Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@16:24:24 GMT

گام هایی که جا پای جابر گذاشتند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۷۰۴۷

گام هایی که جا پای جابر گذاشتند

یک صدا در کائنات به گوش می رسد، آنهم تک صدای پای جابران در خیابان بهشت روی زمین که خسته، اما پر امید در تقلای رسیدن به بین الحرمین هستند.

 خبرگزاری شبستان _ فاروج؛ ‌چهل منزل از عاشورا گذشت  و این درد بی نهایت، جغرافیا ندارد. همه رنگ و نژاد و زبانی را می توان در مسیر رسیدن به خیابان بهشت روی زمین دید، خیلی ها هم اگر پایشان به آنجا نرسیده اما دلشان خیلی زودتر از پیاده های راه، پا در مسیر گذاشته است و از درک تنفس هوای این قطعه رضوان خاطره بازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها  که به قافله نرسیدند امروز خیلی بیقرارترند و دلشان اسیر در و دیوار دلتنگی است، یکی خودش را به پابوس سلطان طوس رسانده، آن دیگری دخیل التماسش را به امامزاده جعفر و محمد(ع) بسته است.

 

اربعین باشد و خیابانی  که دو عشق آن را بهم گره داده و تو نباشی که هروله کنان به این سو و آن سو بدوی، شاید، البته شاید دقیقه ای قرار بگیری، هوا را برای نفس کشیدن کم می آورند آنهایی که فقط یک اربعین در آن هوا نفس کشیده اند.

 

یاد صدای پای جابر در سکوت کائنات که می افتند؛ دلشان می لرزد، زلزله خاطره اشک های جابر همه را هوایی کرده و کالبد، حکم قفسی را دارد که پرنده از آن رهایی نمی تواند. چشم ها در این مسیر بینا می شود و تازه می توان عاشورا را دید و فاصله عاشورا تا اربعین را فقط می توان اینجا، در این خیابان قرار گرفت.

 

اینجا همه زبان و دین ها در یک کلمه، مشترک می شوند و آنهم قاموس فرهنگ و نام  حسین(ع) است. حسین(ع) ترجمان همه زیبایی هاست و «ما رایت الا جمیلا» را اینجا می توان به عمق دل اینجا دریافت. اصلا نفس کشیدن در این هوا، همه را آرام و مهربان می کند، اربعین کلاس درس دیگری است که حسین(ع) و عباس(ع) برکُرسی آن نشسته اند  و به لبخندی دل و دین می برند و همه را شایسته شاگرد اولی در کلاسشان می کنند.

 

اربعین، فرصتی است برای کاویدن درون و رسیدن به معرفتی که مقدمه راهیابی به حقیقت زندگی است. مهم نیست که امروز در کجای این کره خاکی عزادار اربعین باشیم چراکه جغرافیای کربلا، مرز ندارد.

 

یاحسین(ع)

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کانون های مساجد اربعین ۹۸ شهرستان فاروج اربعین حسینی اربعین اعزام زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تامین ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین خبر داد. - اخبار استانها -

داریوش امانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در مرز مهران با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی در بحث زیرساخت‌های مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در حال انجام است، گفت: تمام پروژه‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها تا یک هفته قبل از اربعین حسینی تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون وزیر راه گفت: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علایم بوده که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، تصریح کرد: در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان 10 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

امانی به پروژه‌های پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: این پروژه های در حال انجام شامل بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه برکت گفت: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی افزود: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد کرده و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

امانی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین تردد مربوط به مرز مهران بوده است، گفت: مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی، تمرچین و باشماق نیز به ترتیب شاهد تردد زائران بوده اند.

وی با اشاره به رایزنی با طرف عراقی برای حل مشکلات حمل و نقلی  در مرز تمرچین و باشماق گفت: همچنین با وجود گرمای هوا  پیش‌بینی می‌شود که بخشی از زائران این مرزها را به دلیل هوای مناسب انتخاب کنند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تمام پایانه‌ها در حال آماده سازی برای اربعین هستند، گفت: بازسازی 12 هزار کفپوش در پایانه مرزی مهران  و احداث 10 هزار سایبان در پایانه برکت و پایانه مرزی حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • گل قهرمانی استقلال را مهرداد بزند!
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند