Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@05:54:48 GMT

جنگ تجاری رشد اقتصادی جهان را کند می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۲۲۹

جنگ تجاری رشد اقتصادی جهان را کند می‌کند

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد جنگ های تجاری تا حدی مقصر بحران کند شدن رشد اقتصاد جهان هستند ولی هشدار داد که مشکلات عمیق ساختاری و ژئوپلیتیکی هم نقش دارند.

 پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد تولید ناخالص داخلی جهان در ۲۰۱۹ سه درصد است که نسبت به پیش بینی ۳.۲ درصد ماه جولای پایین تر است. این صندوق در آخرین گزارش خود هشدار داد ادامه جنگ عوارض بین آمریکا و چین می‌تواند رشد اقتصاد جهان را در ۲۰۲۰،   ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد کندتر کند.

 پیش‌بینی بدبینانه صندوق بین المللی پول در حالی منتشر می شود که آمریکا و چین بر روی مرحله اول قرارداد تجاری کار می کنند. طبق این قرارداد، آمریکا عوارضی را که قرار بود به زودی اجرایی شود لغو می کند و در عوض چین قول داده خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد و قدمهایی در جهت حفاظت از مالکیت فکری بردارد.

 کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول می گوید مرحله اول این قرارداد تنها می تواند ۰.۲ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی جهان را بازگرداند.

جورجیوا در هفدهم اکتبر در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول گفت:« البته این خبر خوبی است ولی نه به اندازه کافی. چیزی که ما به آن نیاز داریم تنها یک آتش بس نیست بلکه ایجاد صلح تجاری است. ما نیازی به بازگشت نداریم. ما نیاز داریم که به سمت جلو پیش برویم. به سمت یک سیستم توسعه یافته و قانونی».

 صندوق بین‌المللی پول همچنین هشدار داد تجارت تنها یک مشکل کوتاه مدت در اقتصاد جهان است. به نظر می رسد کل جهان در یک رکورد همزمان گیر کرده که دلیل آن مشکلات ساختاری مثل بهره وری پایین و پیر شدن جمعیت مخصوصاً در اقتصادهای پیشرفته است.

 صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ تا ۳.۴ درصد افزایش یابد، این گزارش نشان می دهد این توسعه بیشتر مربوط به بازارهای نوظهور خواهد بود نه اقتصادهای پیشرفته بزرگ. صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا، چین و ژاپن در ۲۰۲۰ کند تر شود.

اقتصاددان های صندوق بین المللی پول از کشورها خواسته اند قبل از اینکه دیر شود، اصلاحات ساختاری برای حل این مشکلات در پیش بگیرند.

کد خبر 1312200

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول جنگ تجاری چین ایالات متحده آمریکا اربعین پیاده روی اربعین سوریه کردهای سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ کربلا لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه، اعلام کرد: عدم تطبیق تعطیلات پایان هفته در ایران با سایر کشورهای دنیا، منجر به برقراری محدود ارتباطات تجاری با بازارهای جهانی آن هم در شرایطی خواهد شد که اقتصاد ایران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که به طور قطع، تصمیم نمایندگان مبنی بر اعلام رسمی تعطیلات پایان هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز فرصت مؤثر ۳ روزه در هر هفته برای تعامل و انجام مراودات تجاری با بازارهای جهانی، بیش از پیش بر سختی آن خواهد افزود.

در بخشی از این نامه آمده است؛ موکول کردن تعطیلات پایان هفته به جمعه و شنبه می‌تواند تعداد روزهای مؤثر برای فعالان اقتصادی در تعاملات تجاری با دنیا را به ۴ روز در هفته افزایش داده و زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور شود.

کنفدراسیون صادرات ایران به عنوان تشکل بالادستی حوزه صادرات غیرنفتی، همراه با دیگر بخش‌های اقتصادی مخالفت خود با محدود شدن فعالیت‌های تجاری را اعلام کرده و از مجلس شورای اسلامی درخواست نمود تا با تجدیدنظر در این تصمیم، زمینه رشد و ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا را فراهم کنند.

کد خبر 6080099 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود