Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@05:20:54 GMT

ادعای وزیر خارجه بحرین درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۷۱۱۶

صراط:

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین مدعی انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به بحرین شد.

به گزارش فارس آل خلیفه مدعی کشف و ضبط این سلاح‌ها شد و گفت: «این (سلاح و مواد منفجره) برای نابودی نصف منامه پایتخت بحرین کافی بود، مهم این است که ایران پیام درست یعنی همان پیام صلح و حسن‌همجواری بدهد و اگر این پیام را از تهران دریافت نکنیم، در آن صورت ایران مسئول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط»، امضای قریب‌الوقوع توافقنامه بین دولت مستعفی یمن و جنوب این کشور را جهشی بزرگ در رابطه با ثبات یمن و آینده آن به خصوص پس از نشست‌های مهم در جده توصیف کرد و مدعی شد که قطر در برابر حل‌وفصل بحرین یمن کارشکنی می‌کند که از مواضع رسانه‌ای آن در شبکه الجزیره مشخص است.

او مدعی شد که «نقش قطر در یمن همواره شکست‌خورد بوده و هرگز موفق نخواهد شد زیرا ملت یمن در نهایت بر قطر و مداخله ایران پیروز خواهد شد.»

آل خلیفه در ادامه ادعا کرد که قطر در امور داخلی بسیاری از کشورها اعم از یمن، لیبی، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق کارشکنی می‌کند.

وزیر خارجه بحرین همچنین سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به عربستان و امارات را مهم خواند.

وی مداخله ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد و خواستار احترام به حاکمیت و خاک سوریه شد و گفت: «بازگشت سوریه به اتحادیه به خود سوریه و اتحادیه عرب بستگی دارد.»

آل خلیفه همچنین اشاره کرد که فعالیت‌های دیپلماتیک بحرین در سوریه در این چند سال قطع نشده است و سفارت بحرین در دمشق باز بود اما دیپلمات‌ها در آن حضور نداشتند و تنها کارکنان محلی بودند اما در حال حاضر منامه کاردار خود را به سوریه اعزام کرده است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد

وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در ترکمنستان، با همتای خود دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در عشق‌آباد، روز پنجشنبه و در محل وزارت خارجه این کشور مورد استقبال «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر خارجه ترکمنستان قرار گرفت.

طبق گزاش سفارت ایران در ترکمنستان، هم‌اکنون دیدار خصوصی ۲ وزیر در حال برگزاری است.

وزیر خارجه ایران پیش از این با رئیس‌جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه از سفر به عشق آباد خبر داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

او تاکید کرد «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان