Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین غروی رام رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تصمیمات اخیر دولت در رابطه با اصلاح رویه واردات مسافری تلفن همراه، گفت: سال‌ها پیش دولت قانونی مربوط به گمرکات وضع کرد که هر مسافر برای واردات تلفن همراه از ۸۰ دلار معافیت مالیاتی برخوردار بود که از اینوع معافیت ها در بسیاری از اقلام الکترونیکی هم مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: زمانی که طرح رجیستری تلفن همراه شروع شد مسافر‌ها می‌توانستند از این معافیت استفاده کنند. کم کم استفاده از معافیت مالیاتی ۸۰ دلاری این نوع  واردات برای برخی افراد تبدیل به یک رویه تجاری شد درصورتی که طبق قانون استفاده تجاری از این معافیت غیر قانونی است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: سوء استفاده از این رویه کار را به جایی رساند که شاهد خرید و فروش مدارک سفر مسافران و رجیستر موبایل با استفاده از این مدارک بودیم. تا جایی که حتی از مدارک سفر حجاج نیز برای این نوع واردات سوء استفاده شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به این اتفاق واکنش نشان داد، به همین منظور دولت در پی از صرفه انداختن این رویه شد تا سوء استفاده‌ای از آن صورت نگیرید.

بیشتر بخوانید: لغو معافیت واردات تلفن همراه مسافری به علت سوء استفاده برخی افراد

غروی رام افزود: با توجه به راهپیمایی اربعین در این روزها و جا به جایی بیش از ۴ میلیون مسافر ایرانی و اتباع دیگر  انجمن در آن زمان گوشزد کرد که اگر سوء استفاده از این رویه واردات ادامه پیدا کند، شاهد ورود میلیون‌ها دستگاه تلفن همراه بی پشتوانه و بدون گارانتی در بازار خواهیم بود و ممکن است مجددا شاهد اتفاقاتی در بازار باشیم که هم مصرف کننده و هم فروشندگان زحمت کش بازار دچار مشکل شوند.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی  بیان کرد: در اخبار آمده که دولت راه حل داده است تا معافیت مالیلتی ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری لغو شود، همچنین قرار است مبنای محاسبه‌ عوارض گمرکی و سود بازرگانی رویه مسافری نرخ ارز سنا باشد. ما هم تابع قوانین دولت هستیم و کماکان در تلاشیم تا نسبت به تامین بازار به تعهدات خود عمل و ثبات را در بازار حفظ کنیم.

انتهای پیام/

معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

سرهنگ هادی کیان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در پی سرقت تلفن همراه و وجه نقد یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان در کمتر از ۵ ساعت و با اقدامات هوشمندانه پلیسی ۲ برادر که از سارقان سابقه دار بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس و در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابی خود اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087882

دیگر خبرها

  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند