Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جلال طالبی درباره شکست تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: این اتفاق در فوتبال رخ می‌دهد و نمی‌توان درباره کار ویلموتس قضاوت کرد. او تا پایان دور اول زمان دارد تا کارش را انجام دهد. این قبیل اتفاقات جدید نیست.

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: این شکست در مقطع فعلی تلنگر خوب و به موقعی بود. ما صد درصد از گروه‌مان بالا می‌رویم چرا که عراق هم در این دوره تیم خوبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی عراق را مقابل هنگ‌کنگ دیدم. نامی از عراق پیشیشن ندارد. باید بازی‌های بعد تیم ملی را هم ببینم اما ما از این گروه صعود می‌کنیم.

طالبی یادآور شد: با این شکست به موقع، می‌توان به ویلموتس گفت، به فوتبال آسیا خوش آمدی. مقایسه کردن ویلموتس با کی‌روش در این مقطع درست نیست. کی‌روش هشت سال این‌جا بود ولی ویلموتس سه بازی رسمی انجام داده است.

او با اشاره به اشتباهات تیم ملی در این دیدار گفت: فکر می‌کنم وزن حرکتی تیم ملی پایین بود که شاید شرجی و گرمای هوای روی آن تاثیر گذاشت. بازیکنان ما خوب نبودند و عجولانه بازی کردیم. ما فقط نیاز به یک برد داشتیم نه تعداد گل زده زیاد اما بحرین با تمرکز و آرامش بیش‌تری بازی کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی یادآور شد: در این دیدار سه خط جدا از هم داشتیم که آزمون، انصاری‌فرد، طارمی و محبی در خط حمله و ابراهیمی و حاج‌صفی در خط هافبک بودند. هافبک‌های ما جدا از دفاعی و حمله بودند. هیچ زمانی حالت پوشش و حمایت از هم را در طول بازی ندیدیم. خیلی به ندرت این اتفاق رخ داد. زمان آقای کی‌روش تیم در قید و بند مسائل تاکتیکی بود و بازیکنان شعاع حرکتی مشخص داشتند. اگر وحید امیری در کناره‌ها بود، در خط دفاعی هم حضور داشت.

طالبی خاطرنشان کرد: در این دیدار تیم ما رها شده بود. مسوولیت‌ها به درستی ایفا نشد. یک تیم پراکنده از هم و بدون انسجام در فاز تدافعی و خط حمله را مشاهده کردیم.

وی درباره استفاده از ترکیب بازی با کامبوج در برابر بحرین و آنالیز نکردن رقیب، اظهار کرد: زدن ۱۴ گل به بحرین باعث شد که فکر کنیم می‌توانیم ۴ گل هم به بحرین بزنیم. با این حال بحرین به خوبی ما را آنالیز کرده بود. آن‌ها خیلی راحت کار کردند و در تک به تک‌ها از بازیکنان ما عبور کردند.

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: بازیکنان بحرین به خوبی کارهای تیمی را انجام دادند. بحرین در حد توان خودش بازی کرد و این ما بودیم که در حد و اندازه خودمان عمل نکردیم. ما می‌خواستیم از عمق نفوذ کنیم اما در زمان و مکان مناسب این کار را انجام ندادیم.

طالبی با بیان این که تغییر شیوه و افکار بازیکنان نیازمند زمان است، گفت: افکار ویلموتس با کی‌روش کاملا متفاوت بود. تغییر ذهنیت و آهنگ بازی هم در طول زمان انجام می‌شود.

او افزود: در بازی با هنگ‌کنگ، بازی شادابی را از بازیکنان دیدیم. آن‌ها به راحتی نفس کشیدند و زیاد در قید مسائل تکنیکی و تاکتیکی نبودند. در بازی با بحرین این آزادی عمل به بی‌مسوولیتی در بازی تغییر کرد. البته بی‌مسوولیتی درست نیست بلکه گرما و شرجی هوا باعث این موضوع شد.

طالبی با اشاره به ناکامی دو هافبک تیم ملی در برابر چهار هافبک بحرین گفت: به نظرم آن‌ها حساب شده عمل کردند. ما از لحاظ تهاجمی بازیکنان خوبی داریم. به غیر از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی، بازیکنان دیگری هم داریم که بسیار خوب و تهاجمی هستند.

وی یادآور شد: شاید ویلموتس فکر می‌کند با این بازیکنان می‌تواند تیم را هدایت کند اما استفاده از چهار مهاجم دلیل بر انجام بازی تهاجمی نیست. باید ببینیم از داشته‌های‌مان بهره می‌بریم یا نه. ما از مدافعان و مهاجمان حمایت نشدیم. در طول بازی بیش از یک بار حاج صفی را در منطقه پنالتی ندیدیم. خطوط ما جدا از هم بودند. وقتی تهاجمی بازی می‌کند، فاکتورهای بیش‌تر و نیاز به کار بیش‌تری دارید. تخریب کردن راحت‌تر از ساختن است. تیم باید در حمله از موقعیت‌ها بهره ببرد. کاری که ویلموتس می‌کند زمان بیش‌تری می‌برد و شاید وسط بازی‌ها احساس کند نمی‌تواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران بحرین جلال طالبی مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک بازی بود

آفتاب‌‌نیوز :

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از دیدار برابر ترکمنستان که با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید، اظهار کرد: اجازه بدهید به تیم ترکمنستان بخاطر بازی خوبی که انجام داد تبریک بگویم. آنها تیم و سرمربی این تیم بسیار خوبی دارند. اما در ابتدا باید بگویم این زمین لذت فوتبال را از فوتبال گرفت و از AFC و فیفا تعجب می‌کنم که چطور اجازه دادند در این زمین بازی بین‌المللی انجام شود. این زمین لذت فوتبال را گرفت.

وی افزود: دیروز وقتی زمین را دیدیم، مجبور شدیم تغییراتی در تیم ایجاد کنیم و بازیکنانی که احتمال مصدومیت داشتند، در این بازی استفاده نکردیم. نکته تاریک این بازی زمین بود و بسیاری از مربیان مانند مانچینی به این نوع زمین‌ها انتقاد می‌کنند. فیفا و AFC باید به این موضوعات رسیدگی کنند چون این چنین زمین‌هایی زیبایی را از فوتبال می‌گیرد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چند نفر از این بازیکنان که امروز بازی کردند جزو بازیکنان اصلی تیم ایران بودند گفت: آنهایی که جزو ٢٣ نفر هستند، بازیکن اصلی ما به حساب می‌آیند. برخی از این بازیکنان در تهران حضور داشتند و برخی در این بازی ولی مسأله مهم این بود که دوباره از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم. می‌توانستیم با اختلاف دو سه گل به پیروزی برسیم و البته در دقایق آخر این احتمال وجود داشت بازی به تساوی کشیده شود.

وی افزود: تیم ترکمنستان بازی خیلی خوبی انجام داد و به خوبی توپ را در زمین می‌چرخاند اما زمین هم برای آنها هم دردسر داشت. شاید آنها نسبت به ما بیشتر عادت داشتند اما زمین کار را برای آنها هم سخت کرده بود. مچ و پای خیلی از بازیکنان ما بخاطر زمین خون‌آلود شد. هوا و بارندگی خوبی در این شهر وجود دارد اما زمین چمن مصنوعی است و این خیلی باعث تعجب است.

وی تاکید کرد: اگر چمن مصنوعی استاندارد بود باز قابل تحمل بود اما این زمین مثل موکت بود و امیدوارم فیفا و AFC به این موضوع ورود کنند و دیگر اجازه ندهد در این زمین‌ها بازی انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک بازی بود
  • قلعه‌نویی:به خاطر چمن ترکیب را تغییر دادیم/همه بازیکنان مهم هستند
  • قلعه‌نویی: این بازی را با پاهای خون‌آلود بردیم
  • زمین بازی با ترکمنستان لذت فوتبال را گرفت
  • قلعه‌نویی: بازی روی چمن مصنوعی لذت فوتبال را گرفت
  • قلعه‌نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود!
  • قلعه‌نویی: ترکمنستان به خوبی توپ را در زمین چرخاند