Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بین فهرست شاعرهایی که برای کسب جایزه ۲۵ هزار پوندی تی. اس. الیوت به رقابت می‌پردازند، می‌توان به نام جی برنارد، برنده پیشین جایزه تد هیوز اشاره کرد. 

جان برنساید، رئیس هیات داوران این دوره از جایزه ادبی تی. اس. الیوت بیان کرد: «تمامی نامزدهای راه‌یافته به فهرست نهایی این جایزه از برترین و بی‌باک‌ترین شعرای حال حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فهرست کامل نامزدهای نهای جایزه «تی. اس. الیوت» ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

آنتونی آناکساگورو برای «پس از رسومات»

فیونا بنسن برای «سرگیجه و روح»

پائول فارلی برای «مرداب»

جی برنارد برای «موج خروشان»

ایلیا کامینسکی برای «‌جمهوری ناشنوا»

شارون اولدز برای «آریاس»

ویدیان راوینتیران برای «یک میلیون گلبرگ»

دریان ریز جونز برای «اراتو»‌

راجر رابینسون برای «یک بهشت قابل حمل»

کارن سولی برای «غار»

سال گذشته هانا سولیوان، شاعر بریتانیایی، جایزه را برای ‌اولین مجموعه شعرش به نام «‌سه شعر» کسب کرد. برنده امسال این جایزه در جریان یک مراسم در سیزدهم ژانویه ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد.

این جایزه از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام توماس استرنز الیوت، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. او در سال ۱۸۸۸ در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد و در مجموع، هفت نمایش‌نامه، ۱۷ اثر غیرداستانی و ۱۰ کتاب شعر نوشت.

۲۵۸۲۴۳

کد خبر 1312185

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات جهان نویسنده رمان اربعین پیاده روی اربعین سوریه کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ کربلا لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد