Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه حادثه کربلا یک حرکت الهی بود که در تاریخ بشریت اتفاق افتاد، اظهار داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) جلوگیری از انحراف امت اسلامی، اصلاح جامعه، مبارزه با ظلم، برقراری عدالت، امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با خون پاک و ایثارگری خود این اهداف را تثبیت کرد، اما برای اینکه این قیام زنده بماند و این حرکت برای همیشه تاریخ باقی بماند، معصومین(ع) اقداماتی انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید بر زیارت امام حسین(ع) در شرایط و مناسبت های مختلف

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه یکی از اقداماتی که صورت گرفته است تشویق و ترغیب مردم به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است، تصریح کرد: در میان معصومین کسی به اندازه امام حسین(ع) برای زیارتش تاکید نشده است. در زمان ها و مکان های گوناگون و شرایط مختلف بر زیارت سید الشهدا(ع) تاکید شده است، در روز عرفه، روز عید قربان، روز عید فطر، شب جمعه و مناسبت های مختلف تاکید شده که به زیارت مشرف شوید یا از راه دور امام حسین(ع) را زیارت کنید.

اربعین از اختصاصات امام حسین(ع) است

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه یکی از اقداماتی که معصومین برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا انجام داده اند مسئله اربعین بوده است، افزود: اربعین از اختصاصات امام حسین(ع) است، راجع به هیچ امام و پیغمبر و معصومی اربعین نداریم، اربعین تنها متعلق به امام حسین است.

وی با اشاره به این مطلب که اهمیت اربعین به چیست و چرا این همه تاکید راجع به اربعین شده است، گفت: اهمیت اربعین به این جهت است که جابر بن عبدالله انصاری همراه با عطیه عوفی در اربعین به زیارت امام حسین مشرف شده اند. کاروان اهل بیت پس از اسارت رفتن در کوفه و شام و مسیر راه، در برگشت در اربعین به کربلا رسیدند. در روایات متعدد نیز بر زیارت امام حسین(ع) در اربعین تاکید شده است.

اولین پیام اربعین زنده نگه داشتن تاریخ با عظمت قیام امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امام عسکری در حدیثی یکی از نشانه های مومن را زیارت اربعین دانسته است، تصریح کرد: پیام اربعین حسینی و این حرکت بزرگ الهی چیست؟  اولین پیام اربعین زنده نگه داشتن یاد و خاطره و تاریخ با عظمت قیام امام حسین(ع) است، حرکتی که سیدالشهدا آغاز کرد نباید فراموش شود. هدف امام حسین هدف اسلام بود، پس اربعین برای زنده نگه داشتن قیام سیدالشهدا بوده است.

آیت الله میرعمادی دومین پیام اربعین را استمرار مبارزه با ظلم و ستم و برقراری عدالت دانست و افزود: ظلم ستیزی و برقراری عدالت از اهداف مهم پیامبران الهی بوده است،  امام حسین(ع) نیز قیامش برای مبارزه با ظلم بوده است. امام حسین(ع) اسوه و الگو و سرمشق است، باید این هدف زنده بماند. اربعین روز مبارزه با ظلم است. اربعین روز عدالت خواهی، روز استمرار مبارزه با ستم و ستم پیشگان است.  

وی خاطرنشان کرد: تا ظلم هست، مبارزه هست، تا مظلوم هست فریاد هست، تا برقراری عدالت نیز این حرکت الهی باید ادامه پیدا کند.

اربعین حسینی روز بصیرت است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سومین پیام اربعین حسینی بیداری اسلامی و تقویت روحیه انقلابی است، اظهار داشت: اربعین حسینی روز بصیرت است، روز بیداری است، روز آگاهی بخشی است. امام حسین(ع) خونش ریخته شد برای اینکه مردم بیدار و آگاه شوند و از ضلالت و گمراهی نجات یابند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: امروز شما می بینید اربعین حسینی روز بیداری امت اسلامی است، اربعین حسینی روز بصیرت بخشی بشریت شده است. همه آزادگان عالم در روز اربعین بیدار و هوشیار شدند.

اربعین یک رسانه پر قدرت برای عاشورا شد

وی پیام چهارم اربعین را معرفی قیام عاشورا برشمرد و بیان داشت: اربعین برای ایجاد محبت اهل بیت در دل انسان ها است. تعبیر بلند و زیبایی رهبر انقلاب داشته که فرمودند «اربعین رسانه پرقدرت عاشورا است»، بنی امیه خیلی تلاش کردند تا قیام امام حسین در کربلا دفن شود، اما اربعین یک رسانه پر قدرت برای عاشورا شد. امروز دنیا می گوید حسین کیست که در اربعین او ۲۰ میلیون انسان عزاداری می کنند.  

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پیام پنجم اربعین حسینی وحدت و اجتماع بر محور امام حسین(ع) است، افزود: روز اربعین روز همبستگی و همگرایی انسانی است، روز همبستگی امت اسلامی است، هیچ چیزی همانند حسین نمی تواند مردم را دور خود جمع کند.

هیچ چیزی همانند حسین نمی تواند مردم را دور خود جمع کند

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بشریت و انسان ها در دنیا تشنه معنویت و آزادگی هستند، تشنه مبارزه با ظلم هستند، امام حسین(ع) نیز الگوی مناسب برای آزادگان بشریت است، ادامه داد: شعار «الحسین یجمعنا» بهترین شعاری است که همه آزادگان دنیا و مسلمانان را دور خود جمع می کند.

کد خبر 4750489

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان اربعین 98 اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر گرگان قزوین شیراز شهرکرد رادیو اربعین موکب بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام بهترین پاسور جهان برای سرمربی جدید تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، عرشیا به‌نژاد پاسور جوان شهرداری ارومیه که در نیم فصل اول در سایپای تهران عملکرد خوبی نداشت، در نیم فصل دوم با یک تصمیم صحیح راهی شهرداری ارومیه شد و حالا به یکی از بهترین پاسورهای لیگ تبدیل شده است.

او که در مسابقات والیبال جوانان جهان با تیم ملی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و بهترین پاسور رقابت‌ها هم شد، این بار با تیم شهرداری ارومیه در آستانه یک فینال دیگر و شاید قهرمانی دیگر است.

عرشیا به‌نژاد با پاس‌های بی نظیر خود به خوبی مهاجمین تیمش را تغذیه کرد و با سرویس های هدف دار عالی خود بارها دریافت کننده های شهداب یزد را با مشکل مواجه ساخت. با این عملکرد خوب و با توجه به سن و سالی که عرشیا دارد، می توان گفت والیبال ایران صاحب یک پاسور خوب برای سالهای آتی شده است که می تواند تا مدت ها این پست را برای تیم ملی والیبال ایران با حضورش بیمه کند.

دیگر خبرها

  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • آزادگان جهان در حمایت از فلسطین اقدام عملی داشته باشند
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پیام بهترین پاسور جهان برای سرمربی جدید تیم ملی
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • ◄ بده و بستان عجیب بین دو کامیون ساز بزرگ و باسابقه ایران!
  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود