Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم بخش های مختلف شهرستان اندیمشک در اربعین حسینی در قالب هیات‌های عزادار سینه زنی و زنجیرزنی در مقبره شهدای گمنام این شهر تجمع کرده و به سوگواری و عزاداری پرداختند.
 امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان در این مراسم ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: ۹ امام از نوادگان امام حسین (ع) هستند و خداوند امامت را در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: درباره هیچ معصومی به اندازه حضرت سیدالشهدا (ع) موضوع زیارت مورد تاکید قرار نگرفته است، امروز هم زیارت اربعین حسینی یک موضوع فرامرزی،فرامذهبی و و فراقومی است.
وی اظهار داشت :اربعین عامل اصلی زنده نگاه داشتن عاشورا و یک موضوع جهانی شده و  رسانه پرقدرت عاشورا بوده و حماسه امام حسین به خوبی به دنیا معرفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: روز اربعین روز وحدت حول محور عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) است واین جمعیت عظیم و کنگره جهانی نظیر ندارد این مناسبت ، روز بیداری اسلامی است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است.
امام جمعه اندیمشک هم گفت:محبت اهل بیت (ع)  راه رسیدن به کمال الهی و آرامش درونی است.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: اربعین حسینی فرصت ارزنده تمرین نزدیک کردن دل با اهل بیت علیه السلام است.
وی از تلاش های انجام شده در اندیمشک برای خدمات رسانی شایسته به زائران تقدیر کرد.
در این آیین عزاداران حسینی با برگزاری مراسم های ویژه سینه‌زنی و سوگواری عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.
همچنین در اربعین حسینی هیات‌های عزادار در سطح شهر اندیمشک و بخش های تابعه به حرکت در آمده و عزاداری کردند.
شب گذشته نیز مراسم ویژه عزاداری با حضور هزاران نفر از مردم خداجوی اندیمشک و قرائت زیارت عاشورا در مقبره شهدای گمنام برگزار شد.
بیش از ۱۰ هزار پرس غذای نذری با مشارکت نیکوکاران در اربعین حسینی در جوار مقبره شهدای گمنام پخت و توزیع شد.
۷۷ موکب در شهرستان اندیمشک در حال اسکان و پذیرایی زوار کربلای معلی در مسیرهای رفت و برگشت هستند.
روزانه بیش از یکصدهزار نفر از زائران کربلای معلی از مسیر شهرستان اندیمشک تردد می کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اندیمشک هیأت عزاداری اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق با حضور خیل عظیم زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شب گذشته  زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) در تجمع مردمی وعده صادق  به دعا و ثنا پرداختند و زیارت "امین الله" با سوز و گدازی بیشتر از همیشه قرائت شد؛ چرا که امروز هشتم شوال مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است.

در اجتماع مردمی "وعده صادق" زائران به دفاع جانانه سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی که بامداد 26 فروردین 1403 انجام شد، پرداختند و با رجزخوانی از رشادت‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور پاسخ دهنده به تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل، برای رزمندگان و مدافعان وطن دعای خیر کردند و سپس نوای حیدر حیدر حسین طاهری مداح اهل بیت و زائران در رواق طنین انداز شد.

خادم‌ها پرچم ایران و فلسطین را بین زائران پخش می‌کنند و در این میان ذوق کودکان برای گرفتن پرچم هم تماشایی بود.

مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد، حیدر حیدر شعارهایی است که  زائران امام رضا(ع) در اجتماع مردمی وعده صادق سر دادند و نوای حاج حسین طاهری با اشعار حماسی خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون و ای یار ای یار برخیز و علم بردار با همراهی زائران روبه رو شد.

 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی