Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@16:52:21 GMT

زائران اربعین در قم ۴۲ درصد رشد داشتند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۶۷۶

فرماندار قم گفت: تا‌کنون بیش از ۴۲ درصد رشد زائران جهت شرکت در مراسم اربعین را شاهد بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی حیدری‌ با اشاره به افزایش حضور زائران اربعین اظهار داشت: تا‌کنون بیش از 42 درصد رشد زائران جهت شرکت در مراسم اربعین را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه اربعین به یک جنبش بزرگ اجتماعی در جهان اسلام تبدیل‌ شده است، تصریح کرد: 131883 زائر ایرانی  و خارجی تا امروز وارد شهر قم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  فرماندار قم از حضور 82 هزار زائر در قرارگاه اربعین در مصلی، 45 هزار زائر در قرارگاه مسجد مقدس جمکران و 38 هزار زائر در قرارگاه امامزاده سید جمال‌ خبر‌ داد.   وی بابیان اینکه پیش‌بینی حضور زائران اربعین تا 20 آبان ماه را به دلیل بازگشت آن‌ها به مبدأ داریم، خاطرنشان کرد: حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان قم تا ظهر امروز 43495 ورودی به شهر قم و 48453 ورودی به استان قم است که آزادراه تهران - قم پرترددترین محور است.   حیدری با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران نیز، افزود: رسمی در قم شکل‌گرفته که جاماندگان از اربعین در کربلا نیز برای اعلام همبستگی و عرض ارادت با زائران امام حسین(ع)، از بعد از ظهر اربعین این مسیر را در قم به راهپیمایی می‌پردازند.   فرماندار قم با تأکید بر اینکه این راهپیمایی از ساعت 14 تا اذان مغرب ادامه دارد، گفت: در این زمینه نیز تمامی‌ دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی به انجام‌ وظیفه می‌پردازند و سازمان‌ اتوبوس‌رانی شهرداری پیش‌بینی بازگشت زائران را کرده است.   منبع: تسنیم   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در ماه شوال و پیش از آغاز مناسک حج تمتع، بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره عازم سرزمین وحی شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم‌، بعد از سال‌ها انتظار، خبر ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده به‌صورت جدی در سال گذشته مطرح و از  22 آذر ماه ثبت‌نام از اولویت‌های یک تا 600 که  نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده‌ بودند، آغاز شد اما با طولانی شدن زمان صدور مجوز برای ورود هواپیماهای ایران به عربستان، اعزام زائران عمره به طور کلی لغو شد و وجوه پرداختی به آنها بازگردانده شد. 

اما سازمان حج و زیارت اعلام کرده که عربستان مجوز پروازهای هواپیمایی ایران را صادر کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از  3 اردیبهشت، اعزام زائران بعد از 8 سال انتظار آغاز خواهد شد. 

بر این اساس، طبق اظهارات غلامرضا رضایی؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، در تاریخ مذکور، با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر 500 زائر به فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

در این دوره عمره‌گزاران از استان‌های مختلف به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. پروازها برای یک دوره 10 روزه برنامه‌ریزی شده است و مجموعاً بیش از 5000 نفر در ماه شوال زائر عمره خواهند بود. 

عمره 1402 رسماً لغو شد/ عودت وجوه همه ثبت‌نام کنندگان عمره از 28 بهمن

به گفته سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز، علاوه بر فراهم کردن مقدمات اعزام، دربخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل هماهنگی و امکانات لازم برای این سفر معنوی تدبیر شده است.

هزینه این سفر، 40 میلیون و 600 هزار تا 42 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • حضور ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳ / زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳؛ محدودیت‌های اعزام برای بیماران
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران