Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:37:40 GMT

امام حسین(ع) نزدیکترین مسیر برای رسیدن به خداست

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۳۰۴

امام حسین(ع) نزدیکترین مسیر برای رسیدن به خداست

حجت الاسلام حافظ نیا، امام حسین(ع) را نزدیکترین مسیر برای رسیدن به پروردگار متعال دانست و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) جان خود را داد تا ما آگاه باشیم و از خواب غفلت بیدار شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در اجتماع عزاداران اربعین حسینی در محوطه آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان با تسلیت چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان، اظهارکرد: پیاده‌روی به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در روز اربعین، اجر و پاداشی والا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندر آستارا به حضور پرشور شهروندان آستارایی و لوندویلی در این اجتماع بزرگ اشاره کرد و افزود: حضور میلیونی زائران در کربلای معلی و حضور هزاران نفری عاشقان اهل بیت(ع) در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، نشان از وحدت مردم این منطقه دارد.

 

وی با بیان اینکه علی رغم تهدیدات و خطراتی که وجود داشته و دارد هر سال همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی پرشورتر می‌شود، تصریح کرد: امام حسین(ع) چه کرده که خدا قلب همه مردم مرا معطوف به آن حضرت کرده است؟

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه عشق اهل بیت (ع) عامل وحدت و یکپارچگی مردم است، خاطرنشان کرد: حرارت این عشق هرگز در قلب مومنان سرد و خاموش نمی‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه امام حسین (ع) در راه اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشت، گفت: هدف امام حسین(ع) نجات انسان‌ها از جهالت، سرگردانی و ضلالت بود.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) جان و خون قلب خود را داد تا ما آگاه باشیم و از خواب غفلت بیدار شویم افزود: امام حسین(ع) جان خود را در طبق اخلاص گذاشت تا دشمن و توطئه‌های شان را بشناسیم و در مقابل دشمن تا آخرین قطره خون بایستیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امام حسین(ع) به گریه من و تو نیاز ندارد و این من و توییم که به این گریه‌ها نیازمندیم اظهارکرد: اگر این گریه‌ها برای سیدالشهدا(ع) درست باشد ما را می‌سازد.

 

امام جمعه بندر آستارا، امام حسین(ع) را نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به پروردگار متعال دانست و خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) از ما می‌خواهد که از یاد خدا غافل نباشیم و امام حسین(ع) هرچه داشت در راه خدا تقدیم کرد و اگر در مجلس و محفل حسینی از یاد خدا غافل شویم، فایده‌ای ندارد و ما ضرر می‌کنیم.

 

گفتنی است، مداحی مداحان اهل بیت(ع)، ذکر مصیبت شهیدان کربلا و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا پایان بخش این آیین معنوی در بندر مرزی آستارا بود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا اربعین حسینی امام حسین ع بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی های اولیه از فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، اظهار داشت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

علیرضا نقوی افزود: زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب وفاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیروهای منطقه در کوتاه ترین زمان مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت