Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی کردستان از کشاورزان خواست در انجام کشت پاییزه به ویژه گندم و جو به دلیل احتمال بروز بارش‌ باران تعجیل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان وبه نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی استان کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی،از صبح روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده بعلت استقرار سامانه بارشی در غرب کشور به تناوب شاهد رشد و افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق باران در سطح استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت میزان بارش‌ها بصورت روزانه زیاد نیست ولی در مجموع قابل توجه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می رود تا روز جمعه آینده بارش‌های موثر زراعی اتفاق بیافتد.

 با توجه به این پیش‌بینی‌ها  به کشاورزان توصیه می‌شود طی دو روز آینده به کاشت گندم پاییزه و دیگر امور زراعی خود اقدام کنند.

 ️از لحاظ دمایی نیز با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه، دما بطور میانگین در طول شبانه روز سه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند و این شرایط تا آخر هفته آینده ادامه خواهد دارد.

سال گذشته زراعی (اول مهر۱۳۹۷  تا پایان شهریور ۱۳۹۸) به صورت میانگین ۷۶۶ میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با ۵۵۵ میلی متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان کشت پاییزه هواشناسی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اختصاص ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش آماده شده است.

طالب محمدی افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش آموزان بی بضاعت رایگان از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی گفت: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

محمدی افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش مورد ارزیابی قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان