Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر دالوندی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ورود بخش خصوصی برای راه اندازی مرکز نگهداری سالمندان اظهار کرد: در زمینه نگهداری از سالمندان، حاکمیت نقش مهمی را ایفا می‌کند و بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند در زمینه ایجاد مراکزی با نام دهکده‌های سالمندان، نقش پر رنگی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: برای ارتقای زندگی سالمندان، باید ساختار‌های جدید در جامعه تشکیل شود؛ اکنون حدود ۲۴ هزار تخت ویژه نگهداری از سالمندان در سراسر کشور داریم؛ با توجه به جمعیت ایران باید حداقل ۳۵۰ هزار تخت نگهداری سالمندان در مراکز روزانه و حتی شبانه روز داشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر ۷.۵ میلون نفر از مردم کشور را افراد پیر تشکیل می‌دهند و باید شرایطی در کشور مهیا کنیم که سالمندان بتوانند از خانه بیرون آمده و با دیگر همسالان خود و سایر افراد جامعه معاشرت کنند.

دالوندی بیان کرد: در دهکده‌های سالمندی، افراد پیر در طول روز در این مراکز ساکن می‌شوند و از طرف پرستاران، خدمات ارزشمندی دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: سالمندان در دهکده‌های سلامت، به صورت موقت تا بهبود وضعیت‌شان ساکن می‌شوند؛ اینگونه مراکز بر اساس تجربه کشور‌های پیشرفته است و امیدواریم این مدل در سراسر کشور اجرایی شود. بیشتر بخوانید: مشکلات دوران سالمندی و جمعیت پیر ایران/ کشور جوان ایران با شیب تند در حال پیر شدن است او افزود: در حال حاضر مراکز توانبخشی، سالمندان را به طور دائم نمی‌پذیرند و فقط خدمات سرپایی بهداشتی درمانی در زمینه مراقبت و نگهداری از آن‌ها ارائه می‌شود.   دالوندی تاکید کرد: مراکز توانبخشی می‌توانند به وسیله پرستاران خدمات قابل قبولی به سالمندان که برخی از آن‌ها توانایی انجام کار‌های روزمره خود را ندارند، ارائه دهند؛ امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی در زمینه کمک به سالمندان و مراقبت از افراد پیر طراحی شده است و پرستاران می‌توانند با سیستم‌های جدید به افراد سال‌خورده، آموزش‌های اولیه در زمینه نگهداری از خود را بدهند.

او گفت: برخی از سرویس‌ها و روش‌های ارائه دهنده خدمات به بیماران و به خصوص سالمندان در سطح جامعه نهادینه نشده است و دولت باید در این زمینه به ما و پرستاران کمک کند.   انتهای پیام/ برخی خدمات بری سالمندان در جامعه نهادینه نشده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی سبزوارگفت: دامپزشکی در روز‌های پایان سال علاوه بر طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراحل تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، برنامه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز را نیز برعهده دارد.

 دکتر زیدابادی افزود: در این بازدید‌ها بروشور‌های آموزشی در ارتباط با آبزیان زینتی و هشدار‌های لازم در زمینه عدم نگهداری و عرضه حلزون و لاک پشت ارائه می‌شود.

وی، درباره خرید لاک پشت گوش قرمز و حلزون سیبی به شهروندان هشدار داد و گفت: نگهداری لاک‌پشت گوش‌قرمز و حلزون سیبی بسیار خطرناک است و سبب بروز بیماری‌های گوارشی، قلبی و انگلی در انسان می‌شود.

 برات الله زیدابادی با اشاره به اینکه احتمال انتقال برخی بیماری‌ها از ماهی قرمز به انسان وجود دارد، گفت: بهتر است تمام افراد مخصوصاً کودکان و افراد سالخورده از دست زدن و تماس مستقیم دست با این ماهی‌ها اجتناب کرده و در صورت لزوم پس از تماس، دست‌ها با آب و صابون شسته شود.

دیگر خبرها

  • تاکید اورژانس بر انتقال مادران باردار و سالمندان از ۵ استان
  • اطلاعیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص کشف مقادیری از گوشت «تک سمی»
  • ساخت بزرگترین مرکز نگهداری سالمندان گلستان در دستور کار دستگاه قضا
  • مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار
  • سند ملی سالمندان در استان بوشهر اجرایی می‌شود
  • پیگیری دستگاه قضا برای ساخت بزرگترین مرکز نگهداری سالمندان در گلستان
  • خدمات پرستاری در منزل
  • آمادگی نوروزی کادر درمان در بیمارستان‌های لرستان
  • برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر
  • افتتاح مراکز جدید فرآهنگ در سال آینده/ افزایش پدیده سالمندان تنها و سالمند آزاری