Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «امانوئل دوپوی» رئیس موسسه چشم‌انداز امنیتی در اروپا (IPSE) معتقد است اتفاقات اخیر در شمال سوریه می‌تواند به ارتقای همکاری‌های نظامی میان فرانسه و روسیه منجر شود.

این کارشناس در توضیح علت حضور نیرو‌های فرانسوی در سوریه گفت: حضور نیرو‌های فرانسوی در سوریه هیچ ارتباطی به ترکیه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش فرانسه درصدد مقابله با ترکیه نیست و صرفا به دنبال نابودی آخرین مراکز داعش است. هرچند تهاجم ترکیه به شمال سوریه را محکوم می‌کند.

وی افزود: فرانسه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی، مطمئنا نظامیان خود را در سوریه جابجا و مستقر خواهد کرد. علت این جابجایی حضور و حمایت نیرو‌های آمریکایی است.

این کارشناس معتقد است اگر فرانسوی‌ها اقدامی برای متوقف کردن پیشروی ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام ندهند بین دو جناح جنگ متوقف می‌شوند. در این شرایط فرانسه مجبور است یا شاهد کشته شدن کُرد‌ها باشد و یا مانع ترکیه شود. در غیر این صورت گزینه مطلوب همان اقدامی است که آمریکا انجام داد و از سوریه عقب نشینی کرد.

دوپوی در بخش دیگری اظهار داشت نزدیک شدن فرانسه به روسیه رویکردی مثبت است. همکاری‌های نظامی روسیه و فرانسه تا حد زیادی می‌تواند امنیت اروپا را حفظ کند. روسیه در زمینه برقراری صلح در سوریه فعال است. این روند باعث بازگشت پناهجویان به سوریه شده و از شدت هجوم آن‌ها به سمت مرز‌های اروپا می‌کاهد. از سوی دیگر، روسیه توانایی بالایی دارد تا ترکیه را از ادامه پیشروی در شمال سوریه منصرف کند؛ بنابراین همکاری نظامی فرانسه با روسیه علاوه حفظ نیرو‌های فرانسوی در سوریه، شرایط را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در نبرد میان نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در نزدیکی آودیوکا، یک تانک آمریکایی آبرامز دیگر، متعلق به ارتش اوکراین، منهدم شد.

این پنجمین تانک آمریکایی آبرامز است که در نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی هدف قرار گرفته و منهدم می شود.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم اعلام کرد که نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در محور آودیوکا، بهبود بخشند. ارتش اوکراین حدود ۲۵۵ نیروی نظامی خود را در این محور از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲۱۰ پهپاد و ۲۱ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کرد.

کد خبر 6064318

دیگر خبرها

  • آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور