررسی پیشنهادات مطرح شده تا روز دوشنبه به توافق نهایی برسند.
در هم آمیخته شدن رقابتی که پایه اصلی دشمنی بازیگرانش بر پایه سیاست بنا شده با مسائل غیرفوتبالی، اصلا عجیب نیست و تاریخ این رقابت پر بوده از دخالت مستقیم سیاست.  یک‌طرفه‌ترین و پرگل‌ترین ال‌کلاسیکوی تاریخ از نظر بارسایی‌ها فاقد وجاهت و جعلی است! رئال مادرید در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در سال 1943، برتری 11-  یک را رقم زد اما چگونه؟ دیدار رفت 2  تیم در لس کورتس با نتیجه 3 - صفر  به نفع بارسلونا پایان یافت.انتقادات زیادی از بازیکنان رئال مادرید شد و بازیکنان را به بی تفاوتی نسبت به باشگاه متهم کردند. گفته می‌شود قبل از بازی برگشت رئیس امنیتی دولت ژنرال فرانکو به همراه 4 بازجوی خشن و معروف خود وارد رختکن بارسلونا شد. از قول بازیکنانی که در آن رختکن مخاطب  او بودند نقل شده ماموران بازیکنان بارسا را تهدید به مرگ خانواده هایشان و و مشکلات شدید امنیتی کردند و به آنها گفت اگر امروز می‌توانید فوتبال بازی کنید به خاطر سخاوت بیش از حد فرانکوست. پس عاقل باشید و با شکست خود فرانکو را خوشحال کنید! بازیکنان  بارسلونا  با ترس وارد میدان شدند و در آن بازی با نتیجه 11 - یک از رئال شکست خوردند. در حین بازی طرفداران رئال مادرید به بازیکنان بارسا همه گونه دشنامی دادند.
یک سال قبل از مرگ ژنرال فرانکو، آوریل 1974 بهترین پیروزی تاریخ بارسلونا در زمین رئال مادرید در سایه درخشش یوهان کرایف و در بستری سیاسی شکل گرفت. بارسلونا 5 - صفر رئال را شکست داد؛ آن هم در جوی کاملا سیاسی. روی سکوها کاتالونیایی‌ها بابت تلاش نافرجامشان برای جمهوری‌خواهی مورد تمسخر قرار می‌گرفتند و عکس‌های خوان کارلوس که 2 سال قبل‌تر از سوی فرانکو به عنوان جانشین و ادامه دهنده سیستم پادشاهی معرفی شده بود، به عنوان قاتل بعدی کاتالونیایی‌ها در دست هواداران میزبان خودنمایی می‌کرد. بارسلونا در زمین قدرت بیش‌تری داشت و در پایان رقابت، یوهان کرایف در اقدامی عجیب پیراهن بارسلونا را از تن خارج کرد و پیراهنی منقش به  پرچم کاتالونیا را به هواداران خشمگین رئال نشان داد. این پایان کار نبود و او در مصاحبه پس از بازی از این پیراهن به عنوان چشم روشنی پایان قریب‌الوقوع دیکتاتوری اسپانیا و ژنرال فرانکو نام برد! یک سال بعد با مرگ فرانکو و پایان دوران دیکتاتوری اسپانیا، پیش‌بینی او به وقوع پیوست. در پایان آن بازی خیابان‌های کاتالونیا مثل امروز صحنه تجمع بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ال کلاسیکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل های بازی رئال مادرید 3-2 بارسلونا با گزارش عربی (لالیگا 2023/24)

خلاصه بازی به صورت کامل را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

دانلود (53MB)

دیگر خبرها

  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل
  • ببینید | خلاصه بازی رئال مادرید ۳ - بارسلونا ۲
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و بارسلونا + فیلم
  • گل های بازی رئال مادرید 3-2 بارسلونا با گزارش عربی (لالیگا 2023/24)
  • آنچلوتی: اعتراض ژاوی به داوری؟ حرفی ندارم؛ وازکز در کنار کارواخال از بهترین‌های دنیاست
  • خلاصه بازی رئال مادرید 3-2 بارسلونا (لالیگا 2023/24)
  • پیروزی رئال مادرید در ال‌کلاسیکو/ موقعیت بارسلونا به خطر افتاد
  • رئال مادرید ۳ - ۲ بارسلونا/ بلینگام پادشاه جدید ال کلاسیکو + فیلم