Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@14:43:35 GMT

بازگشت ۷۵ درصد زائران اربعین به کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۹۶۶

بازگشت ۷۵ درصد زائران اربعین به کشور

‍فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از بازگشت ۷۵ درصد از جمعیت زائران ایرانی اربعین حسینی از طریق مرزهای چهارگانه به کشور خبرداد.

.

به گزارش برنا از  ایلام، صبح امروز شنبه ۲۷مهرماه مصادف با روز اربعین سردار حسین اشتری با استقبال قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام وارد پایانه مرزی مهران شد ودر حاشیه بازدید از این پایانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون موج پایانی بازگشت زائران به کشور افزایش یافته و طی دو روز آینده این روند کامل و همه زائران به سلامت به وطن باز می گردنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۵۷ درصد تردد زائران از مرز مهران صورت گرفته است، افزود: مرزهای کشور از امنیت و نظم خوبی برخوردار و کار خدمت‌رسانی به زائران اربعین به بهترین شکل در حال انجام است.

فرمانده ناجا با اشاره به همکاری خوب مردم با پلیس و سایر دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: تمام مجموعه‌ پلیس در مرزها مستقر و تا پایان کامل عملیات بازگشت زائران به کشور آماده خدمات رسانی هستند.

سردار اشتری به رانندگان خودروهای شخصی توصیه کرد استراحت در موکب‌های اربعین سبب می‌شود از حوادث جاده‌ای جلوگیری شود لذا به همه رانندگان توصیه می‌شود موقع خستگی برای استراحت در این موکب‌ها مستقر شوند.

سردار اشتری با همراهی سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، سردار رضایی فرمانده مرزبانی و فرماندهان نظامی و انتظامی قرارگاه انتظامی و ترافیکی ناجا از روند تردد زائران در پایانه مرزی و همچنین موکب ها و دستگاه های خدمات رسانی مستقر در این مرز بازدید کرد.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی خدمات رسانی سلامت نیروی انتظامی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال