Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@23:10:51 GMT

ایجاد روزانه پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۶۶۶

به گزارش ایسنا، امیر ناظمی درباره حملات فیشینگ در اینستاگرام خود نوشته است: فیشینگ، سایت‌ها و صفحه‌های اینترنتی جعلی هستند که سعی می‌کنند از طریق فریب کاربران اطلاعات مربوط به نام کاربری، گذرواژه یا اطلاعات کارت بانکی را به دست ‌آورند. از این طریق کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتر هستند، یا ابزارهای به‌روزنشده استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنان مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که برای مقابله با فیشینگ راه‌های مختلفی وجود دارد، افزود: از افزایش دانش کاربران تا پایش مداوم بانک‌ها برای شناسایی صفحات جعلی و راه‌حل‌های فنی (ابزارک‌های نصب‌شده بر مرورگرها یا دیواره آتش یا غیره). البته فیشینگ یک چالش جهانی است. به همین دلیل نیز ابزارهایی جهانی نیز در این خصوص طراحی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به نقش این سازمان در جلوگیری از حملات فیشینگ اظهار کرد: اگرچه ماموریت سازمان فناوری اطلاعات به صورت مستقیم شناسایی و مسدودسازی این صفحات نیست و این امر در حیطه وظایف پلیس فتا و بانک‌ها است؛ اما بیشترین شناسایی و مسدودسازی را ما در مرکز ماهر انجام داده‌ایم. در شش ماهه نخست ۸۵۷ سایت فیشینگ شناسایی و مسدودسازی شده‌اند؛ یعنی روزانه بیش از پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران ایجاد می‌شود.

 

ناظمی ادامه داد: در مجموع کمتر از ۱۰ مورد (حدود یک درصد) از این موارد در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران هشدار داده می‌شود و ۹۹ درصد دیگر را به صورت فنی مقابله می‌شود. اما نکته قابل توجه آن است که ما ۹۵ درصد از این موارد را از طریق همکاری بین‌المللی با مراکز CERT  دنیا انجام می‌دهیم. به صورت متقابل هم مراکز مشابه در کشورهای دیگر پس از شناسایی به ما اطلاع می‌دهند. در حقیقت صیانت از حقوق کاربران بر پایه قواعد جهانی است و از مبدا مسدود می‌شود.

‌وی خاطرنشان کرد: اگرچه شاید بسیاری ترجیح می‌دهند تا روز به روز بر کنترل بیش‌تر اینترنت مردم بیافزایند و این امر را به بهانه محافظت از مردم و صیانت از داده‌های آن‌ها انجام می‌دهند؛ واقعیت آن است که اصلی‌ترین راه مقابله با چالش‌های جهانی، استفاده از قواعد جهانی است. همکاری بین‌المللی نه تنها پایدارتر است، بلکه ریسک تعرض به حقوق مردم را نیز کاهش می‌دهد.‌
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این‌که در عصر فناوری، به همان دلیلی که فناوری جهانی است، اتکاء به شیوه‌ها و قواعد جهانی نیز راه‌حل است، افزود: شاید گاهی باید این نگاه منفی به همکاری بین‌المللی را کنار نهاد، تا بتوان منافع همکاری جهانی را نیز دید. در مورد چالش‌های جهانی راه‌حل‌های جهانی کارآمدتر از کنترل شدید بر کاربری مردم است که گاهی پشت سر واژه‌های درستی مانند شبکه ملی اطلاعات پنهان می‌شوند. شبکه ملی اطلاعات ضروری و مهم است، اما حداقل این را خوب می‌دانیم که کاربردش مقابله با فیشینگ نیست.

به گزارش ایسنا، یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود.

چندی پیش افزونه ضدفیشینگ درگاه بانکی، توسط مرکز آپا دانشگاه سمنان با حمایت مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای)، با هدف شناسایی و آگاه ساختن سرویس‌گیرنده وب از درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی ساخته شده است. با فعال بودن این افزونه و هنگام هدایت کاربر به صفحات پرداخت اینترنتی در یک سایت، به صورت خودکار اصل بودن یا فیشینگ بودن آن صفحه تشخیص داده شده و پیام مناسبی به کاربر نمایش داده می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمیات وعده صادق سبب تغییر معادلات جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان ،آیت ا... محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان گفت: عملیات وعده صادق یک تغییر در مبادلات بین المللی ایجاد کرد و حال یا باید سازمان‌های بین‌المللی به حق کشور‌هایی که خارج از چارچوب آنها هستند رسیدگی کنند و یا اینکه خود کشور‌ها به پا خیزند و از حق خود دفاع کنند.
وی بابیان اینکه فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ اسلام، مقاومت و دفاع از اسلام باست افزود: نظام اسلامی به پشتوانه ر مردمی و نیرو‌های نظامی مقتدر در برابر هر زورگویی و دفاع از کیان خود ایستاده است.
خطیب نمازجمعه زاهدان در ادامه تصریح کرد:هر کس به منافع ما تعرضی داشته باشد پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد..
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عملیات وعده صدقنشان دهنده عزت و اقتدار نظام اسلامی است و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی که از درون سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت عملیات وعده صادق از خارج این سرزمین ضربه سهمگین بر حیثیت، اعتبار و همینه اسرائیل وارد کرد و با آن همه تبلیغ برای گنبد آهنین و لایه‌های متعدد دفاعی که چندین کشور به کمک آنها آمدند تا موشک‌ها را ردیابی کنند تا به اسرائیل نرسد، اما باز هم حجم وسیعی از موشک‌ها به اهداف مورد نظر برخورد کرد.
وی گفت: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد چرا که سازمان‌های بین‌المللی و مقررات برای این است که کشور‌های مستضعف را در بند بکشند و خودشان به هیچ یک از این مقررات عمل نمی‌کنند، اما به اسم حقوق بشر مردم مستضعف که توان دفاع از خود را ندارند به بند کشیده‌اند و این اقدام یک تغییر در مبادلات بین المللی است و حال یا باید سازمان‌های بین‌المللی به حق کشور‌هایی که خارج از چارچوب آنها هستند رسیدگی کنند و یا اینکه خود کشور‌ها به پا خیزند و از حق خود دفاع کنند و راه جدید در برابر کشور‌ها قرار داده و به همه نشان داد که اگر از این به بعد اسرائیل به منافع ما تعرضی داشته باشد بدون تعارف از مبدأ ایران به اسرائیل حمله خواهیم کرد.. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در این هفته بارندگی‌های سیل آسایی داشتیم و درجنوب استان سیلاب ایجاد شد و با وجود اینکه باران نعمت الهی است اگر به درستی از آن استفاده نکنیم و تدابیر لازم را نداشته باشیم می‌تواند مشکلاتی را هم برای ما ایجاد می‌کند و دعا می‌کنیم این باران در شمال استان سیستان وبلوچستان هم نازل شود و از عنایت دولتمردان، رئیس محترم جمهور که پیگیر بودند و وزیر محترم کشور که در منطقه حضور یافتند و نیز از استاندار جهادی استان که در سیل قبل سال در منطقه مستقر و ستاد بحران و قرارگاه کمک به سیل زدگان را تشکیل دادند و در سیل جدید نیز در منطقه حضور دارند تشکر می‌کنیم و بنده در تماس تلفنی با استاندار پیگیر مسائل بوده‌ام و به ایشان خدا قوت گفته‌ام و از همه مردم و گرو‌های جهادی که پای کار کمک رسانی هستند تشکر می‌کنیم و امیدواریم آسیب‌ها و تلفات جانی کمتر باشد و این بارندگی مایه برکت برای منطقه باشد.

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری گردانندگان دو صفحه ضد امنیتی در قزوین
  • علمیات وعده صادق سبب تغییر معادلات جهانی
  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای محتمل است/ مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان