Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ «عبدالله المطلق» عضو هیأت عالی علمای سعودی و مشاور دیوان پادشاهی این کشور برنامه‌های «هیأت سرگرمی» سعودی را مخالف فرهنگ و سنت جامعه عربستان دانست و گفت که این برنامه‌ها از جانب شیطان است.

صفحه تویئتری «التفریط» که در مخالفت با «هیأت سرگرمی سعودی» فعالیت می‌کند، در تماس تلفنی با این مفتی سعودی از او حکم رفتن به مراسماتی که به نام سرگرمی در عربستان برگزار می‌شود را پرسید و او نیز در پاسخ گفت که رفتن به این مکان‌ها حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مفتی سعودی مدعی شد که عربستان جایگاه بالایی در جهان اسلام دارد و چنین برنامه‌هایی نباید در این کشور برگزار شود. او گفت که برای سرگرمی کشورهای بسیاری هستند اما عربستان به کشور حرمین معروف است.

«عبدالله المطلق» از مسئولان سعودی خواست تا کمیته‌ای از علمای این کشور تشکیل دهند تا به برنامه‌های «هیأت سرگرمی» نظارت کنند.

او گفت: مردم به سرگرمی نیاز دارند اما نه برنامه‌های که انسان را به شیطان نزدیک می‌کند.

این برنامه‌های که در استان‌های مکه و مدینه نیز برگزار می‌شود شامل دعوت از خوانندگان غربی، رقص، اختلاط زن و مرد و اقدامات خلاف قوانین اسلام است.

هیأت سرگرمی سعودی با نام «هیئه الترفیه» در هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شد و از مهم‌ترین اقدامات محمد بن سلمان در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ محسوب می‌شود. همان سال دولت سعودی از اختیارات هیأت امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک نهاد دینی کاست و آن را از بازداشت افراد منع کرد.

اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. اقداماتی که اغلب برخلاف سنت و رسوم جامعه عربستان قلمداد می‌شود. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است.

تا کنون علمای بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی