Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:33:45 GMT

میزان تردد در مرز مهران از سه مرز دیگر بیشتر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۳۷۱

میزان تردد در مرز مهران از سه مرز دیگر بیشتر است

سردار حسین اشتری روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مهران اظهار داشت: میزان تردد زائران در مرزهای دیگر ۴۷ درصد است که مرز مهران با این آمار سهم قابل توجهی از تردد زائران را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تلاش و همکاری مسئولان و مردم قابل تقدیر است، افزود: با توجه به مسئولیت، هماهنگی و همکاری بسیار خوب مجموعه اجرایی استان ایلام، کار خدمات رسانی را تسهیل کرد تا این حرکت عظیم در اربعین و تردد زائرن از مرز به خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار اشتری با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها تعداد زائران در بازگشت از مرز مهران بیشر از میزان رفت است،  اضافه کرد: مانند سال گذشته امکان انتخاب مرز مهران برای زائرانی که از مرزهای دیگر وارد عراق شدند، وجود دارد.

وی یادآور شد: با حفظ این ظرفیت و همکاری های مناسب، آمادگی لازم برای بازگشت زائران تا سه روز بعد از اربعین و حتی تا بازگشت کامل آنها از مرزهای چهارگانه ادامه دارد.

سردار اشتری با بیان اینکه پیش بینی می شود تا فردا شب بخش اعظمی از زائران به کشور باز گردند، افزود: با هوشیاری همه دستگاه ها تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم و نخواهیم داشت اما باید این روزهای پایانی را بیشتر هوشیار باشیم.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: دشمنان اسلام نمی توانند شاهد عظمت این اجتماع باشند پس باید پیش از پیش برای مقابله با تهدیدات احتمالی آماده باشیم.

وی خواستار  فعالیت و ماندن مواکب تا آخرین روز بازگشت زائران شد و گفت: دستگاه های خدمت رسان و موکب ها که در مسیرها و محدوده پایانه و شهر مهران هستند با توجهبه خستگی زائران بمانند و خدمت رسانی کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه امسال حدود ۶۵ درصد زائران از خودرو شخصی استفاده کردند، اظهار داشت: در مجموع سفر ۹۵ درصد زائران زمینی بود و با توجه به این میزان قابل توجه باید مواکب  خدمت رسانی خود را همچنان ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و مرزبانی مستقر در مسیرها و پلیس راه آمادگی خود را برای تردد زائران حفظ کنند تا شاهد وقوع مشکل نباشیم، تاکید کرد: امسال با وجود افزایش تردد زائران با تقویت زیرساخت ها و تعریض مسیرهای اصلی تردد زائران تصادفات رانندگی ۱۱ درصد کاهش داشته است.

سردار اشتری یادآور شد: باید زیرساخت‌های استان ایلام بویژه در حوزه راه های ارتباطی را تقویت و خلاها را برطرف و از طرفی کشور عراق را متقاعد کنیم که به همین نسبت زیرساخت خود را ارتقا دهند تا در زمان تردد زائران کمتریت نشکل را داشته باشیم.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفته است.

  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اربعین حسین اشتری مرز مهران زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع گفت: با توجه به تعطیلی ۹ سال حج عمره، مقرر بود طی سال گذشته زائران به حج عمره مفرده مشرف شوند که با توجه به مشکلات پیش آمده این اقدام صورت نپذیرفت که با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد که حدود پنج هزار زائری که سال گذشته ثبت نام کردند و موفق به اعزام نشدند به ترتیب واریز وجه و ثبت نامی که انجام شده است در بازه زمانی سوم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به مکه مکرمه اعزام شوند.

وی ادامه داد: حدود هفت درصد زائران حج عمره مفرده در کشور معادل ۳۴۰ زائر سهم خراسان رضوی است که این زائران در قالب چهار کاروان ۸۵ نفره به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۲ گروه از کاروان زائران حج عمره مفرده از استان خراسان رضوی امروز سوم اردیبهشت ماه و ۲ کاروان دیگر ۱۳ اردیبهشت ماه امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

شجاع افزود: پس از اعزام این کاروان‌ها ثبت نام و اعزام زائران به حج عمره مفرده تعطیل خواهد شد و پس از ماه‌های محرم و صفر برای حج عمره مفرده جدید در صورتی که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد فراخوان و ثبت نام داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • بازگشت آزمون به جاده گلزنی + فیلم
  • بازگشت آزمون به جاده گلزنی
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند