Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان ایلام و مرز مهران این روزها و شب‌ها حال و هوایی توصیف نشدنی دارد و حضور زائران اربعین به واسطه مرز مهران شور و شعفی عجیب به این استان کوچک بخشیده است.

از مدت‌ها قبل همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف دولتی و نظامی خود را مهیای خدمات‌رسانی مطلوب و گسترده به زائران کرده‌اند و هر دستگاهی سعی و تلاش دارد وظیفه خود در قبال زائران را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند خدمات‌رسانی بی‌منت همه دستگاه‌ها و مسئولان به زائران اربعین حسینی قابل وصف نیست اما در این میان وظیفه برخی نهادها مهم‌تر و دشوارتر از دیگر ارگان‌هاست چرا که این نهادها به طور مستقیم با جان زائران در ارتباط هستند.

گروه‌هایی چون پلیس راه، راهداری، اورژانس و امداد و نجات هلال احمر با استقرار در جاده‌ها همواره در تب و تاب هستند و شبانه روزشان را برای حفظ سلامت زائران یا نجات حادثه دیده‌ها وقف کرده‌اند.

اما در این میان سفیدپوشان پلیس راه وظیفه‌ای سنگین‌تر و حساس‌تر از دیگر نهادها و گروه‌های درگیر با اربعین دارند چرا که آنها در ثانیه حجم زیادی از ماشین‌های عبوری زائران را مدیریت می‌کنند و در بطن اصلی جاده‌ها قرار گرفته‌اند.

جلوگیری از  شکل‌گیری گره و راه‌بندان ترافیکی، تلاش برای جلوگیری از بروز حواث رانندگی و ایجاد نظم و امنیت جاده‌ای از جمله مهمترین دغدغه‌های اساسی سفیدپوشان فداکار پلیس راه است.

نیروهای پلیس در هر رده‌ای و واحدی از جمله پلیس راه که باشند مورد اعتماد و امین مردم هستند و مردم ناخودآگاه به اعتبار لباسی که پوشیده‌اند به آنها اعتماد دارند و گاه دیده شده افراد برای مواردی که در حوزه اختیارات پلیس نیست اما برای رفع مشکل خود به آنها پناهنده می‌شوند.

نیروهای پلیس راه همواره دغدغه سالم به مقصد رسیدن مسافران را دارند و در ایام اربعین و به علت حجم بسیار زیاد تردد ماشین‌های عبوری این دغدغه‌مندی پلیس راه نسبت به سلامت رانندگان و سرنشینان آنها به اوج می‌رسد.

دیدن صحنه‌های تصادف سرنشینان خودروهایی که جان خود را از دست داده‌اند یا به شدت مجروح شده‌اند برای نیروهای پلیس همواره دردناک و تلخ است و تا مدت‌ها تاثیر منفی این گونه تصاویر در ذهن آنها می‌ماند.

برای ماموران پلیس که اشراف کامل به خطرات جاده‌ای دارند، دردآور و غیرقابل چشم‌پوشی است وقتی بی‌احتیاطی رانندگان را در طول مسیر جاده‌ها می‌بینند، در حالیکه پایبندی به قوانین ترافیکی از اهم توصیه‌های دائمی پلیس به راکبان خودروهاست.

در مدت حضور زائران و حجم زیاد تردد خودرویی در جاده های مواصلاتی، استراحت و خواب کافی قبل از حرکت، عدم سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی و ... توصیه های مداوم، مکرر و مشفقانه مامواران و مسئولان پلیس راه به رانندگان زائر بوده است.

ماموران پلیس راه در طول مسیرهای مواصلاتی مدام در گردش و حرکت هستند و اسکان و استقرار در یک مکان مشخص برای آنها معنا و مفهوم ندارد چرا که لازمه تامین امنیت جاده‌ها و خوردوهای عبوری حضور مستمر در جاده‌ها توسط پلیس راه است.

گاه رانندگان خودروها بعد از پشت سرگذاشتن چند پیچ از جاده ناگهان با ماشین پلیس که در شانه خاکی یک پیچ توقف کرده‌اند روبرو می شوند و به زعم و گمان خود می پندارند که ماشین پلیس کمین کرده است در حالی که از فلفسه وجودی این اقدام پلیس ناآگاه و غافلند.

ماشین پلیس درشانه خاکی برخی نقاط حادثه خیز یا گردنه‌های خطرناک توقف می‌کند تا رانندگان به واسطه حضور ماشین پلیس آن نقاط را با امنیت و رعایت قوانین رانندگی طی کنند و حادثه‌ای برای ماشین‌های عبوری ایجاد نشود.

پلیس همانطور دلسوز رانندگان است تا سفری ایمن را داشته باشند نسبت به متخلفانی که جان دیگر رانندگان را به خطر می‌اندازند جدی و بدون اغماض برخورد می‌کند.

یکی از موارد مهم پنهان مانده از دید عموم سلامت جسمانی ماموران پلیس راه است چرا که اربعین و شلوغی ازدحام جمعیت زائران از اقصی نقاط کشور و حتی زائران کشورهای دیگر موجب تسریع در انتقال بیماری‌های ویروسی و میکروبی می‌شود.

اما با وجود سختی‌ها و فشردگی کار، خستگی و بی‌حوصلگی در قاموس‌شان جایی ندارد و همچون پدر و برادری دلسوز وجودشان سرشار از عشق خالصانه و متواضعانه به خدمت‌رسانی است.

آنها گرما و سرما نمی‌شناسند، در گرمای بالای 50 درجه جاده‌های مناطق گرمسیری و در فصل زمستان و افت شدید دما، در سرمای استخوان سوز و برف‌گیر گردنه‌ها و کوهستان‌ها حضور دارند و سلامت و امنیت مسافران جاده‌ها را به آسایش و استراحت خود ترجیح داده‌اند.

نیروهای پلیس راه هرچند در طول سال به طور روتین در جاده‌ها مستقر هستند اما در طول سال همواره دارای طرح‌های طرافیکی مختلفی چون سفرهای نوروزی، تابستانه، زمستانه و اربعین هستند.

الان که در طرح فشرده و گسترده اربعین قرار دارند و با پایان یافتن اربعین که هنوز خستگی این ماموریت مهم بر تنشان است باید خود را در آذر ماه مهیای طرح طولانی مدت زمستانه و استقرار در مسیرهای سردسیر و کوهستانی کنند.

سفیدپوشان جاده ها همواره در تمام طول مسیرهای اصلی و فرعی حضور دارند تا آسیبی به هیچ خودرویی وارد نشود به شرط آنکه راکبان ماشین‌ها نیز همراه پلیس و مطیع قوانین باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام پلیس راه مرز مهران اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال