Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج این نظرسنجی دیروز (۲۶ مهر) منتشر شد و بر اساس آن ۵۴ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که تصمیم ترامپ، قابل اعتماد بودن آمریکا نزد متحدانش را آسیب زده است.

۶۱ درصد داوطلبان شرکت در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که آمریکا متعهد بود تا از کردها محافظت کند.

گرچه ۷۲ درصد دموکرات ها و نیمی از مستقلین بر این باور هستند که تصمیم ترامپ به قابل اعتماد بودن آمریکا آسیب زده ولی اقلیتی ۴۴ درصدی از جمهوریخواهان چنین عقیده ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی مزبور از میان یک هزار و ۶ آمریکایی و در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ مهر انجام شد. حاشیه خطای این نظرسنجی ۳.۵ درصد اعلام شد.

تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه با واکنش منفی دموکرات ها و برخی از جمهوریخواهان مواجه شده است.

"میچ مک‌ کانل" رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا روز جمعه با انتشار یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرد.

این سناتور ایالت کنتاکی در مورد تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه، نوشت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه یک اشتباه راهبردی بزرگ است.

وی افزود: این اقدام، امنیت مردم و کشور ما را کاهش داده، دشمنان‌مان را جسورتر و اتحادهای مهم را تضعیف می‌کند.

یادداشت مک‌کانل در حالی منتشر شده که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در سفری به آنکارا اعلام کرد؛ ترکیه با آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه موافقت کرده است.

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام چشمه صلح به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

آنکارا هدف از این اقدام را مقابله با حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ.گ) و ایجاد منطقه امن برای بازگرداندن و اسکان آوارگان سوری عنوان کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردهای سوریه سوریه دونالد ترامپ نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر دادحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراقمقاومت عراق: عین‌الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند