Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:06:23 GMT

بازار طلا منتظر هجوم فروشندگان

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۷۸۲

بازار طلا منتظر هجوم فروشندگان

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال‌استریت بر این باورند که با وجود برتری نسبی فروشندگان، قیمت طلا روند حرکت چندانی نخواهد داشت اما سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به بالا رفتن قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند.

به گزارش ایسنا، بیل باروچ، رییس شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: طلا برای یافتن جهت حرکت مشخص به مشکل برخورده زیرا سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی بین ریسک پذیری و ریسک‌گریزی گیر افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که در به روی قیمت‌های پایین‌تر باز است اما این فلز ارزشمند حمایت در پایین مرز ۱۵۰۰ دلار را حفظ کرده و وی نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت، تا حدودی خوش‌بین است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت نفر یا ۵۰ درصد کاهش قیمت و دو نفر یا ۱۴ درصد افزایش قیمت را پیش‌بینی کردند. همچنین پنج نفر یا ۳۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران ۸۷۶ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۴۹۰ نفر یا ۵۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۱۴ نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۱۷۲ نفر یا ۲۰ درصد هم نظری نداشتند.

برای هفته گذشته اکثر تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش‌بین بودند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۴۹۴ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد افزایش ثبت کرد.

درصد درستی پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۴ درصد و درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران ۵۱ درصد بوده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: وی به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین است اما انتظار دارد این فلز ارزشمند رشد قیمت چشمگیری پیدا کند.

اگرچه احساسات سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی بهبود پیدا کرده است اما همچنان ابهامات زیادی در بازار موج می‌زند. با وجود تحولات مثبت پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین و بریگزیت که هر دو برای طلا منفی بوده‌اند، هیچ کدام از این دو توافق نهایی نشده‌اند. بریگزیت باید از سوی پارلمان انگلیس تصویب شود. هم‌چنین ابهامات دیگری وجود دارند که برای طلا مثبت هستند که روند سیاست پولی در سراسر جهان یکی از موارد مذکور است.

از نظر بسیاری از تحلیلگران رای بریگزیت سیاستمداران انگلیسی در تعطیلات آخر هفته، رویداد مهمی برای طلا خواهد بود. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA درباره روند قیمت طلا نظر خنثی داشت و اظهار کرد که طلا با توجه به تحولاتی که در هفته جاری روی خواهد داد، ممکن است حرکت قابل توجهی پیدا کند. اگر پارلمان انگلیس توافق بریگزیت را تصویب کند، قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد و اگر این پیمان رد شود و بریگزیت دوباره به تاخیر بیفتد، طلا ثابت خواهد ماند.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه ام کی اس سوییس معتقد است حتی اگر پارلمان انگلیس توافق بریگزیت را امضا کند، احساس وحشت سرمایه‌گذاران به این زودی برطرف نخواهد شد زیرا هنوز ابهامات بی‌شماری درباره وضعیت اقتصاد انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا وجود دارد و بسیاری از این ابهامات به کابوس سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. وی گفت: نسبت به طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارم اما همچنان معتقدم این فلز از پتانسیل صعود به قیمت بالاتر برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا بریگزیت توافق تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • قیمت طلا سقوط کرد