Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@13:17:40 GMT

افزایش ۵۰ درصدی زائران اربعین ۹۸ نسبت به سال پیش

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۸۲۷

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تعداد زائران اربعین ۹۸ نسبت به سال گذشته، از ورود ۳۵۰ هزار زائر حسینی به کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه از اول محرم تاکنون بیش از سه میلیون‌ و ۳۵۰ هزار نفر به عتبات مشرف شدند، اظهار داشت: از اول ماه صفر تاکنون نیز سه میلیون و ۵۰ نفر از زائران اربعین به کربلا تشرف یافتند که این تعداد نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد خروج زائران اربعین کاهش یافته است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ هزار نفر از زائران اربعین به کشور بازگشتند و ۱۰ هزار نفر نیز از کشور خارج شدند.   دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت مرزها خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هم‌اکنون بسیاری از زائران اربعین در حال بازگشت به کشور هستند، وضعیت تردد در مرزها روان است. البته در مرز مهران که ۶۰ درصد ترددها را به خود اختصاص داده است، زائران با کمی معطلی وارد کشور می‌شوند.   محمدی‌فر با بیان اینکه مرز چذابه و خسروی بهترین مرزها برای خروج زائران است، تصریح کرد: بیشتر حجم تردد زائران از مرزهای مهران و شلمچه است. بنابراین ما همچنان توصیه می‌کنیم زائران برای جلوگیری از معطلی در مرزها از مرز خسروی و چذابه وارد کشور شوند.   دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه سفر بسیاری از زائران اربعین در حال پایان است، گفت: توصیه می‌کنیم زائران تلاش کنند سفر خود را با توجه به پایان مراسم اربعین و به تدریج جمع شدن موکب‌ها تسریع بخشند. البته پیش‌بینی کردیم دو تا سه روز پس از اربعین نیز امکانات اسکان و تغذیه برای زائران فراهم باشد.   محمدی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، از آن‌ها می‌خواهیم که پس از ورود به مرزها با توجه به امکانات فراهم شده سفر خود را مدیریت کرده و استراحت کافی داشته باشند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود

داریوش امانی روز سه شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس استانداردهای موجود و اعلام پلیس، ۸۸۷ نقطه پرحادثه در محورهای ارتباطی کشور وجود داشت که ۴۰۰ نقطه آن در سال گذشته، ایمن و  ۴۸۷ نقطه پرخطر دیگر نیز امسال ایمن سازی خواهد شد.

وی افزود: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز ۱۳۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف و تا اربعین بیشتر آنها ایمن می‌شوند.

امانی گفت: نیازمندی‌های استان‌های مسیر گذر زائران اربعین حسینی اخذ شده و بر اساس برآوردها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت و حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های اربعین امسال در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت ۲۵ هزار میلیاردریال طرح تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

وی بیان کرد: در ۲ پایانه اربعینی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی از سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راه‌ها شروع شده که تاکنون ادامه دارد.

امانی توضیح داد: زائران اربعین از ورودی پایانه‌های مرزی گذرگاه‌های رابعین حسینی باید از تونل سرد و زیر سایه‌بان و مه‌پاش مسیر را ادامه دهند که سال گذشته بیشترین میزان نصب سایه‌بان به انجام رسید و امسال نیز تداوم دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: محوطه سازی و بهسازی پایانه‌ها، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نصب سایه‌بان جدید اقدامات در دستور کار برای اربعین سال‌جاری است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین ناوگان اتوبوسی و ریلی اقداماتی در دست انجام است اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز برای تامین اتوبوس مسافری از تولید داخل و یا واردات ناوگان از کشورهای اطراف پیگیری های لازم را انجام داده علاوه بر اینکه با کشور عراق مذاکراتی برای ورود اتوبوس‌های این کشور برای جابجایی زائران به عتبات عالیات در اربعین انجام شده است.

امانی به بازدید خود از بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: تعداد ماشین آلات راهداری از طریق بندر خرمشهر وارد کشور شده که قرار است هر چه زودتر ترخیص و از آنها برای فعالیت‌های راهداری اربعین و راه‌های کشور استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان