Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع خبری سوریه از تداوم حملات نظامیان ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور به خاک سوریه خبر می‌دهند؛ هر چند که آنکارا و واشنگتن مدعی توقف حملات ترکیه به مدت 120 ساعت شده بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ترکیه همچنان در حال ادامه حملات توپخانه‌ای خود به استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه است که در پی آن، هشت غیر نظامی کشته و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی حاضر در شهر رأس العین در استان حسکه به سانا گفتند که نیروهای ترکیه‌ای روستای «ام الخیر» و منطقه «زرکان» را در اطراف رأس العین بمباران کردند که موجب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان این مناطق شد.

خبرنگار سانا هم که در حسکه حضور دارد، از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به محله‌های مسکونی داخل رأس العین خبر می‌دهد. در جریان این حملات، چند مسجد و کلیسا هدف قرار گرفتند و باعث موج جدیدی از آوارگان در این منطقه شد.

منابع محلی می‌گویند که گروه‌هایی از نیروهای ترکیه و ترویست‌های وابسته به این کشور، طی روزهای گذشته به رأس العین و روستاهای اطراف آن، نفوذ کرده‌اند و با سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین ساکنان روستاهای «لزقة»، «عباه»، «مریکیز»، «باب الخیر» و «قبر شیخ حسین» را هدف قرار می‌دهند.

افزون بر این تجاوزات، نظامیان ترکیه در روستای «کاجو» در اطراف رأس العین، یک ایست‌وبازرسی‌ ایجاد کرده و در آن پرچم این کشور را برافراشتند.

انتقال هزار زن داعشی توسط آمریکا از سوریه به عراق

در همین ارتباط، خبرنگار سانا از تداوم خروج نظامیان تروریست آمریکایی از سوریه و انتقال آنان به عراق خبر داد.

وی تأکید کرد که 50 نفر از این نظامیان از طریق بالگرد، از فرودگاه غیر قانونی «رحیبه» در ریف «المالکیه» خارج و عازم عراق شدند.

به گفته این خبرنگار، نیروهای متجاوز آمریکایی از زمان آغاز تجاوز ترکیه به سوریه، طی شش مرحله، حدود هزار زن داعشی را نیز از سوریه خارج و به عراق منتقل کردند.

مسئله خروج نظامیان آمریکا از سوریه از جمله مسائلی است که ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده است. آنان بر این باورند که آمریکا با خروج خود از سوریه قصد دارد به عناصر داعش حاضر در شمال شرق سوریه قدرت بدهد.

ناظران نیز می‌گویند که حدود 12 هزار عنصر داعش در زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد، زندانی هستند ولی تا کنون، محاکمه نشده‌اند. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که پس از خروج عناصر آمریکایی، تروریست‌های داعش آزاد و جایگزین آنان شوند.

تداوم استقرار ارتش سوریه در استان حسکه

سانا در یک خبر دیگر، اعلام کرد که ارتش سوریه در حال ادامه استقرار در روستاهای استان حسکه است و وارد روستاهای جدید شده و در آن مستقر شده است.

ارتش سوریه شامگاه گذشته وارد روستاهای «السلماس»، «أم الخیر» و «غرناطة» در غرب شهرک «تل تمر» در استان حسکه شد.

شبه نظامیان کُرد زمانی که با خیانت آمریکا به خود مواجه شدند، از ارتش سوریه خواستند که برای مقابله با تجاوزات ترکیه، ارتش سوریه در مناطق مرزی این کشور و ترکیه مستقر شود.

ارتش سوریه تا کنون در شهرهایی مانند «منبج» و «عین العرب» در استان حلب و «عین عیسی» و «الطبقه» و فرودگاه نظامی آن در ریف استان رقه مستقر شدند.

ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند. این عملیات، «چشمه صلح» نام دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، اعلام کرد که «نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد».

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسکه عین عیسی حلب رقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به آغاز حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به آغاز حملات پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و در این ارتباط کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، با وزیران دفاع و امور خارجه، رئیس سیا و مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و معاون امنیت ملی، «جو بایدن» را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار خواهند داد.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از مقامات آمریکایی گفته است که ایران احتمالاً تلاش می‌کند تا حمله پهپادی را با موشک‌های که بعداً پرتاب خواهد شد، هماهنگ کند.

یک مقام آمریکایی نیز در گفتگو با الجزیره گفته است که ما تأیید می‌کنیم که ایران از طریق پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

همچنین در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شده است.

همزمان منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.

از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند.

به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپادهای ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

دقایقی پیش حملات پهپادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس در واکنش به تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق سوریه و در پاسخ به شهادت نظامیان ایرانی در سوریه آغاز شد. منابع عبری نیز آغاز این حملات را تائید کردند.

کد خبر 6077105

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • شمار شهدای جنگ غزه به 33هزار و 843 شهید رسید
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ | آنچه که تاکنون از آغاز حملات ایران به اسرائیل می‌دانیم | از انتقال نتانیاهو به مکان امن تا ترس و دلهره در اسرائیل
  • واکنش آمریکا به آغاز حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی