Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:43:28 GMT

ترکیه‌ با نقض آتش‌بس، به حملات خود ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۶۳۶

ترکیه‌ با نقض آتش‌بس، به حملات خود ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «نیروهای دموکراتیک سوریه» ضمن انتقاد از ترکیه در عدم پایبندی به توافق آتش‌بس اعلام کردند که علیرغم تماس مداوم با آمریکا، وعده‌های واشنگتن راه به جایی نبرده است.

شبه نظامیان کُرد در بیانیه ای با اعلام این خبر افزودند: با وجود آتش‌بس، ولی طرف ترکیه‌ای، با نقض آتش‌بس، به حملات خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تأکید شده است که ترکیه تاکنون و پس از گذشت بیش از ۳۰ ساعت از آغاز آتش‌بس، به کُردها «اجازه نداده است که برای خارج کردن افراد زخمی و غیرنظامی محاصره شده در شهر «رأس العین» گذرگاه امنی ایجاد کنند».

شبه‌نظامیان کُرد با اشاره به نقش «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا که این توافق را با ترکیه منعقد کردند، تأکید کردند که این افراد مسئولیت تعهد ترکیه به اجرای این توافق و ایجاد گذرگاه را بر عهده دارند.

نیروهای دموکراتیک پیش از آغاز تجاوز ترکیه به سوریه تحت عنوان «چشمه صلح» تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، ولی واشنگتن به محض آغاز عملیات ترکیه، پشت آنها را خالی کرد.

در بیانیه مذکور تصریح شده است که با وجود تماس مداوم با طرف آمریکایی و وعده‌هایی که آنها برای حل این مشکل داده‌اند، ولی تا به این ساعت، هیچ پیشرفت ملموسی [در این زمینه] حاصل نشده است.

شبه‌نظامیان کُرد ضمن تأکید بر پایبندی به این آتش‌بس، اعلام کردند که «از طرف آمریکایی می‌خواهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و به طرف ترکیه‌ای اعمال فشار کند تا گذرگاهی ایجاد و افراد زخمی و غیر نظامی از شهر محاصره شده رأس العین خارج شوند».

در همین ارتباط، هر چند که آنکارا و واشنگتن مدعی توقف حملات ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت شده بودند، ولی منابع خبری سوریه از تداوم حملات نظامیان ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور به خاک سوریه خبر می‌دهند.

کد خبر 4750554

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای دموکراتیک سوریه ترکیه واشنگتن ایالات متحده آمریکا سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان فلسطین روسیه ایران فرانسه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، این ویژه برنامه که با حمایت اداره ارتباطات ریاست جمهوری برگزار شد در کنار فواره آلمان در میدان "سلطان احمد" آغاز و به طور زنده از 20 کانال آناتولی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش شد.
 
بسیاری از خبرنگاران مطبوعات ملی ترکیه در این برنامه حضور داشتند که فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری نیز از طریق تلفن با آنها ارتباط برقرار کرد.
 
سینان برهان، رئیس فدراسیون ناشران آناتولی، در بیانیه خود به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت که این پخش بدون مشکل و طبق برنامه‌ریزی انجام شده است. برهان با بیان اینکه هدف آنها افزایش آگاهی در ترکیه و افکار عمومی بین‌المللی در مورد فاجعه انسانی در فلسطین است، گفت: مشارکت همه دوستان روزنامه‌نگار ما در اینجا بسیار مهم است.
 
وی اظهار داشت: از همکاران ما از هر نهاد و دیدگاهی آمدند و به نام این حرفه واکنش‌های خود را نسبت به کشتار بشریت در غزه بیان کردند.
 
برهان با بیان اینکه ارتباط تلفنی آلتون مدیر ارتباطات ریاست جمهوری، هم افزایی متفاوتی را در برنامه ایجاد کرد و پخش را به بعد بین‌المللی رساند، خاطرنشان کرد که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای در دستور کار قرار دادن کشتار غزه و ایجاد افکار عمومی به کار خود ادامه می‌دهند، گفت: این نشان می‌دهد که رسانه‌های ترکیه می‌توانند سازماندهی شوند و بازتاب خوبی داشته باشند.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • رایزنی فیدان با امیرعبداللهیان درباره حملات ایران به اسرائیل
  • سیاست «صبر استراتژیک» خط قرمزهای ایران را شامل نمی‌شود
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • حمایت همدانی‌ها از حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی