Web Analytics Made Easy - Statcounter

ه گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) وال‌استریت با سقوط شدید سهام بوئینگ و جانسون اند جانسون به پایین کشیده شد. همچنین سقوط سهام نت‌فلیکس باعث شد زیرشاخص تکنولوژی افت کند. 

شاخص داوجونز ۲۵۵.۶۸ واحد یا ۰.۹۵ درصد سقوط کرد و در ۲۶۷۷۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ واحد بسته شد. پس از انتشار گزارشاتی از این که برنامه پیام‌رسان داخلی بوئینگ نشان می‌دهد، این شرکت سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا را تعمدا در مورد سیستم ایمنی ۷۳۷ مکس به اشتباه انداخته است، سهام این غول هواپیماسازی ۶.۸ درصد سقوط کرد، که این بزرگترین سقوط یک روزه سهام آن از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون است. همچنین سهام شرکت جانسون اند جانسون، پس از این که اعلام شد این شرکت محصولات پودر بچه خود را به علت کشف آثاری از آزبست، فراخوانی کرده است، با سقوط سنگین ۶.۲ درصدی روبرو شد. 

سقوط سنگین روز جمعه باعث شد که کل سود این هفته داوجونز از میان برود و این هفته خود را با افت ۰.۲ درصدی به پایان برساند. 

در همین زمان اس‌اندپی۵۰۰ هم ۰.۴ درصد افت کرد تا جلسه معاملاتی خود را در ۲۹۸۶.۲۰ واحد به پایان برساند. شاخص نزدک هم با ۰.۸ درصد افت در ۸۰۸۹.۵۴۰ واحد بسته شد. این در حالی اتفاق افتاد که سهام نتفلیکس بیش از ۶ درصد سقوط کرد و فیس‌بوک و آمازون هم با سقوط ۲.۲ درصدی و ۱.۶ درصدی مواجه شدند. سهام شرکت آلفابت هم ۰.۴ درصد افت کرد. 

شاخص سهام اس‌اندپی و شاخص نزدک این هفته علی‌رغم افت سنگین سهام در روز جمعه، توانستند به ترتیب با ۰.۵ درصد و ۰.۴ درصد رشد روبرو شدند. 

کد خبر 4750406

منبع: مهر

کلیدواژه: وال استریت بورس بازار سهام اربعین 98 قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام جنگ تجاری مالیات قیمت سکه بهار آزادی دلار قیمت یورو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در مطلبی به بررسی مشکلات گسترده در شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا پرداخت که لرزه‌های آن دامنگیر مدیران این شرکت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


رفتن مدیر اجرایی بوئینگ، یک تغییر بزرگ در گروه رهبری برای این غول هوافضای آمریکا است که دچار گرفتاری شده است. بوئینگ با این کار‌ها در تلاش است شهرت نابود شده خودش را بازسازی کند. براساس تصمیم جدید این شرکت، دِیو کال هون (Dave Calhoun) مدیر اجرایی بوئینگ، تا پایان سال از مقام خودش کناره گیری می‌کند. لاری کِلنِر (Larry Kelner) و اِستَن دیل (Stan deal) دو نفر از مدیران ارشد بوئینگ نیز از مقام خود کناره گیری می‌کنند.

بیانیه دیو کال هون. مدیر اجرایی بوئینگ: ما فقط و فقط بر تکمیل تلاش‌هایی متمرکز خواهیم ماند که با هم انجام داده ایم برای اینکه شرکتمان را پس از چالش‌های بسیار شدید پنج سال گذشته، به ثبات بازگردانیم. امنیت و کیفیت، در خط مقدم همه کار‌هایی قراردارد که ما انجام می‌دهیم.

بحران تمام عیار این شرکت هواپیماسازی در سال ۲۰۱۸ شروع شد و آن زمانی بود که یک فروند هواپیمای بوئینگ از نوع مَکس ۷۳۷ Max اندکی پس از برخاستن، در آب‌های نزدیک جزیره جاوه در اندونزی سقوط کرد. در این سانحه، هیچیک از سرنشین‌ها زنده نماند. درست شش ماه بعد، یک فروند هواپیمای مَکس ۷۳۷ دیگر در اتیوپی سقوط کرد که به کشته شن ۳۴۶ نفر منجر شد. متعاقب این اتفاقها، گروه رهبران بوئینگ تغییر کردند و جت‌های خانواده مَکس بوئینگ به مدت ۲ سال در سراسر جهان از رده فعالیت خارج شدند، زیرا این سوانح هوایی ناشی از خطا در سامانه تثبیت این نوع هواپیما‌ها بود. اواخر سال گذشته تحقیقاتی درباره جت‌های مکس ۷۳۷ بوئینگ انجام شد، آنهم پس از آنکه مشخص شد در معاینه‌های فنی معمولی یک پیچ با مهره‌های گمشده در دو هواپیما، مشاهده شده است. در ماه ژانویه جدیدترین مورد از مشکلات بوئینگ در زمینه کنترل کیفیت مشاهده شد و آن زمانی بود که قسمت در در بدنه هواپیما در یک فروند هواپیمای کاملا تازه از نوع مکس ۷۳۷ در ارتفاع تقریباً ۱۵ هزار پایی منفجر شد و سبب ایجاد حفره‌ای در بدنه هواپیما شد. بررسی‌های بعدی هیئت ایمنی ملی پرواز‌ها در امریکا نشان داد که چهار پیچ و مهره مهم در قسمت در این هواپیما، سر جای خود نبوده اند! به استناد گزارش نیویورک تایمز، نهاد بررسی امنیت هواپیماها، در بررسی‌های خود متوجه ده‌ها مشکل در خط تولید هواپیما‌های مکس ۷۳۷ شد. این یافته‌ها پس از ممیزی ۶ هفته‌ای از این شرکت به دست آمد. بوئینگ با پیگرد قانونی مسافران و همچنین تحقیقات کیفری درباره سوانح رخ داده مواجه شده است.

 

دیگر خبرها

  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • حرکت عجیب خلبان بوئینگ ۷۴۷ حین تیک آف (فیلم)
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳