Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:20:18 GMT

اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان چین قابل تحقق است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۸۹۸

اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان چین قابل تحقق است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، در این مقاله آمده است: در نشست جهانی صنعت واقعیت مجازی سال ۲۰۱۹، لیو هه معاون نخست وزیر چین طی سخنانی سه پیام به جهان ارسال کرد که عبارتند از: عدم تغییر در اوضاع اساسی رو به رشد اقتصاد چین در طولانی مدت، حصول پیشرفت واقعی در رایزنی اقتصادی و تجاری چین و آمریکا در زمینه های زیاد و بنا شدن پایه ای مهم برای امضای توافقنامه مرحله ای بین دو کشور، و اعتماد و توانایی کامل چین برای تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان خود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارشها میزان تولید ناخالص داخلی چین در سه فصل نخست سال جاری ۶.۲ درصد رشد داشته و چین از میان جوامع اقتصادی عمده جهان از لحاظ میزان رشد در مقام نخست قرار گرفته است. این امور نشانگر مقاومت و توان بالای چین در مقابله با خطرات احتمالی و توان شایسته تقدیر دولت چین در استفاده منطقی از ابزارهای سیاستگذاری است.

در این مقاله با اشاره به اصطکاک تجاری چین و آمریکا تأکید شده است: پایان جنگ تجاری برای هر دو طرف چین و آمریکا و جهان سودمند است و این تازه ترین تفاهم حاصل شده بین چین و آمریکا است. فارغ از هر گونه تحولی در جهان، چین با بهره مندی از پایه خوب و نیروی محرکه قوی، توان مقاومت و فضای بزرگی برای عمل و ابزارهای سیاست کلان برای مقابله با هر گونه چالشی دارد و با اعتماد به نفس کامل قادر به تضمین تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان و پیشبرد توسعه با کیفیت بالای اقتصاد خود می باشد.

کد خبر 4750575

منبع: مهر

کلیدواژه: چین رشد اقتصادی چین تجارت خارجی اربعین 98 قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران بورس قیمت نفت بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت جنگ تجاری مالیات قیمت سکه بهار آزادی دلار قیمت یورو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور

پژوهشگاه هوا و فضا ذیل وزارت علوم تشکیل و آغاز به کار کرد. از جمله اهداف پژوهشگاه می‌توان به شناسایی و معرفی فناوری‌های هوافضایی و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مربوط برای دستیابی به آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه هوافضا اشاره کرد. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، پژوهشکده هوافضا در تاریخ 1375/03/26 طبق موافقت اصولی شورای گسترش آموزش عالی به منظور انجام تحقیقات هوافضایی، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایه‌گذاری شد و فعالیت رسمی خود را از سال 1379 آغاز کرد؛ به استناد مصوبه شماره 22/7765 مورخ 1383/10/27 شورای گسترش آموزش عالی موافقت قطعی مبنی بر ارتقای پژوهشکده به پژوهشگاه صورت پذیرفت.

در همین راستا و به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده فعالیت‌های مجموعه در قالب بخش‌های زیر سازمان‌دهی شد:

پژوهشکده سامانه‌های فضانوردیپژوهشکده علوم و فناوری هواییپژوهشکده مدیریت حقوق و استانداردهای هوافضاییگروه پژوهشی فیزیولوژی هوافضاییگروه پژوهشی کاربرد هوافضا در محیط زیستکانون تفکر آینده‌اندیشی و راهبردی هوافضایی

از جمله اهداف پژوهشگاه می‌توان به شناسایی و معرفی فناوری‌های هوافضایی و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مربوط برای دستیابی به آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه هوافضا اشاره کرد.

تحصیلات تکمیلی

پژوهشگاه هوافضا با عنایت به ضرورت فعالیت‌های پژوهشی در زمینه راهبردی هوافضا و تأکید بر پژوهش کاربردی در راستای مأموریت خود و ضرورت تربیت دانش‌آموختگان با هدف رفع نیاز نیروی پژوهشی کشور از نیم سال اول سال تحصیلی 87_86 اقدام به ایجاد دوره کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در گرایش مهندسی فضایی کرده است که در هر دوره 8 نفر دانشجو پذیرفته شده‌اند.

ارائه دروس و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان این دوره‌ها توسط اساتید پژوهشگاه هوافضا و همکاری دانشگاه‌های معتبری چون دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انجام می‌پذیرد.

حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و اعطای بورس به دانشجویان مستعد و ممتاز در مقطع دکتری از جمله اقداماتی است که توسط پژوهشگاه هوافضا و به منظور توسعه امر پژوهش صورت می‌گیرد. همچنین برگزاری دوره‌های هدفمند بین رشته‌ای و ارائه آموزش‌های خاص، بخشی از اهداف آموزشی این پژوهشگاه در راستای تحقق اهداف پژوهشی آن است.

امکانات پژوهشگاه هوافضا

از جمله امکانات موجود در پژوهشگاه می‌توان به آزمایشگاه‌های پردازش موازی، برق و الکترونیک و واقعیت مجازی؛ پایگاه رایانه‌ای با شبکه داخلی، اتصال دائمی و پرسرعت به اینترنت و کتابخانه تخصصی به منظور ایجاد بستر لازم برای انجام فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد.

دستاوردهای علمی ـ پژوهشی

برنامه‌های آینده

توسعه و جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی طبق اهداف راهبردی کشورگسترش همکاری با مؤسسات صنعتی و دانشگاهیجذب نیروی انسانی کارآمد براساس ساختار مصوب پژوهشگاهتوسعه امکانات پژوهشی از جمله آزمایشگاه‌ها براساس طرح جامع تدوین شدهتوسعه فضای کالبدی پژوهشگاه متناسب با رشد نیروی انسانی و امکانات پژوهشی

دهمین دوره بین المللی مسابقه کن‌ست ایران در سال 1403

دهمین دوره مسابقه بین المللی کن‌ست ایران در تابستان 1403 برگزار خواهد شد.

کن‌ست به ماهواره‌های کوچک در ابعاد قوطی نوشابه گفته می‌شود که توسط یک سیستم اوج‌دهی تا ارتفاع مشخصی از سطح زمین حمل شده و رهاسازی می‌شود. کن‌ست باید بتواند خود را به صورت سالم به زمین برساند و در حین فرود یک مأموریت مشخص را در چارچوب الزامات تعیین شده انجام دهد.

این مسابقه یک پلتفرم استاندارد جهانی است که از سال 1390 توسط پژوهشگاه هوافضا در کشورمان آغاز شده و هدف اصلی آن مشارکت دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه در یک پروژه واقعی هوافضایی از طراحی تا ساخت و تست است.

معرفی کلاس‌های مسابقه

کلاس سنجشی ـ ارتباطی

مأموریت کن‌ست سنجشی ـ ارتباطی اندازه‌گیری داده‌های محیطی مانند دما، رطوبت، فشار و همچنین تهیه تصاویر و ارسال برخط آنها به ایستگاه زمینی است. مأموریت تعریف شده در این دوره، داده‌برداری و تهیه تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی با رویکرد کاربرد در حوزه کشاورزی، محیط زیست و مدیریت بحران است.

در این مأموریت کن‌ست بر فراز اهداف زمینی رهاسازی شده و باید ضمن تهیه تصویر توسط دوربین و تشخیص این اهداف با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر، مساحت و طیف رنگی هدف را شناسایی کند.

کلاس علمی ـ اکتشافی

مأموریت کن‌ست علمی ـ اکتشافی، شبیه‌سازی مأموریت یک سامانه فضایی خودکار در حال فرود روی سطح یک سیاره فرضی است. در این مأموریت کن‌ست پس از رهاسازی از ارتفاع مشخص بیش از 300 متری از سطح زمین باید بتواند با استفاده از مکانیزم‌های کنترلی به صورت خودکار و بدون دریافت فرمان از زمین با انجام مانورهای پروازی شامل پایدارسازی پرواز به محدوده بالای هدف و انجام مانور مارپیچ در محدوده‌ای مشخص دایره‌ای به قطر 5 متر فرود آید.

گفتنی است در این کلاس کن‌ست باید از بال ثابت برای پرواز خود استفاده کند. در طول پرواز داده‌های فشار، دما، ارتفاع و موقعیت توسط کن‌ست ثبت شده و به همراه تصویر به صورت برخط به ایستگاه زمینی گزارش می‌شود. همچنین داده‌ها باید بر روی یک کارت حافظه ثبت و ذخیره سازی شوند.

اهداف برگزاری مسابقه

تقویت توانایی استفاده از سرریز دانش هوافضا در پاسخ‌گویی به نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف.

ایجاد بستری مناسب برای استفاده عملی از آموخته‌های تئوری و ورود به عرصه صنعت.

بهره برداری از خلاقیت دانشجویان در رفع نیازهای صنعت هوافضا و سایر صنایع.

آشنایی با اصول مهندسی سیستم تیم‌سازی و ایجاد توانمندی در استفاده عملی از آن.

تقویت روحیه کار تیمی، سیستمی و افزایش قدرت برنامه‌ریزی.

ایجاد زمینه‌ای برای برقراری ارتباط میان دانشجویان داخلی و خارجی.

توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات توسعه داده شده.

ارتقای ارتباطات بین‌المللی با دانشگاه‌های خارجی از طریق افزایش تیم‌های شرکت‌کننده بین المللی.

شناسایی نیروی انسانی مستعد در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای محروم و دورافتاده.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • سرپرست فرمانداری سرایان منصوب شد
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور