Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا توافق برگزیتی که بین دولت جانسون و اتحادیه اروپا منعقد شده است را بهترین توافق برای طرفین دانسته و درباره رد آن به پارلمان انگلیس هشدار داد. ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "گونتر اوتینگر"، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا به پارلمان انگلیس در این باره که توافق برگزیت جدید انگلیس و بروکسل را رد کند هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرده که بحث ها و مذاکرات بیشتر در این باره به نتیجه بهتری منجر نمی شود.

اوتینگر به لندن هشدار داده است که هیچ تغییر دیگری در توافق برگزیت وجود نخواهد داشت. وی در این باره گفته است که اگر این توافق که سران کشورهای اروپایی و لندن در روز پنج شنبه منعقد کرده اند توسط پارلمان انگلیس رد شود بنابراین من هیچ راه سومی ا در کنار این توافق به جز یک خروج سخت بدون توافق را نمی بینم.

وی تاکید کرد که اعتقاد ندارد بحث ها و مذاکرات بیشتر می تواند به نتیجه بهتری منجر شود. به گفته وی این بهترین توافق ممکن درباره برگزیت برای هر دو طرف است.

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا همچنین این مسئله را مهم ارزیابی کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نتیجه مذاکرات اتحادیه اروپا با لندن به طور کامل حمایت کرده و به پارلمان های اروپایی توصیه کنند که آن را بپذیرند.

 مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و انگلیس بالاخره روز پنج شنبه و در حالی که زمان زیادی تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی نمانده است به توافق جدیدی درباره برگزیت دست پیدا کردند. روز سرنوشت ساز در درام برگزیت شنبه آینده خواهد بود و همه مقامات اروپایی به این روز مهم و سرنوشت ساز چشم دوخته اند. در این روز پارلمان انگلیس درباره توافق جدید بوریس جانسون با اتحادیه اروپا مشاوره خواهند کرد و درباره آن رای گیری می کنند.

آیا سناریوی برگزیتی "ترزا می" برای "جانسون" هم تکرار خواهد شد؟جانسون: بریتانیا و اتحادیه اروپا به یک توافق مهم بر سر برگزیت دست یافتندحمایت سران کشورهای اروپایی از توافق برگزیت

توافق قبلی برگزیت که بین سلف "جانسون"، ترزا می و اتحادیه اروپا شکل گرفته بود چندین بار در پارلمان این کشور با شکست مواجه شده و نتیجه ای نداشت و در نهایت سقوط نخست وزیر پیشین انگلیس را به همراه داشت.

حالا هم جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس، حزب پروتستان ایرلند شمالی و ملی گرایان اسکاتلند اعلام کرده اند که می خواهند این توافق برگزیت جدید را رد کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس البته ابراز اطمینان کرده که این توافق برگزیت جدید در پارلمان این کشور رای خواهد آورد. وی خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس گفته است که حالا زمان آن فرا رسیده که پروژه برگزیت را کامل کنیم. به گفته وی توافق برگزیت جدید نمونه خوبی برای نمایندگان پارلمان است و دلیلی برای تعلل های بیشتر وجود ندارد.

نخست وزیر انگلیس بر این باور است که این توافق کمک خواهد کرد تا شهروندان انگلیس با هم آشتی کنند.  به گفته وی این توافق شراکت های جدید با بروکسل و دیگر کشورهای اروپایی را ممکن می سازد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان