Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:15:26 GMT

کدام استان‌های کشور بدون بارش هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۷۸۲۲

کدام استان‌های کشور بدون بارش هستند؟

بررسی گزارش‌های رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد ۷ استان کشور بارش "صفر" در ۲۵ روز نخست سال آبی جاری داشته اند.

به گزارش مشرق، آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۸) تا ساعت ۱۸:۳۰ روز بیست و پنجم این ماه، در مجموع ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیمتر بارش در کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۸ درجه‌ای دما در ۲۰ استان کشور

در ۲۵ روز نخست سال آبی جاری، میزان بارش‌ها در حوضه آبریز دریای خزر به ۲۴.۸ میلیمتر، در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان به ۵.۱ میلیمتر، در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به ۳.۵ میلیمتر، در حوضه آبریز فلات مرکزی به ۱.۹ میلیمتر ، در حوضه آبریز مرزی شرق به ۳.۶ میلیمتر و در حوضه آبریز قره‌قوم به ۰.۱ میلیمتر رسید.

در این بین، برخی استان های کشور هستند که در این مدت حتی یک قطره هم باران نداشته‌اند.

طبق آمار دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، استان‌های اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان و کرمانشاه، ۷ استانی هستند که در ۲۵ روز نخست سال آبی جاری، برخلاف آمار بارش‌های مدت مشابه سال قبل، هیچ بارشی نداشتند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن هواشناسی سازمان هواشناسی هشدار هواشناسی بارش باران باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز بارش‌های پراکنده در استان  به ویژه مناطق جنوب غرب ادامه داردوبرای فردا نیز وزش باد، افزایش ابر پدیده غالب جوی است و در ارتفاعات جنوب استان بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست. 
 
مریم سلاجقه افزود::برای امروز و فردا کاهش محسوس دما در  استان و خطر سرمازدگی بیشتر در مناطق شمالی  به ویژه زرند و شهربابک پیش بینی شده و هواشناسی هشدار داده پایش باغها و حصار کشی شود. 
 
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته در لاله زارو سر بیژن بارش برف را داشته ایم و در لاله زار، بم، ریگان، رفسنجان، راین، شهداد، شهربابک، کرمان و کهنوج بارش باران داشته ایم که میلنده جیرفت با ۲۸ میلیمتر، ایستگاه جیرفت ۳۴ و انار۲۱ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

سلاجقه گفت: در مجموع بارندگی‌های دو روز اخیر در استان کرمان جبالبارز با ۸۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

کارشناس هواشناسی استان کرمان  افزود: کهنوج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی در هفته پیش رو از فعالیت سامانه بارشی جدید در  استان خبرداد.

 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید