Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:19:57 GMT

آمادگی تمام امکانات خسروی تا ورود آخرین زائر به کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۵۳۶

آمادگی تمام امکانات خسروی تا ورود آخرین زائر به کشور

به گزارش خبرنگار مهر، با فرا رسیدن اربعین حسینی موج بازگشت زائران افزایش یافته و تمام زیرساخت های موجود در مرز خسروی نیز برای بازگشت زوار آماده است.

ورود به مرز خسروی از عراق محدودیت تردد ندارد و زوار می توانند ۲۴ ساعته وارد کشور شوند.

روز گذشته نیز در جلسه ستاد اربعین استان که در مرز خسروی برگزار شد، استاندار کرمانشاه از حشدالشعبی برای تامین امنیت زوار اربعین قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین روز گذشته تردد زائران اربعین از مرز خسروی برای حضور در کربلای معلی تا ساعت ۱۴ انجام شد.

قدردانی استاندار کرمانشاه از حشدالشعبی برای تامین امنیت زائران

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز جمعه در جلسه ستاد اربعین که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار داشت: امسال کرمانشاه در ارائه خدمات به زوار اربعین حال و هوای خاصی داشت و با بازگشایی مرز خسروی این حال و هوا مردم با طروات بیشتری همراه بود.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از همه مسئولان برای بازگشایی این مرز گفت: بازگشایی این مرز از مطالبات جدی مردم استان بود چرا که از دیرباز هم این مرز محل رفت و آمد زائران بوده و قطعا در رونق بخشیدن به شهرهای استان اثرگذار خواهد بود و این اثرگذاری را در قصر شیرین دیدیم.

بازوند ادامه داد: همچنین از حشدالشعبی عراق که در ایام اربعین جهت برقراری امنیت مرز زحمت کشیدند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی این مرز همزمان با اربعین بود و قطعا برای استان خیر و برکت دارد، عنوان کرد: امسال سال اول بازگشایی این مرز بود و نباید آن را با سایر مرزهای کشور مقایسه کرد.

بازگشت ۵۵ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان در حاشیه بازدید از پایانه خسروی اظهار داشت: مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی آماده بازگشت زائران اربعین است.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه همه چیز برای بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: به زائران گرامی توصیه می شود با توجه به زیرساخت های مطلوب فراهم شده، برای تسهیل در ورود آنها به کشور، پایانه خسروی را انتخاب کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: همچنین تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر نیز از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی شده و در مراسم شکوهمند اربعین حضور پیدا کرده اند.

تمام امکانات تا ورود آخرین زائر به کشور فراهم است

فریبرز کرمی در گفتگو  با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در این ایام بیشتر تردد زوار اربعین توسط خودروهای شخصی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسی کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات به زوار در آماده باش کامل هستند.

این مسئول گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار زائر اربعین از طریق مرز خسروی وارد خاک عراق شده اند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر شمار زوار خروجی از مرز کاهش یافته و در مقابل شاهد ورود زوار اربعین به کشور هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه همه امکانات تا ورود آخرین زائر به کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: تیم های راهداری در آماده باش کامل هستند و در حال حاضر همه زیرساختها فراهم است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین ناوگان حمل و نقل در خسروی و پایانه شهید کاویانی آماده خدمات رسانی به زائران است.

کد خبر 4750267

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 مرز خسروی اربعین حسینی کربلای معلی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر گرگان قزوین شیراز شهرکرد موکب رادیو اربعین بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر زائر به استان خراسان رضوی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی، اظهار داشت: از 15 اسفند 1402 تا هفتم فروردین 1403 در مجموع 7 میلیون و 348 هزار و 197 نفر به خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: 229 هزار و 88 نفر از طریق فرودگاه، 413 هزار و 308 نفر از طریق راه‌آهن، 561 هزار و 577 نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و 6 میلیون و 144 هزار و 224 نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان 52 درصد و در مشهد 55 درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف گفت: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان در شبانه روز گذشته 66 درصد، واحدهای موقت 75 درصد و اضطراری 48 درصد بوده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن 05137045 قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • ورود بیش از از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به مشهد مقدس
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • با تمام امکانات و قوا در کنار مقاومت و مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم
  • (تصاویر) مهندس دانمارکی و یک خانه ۲۸ متری عالی با تمام امکانات