Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 مهرماه در حاشیه مراسم زیارت اربعین در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه، گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در 10 بقعه متبرکه استان با حضور خیل ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و به صورت ویژه 10 هزار پرس نهار در بقعه متبرکه بابااحمد و سه هزار پرس نهار در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم اسدالله(ع) شهرستان بهمئی بین زائرین توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه بصورت شبانه روزی در حال خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در روایتی ذکر شده که از امام صادق(ع) سؤال می‌شود که زیارت امام حسین(ع) زمان و شرایط خاصی دارد که حضرت می‌فرمایند: زیارت اباعبدالله الحسین(ع) خیر مقدر است و زمان و شرایط خاصی ندارد و در هر زمانی می‌شود با وجود مبارک امام حسین(ع) ارتباط گرفت.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با اشاره به اینکه از امام صادق(ع) روایت شده است که در روز اربعین وقتی آفتاب بالا می‌آید زیارت اربعین قرائت شود، تأکید کرد: زیارت اربعین یکی از زیارت‌هایی است که خواندن آن در روز اربعین بسیار توصیه شده است.
وی در بخش دیگری از بیانات خویش، تصریح کرد: روزانه هزار پرس غذا در سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه بین زائرین اربعین حسینی توزیع می‌شود.
مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اقلام فرهنگی از جمله چفیه، پیشانی بند، کوله پشتی در بین زائرین اربعین حسینی توزیع می‌شود. و نمازهای روزانه بصورت جماعت برگزار و بعد از هر نماز، بیان احکام توسط مبلغ مستقر در موکب صورت می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور افزود: موکب شهدای مدافع حرم دارای دو ساختمان بزرگ و مجزا جهت اسکان زائرین است و امکانات بهداشتی ازجمله سرویس‌های بهداشتی و حمام برای استفاده زائرین آماده هستند.
وی در ادامه یادآور شد: هشت تن سیب اهدایی این استان که از محل مشارکت‌های مردمی تهیه شده در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه به صورت شبانه روزی در حال توزیع بین زائرین اربعین حسینی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی اربعین حسینی توزیع سیب موکب شهدای مدافع حرم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه دینی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی در کربلا آغاز شد.  

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بیجار
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان