Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:06:58 GMT

برخی جرائم در محرم و صفر تا ۸۰ درصد کاهش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۳۰۶

برخی جرائم در محرم و صفر تا ۸۰ درصد کاهش داشته است

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی روز شنبه در حاشیه راهپیمایی جاماندگان اربعین در شیراز تاکید کرد: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی در جهت افزایش معنویت در جامعه است ، در روایات بسیاری بر زیارت قبر امام حسین(ع)و خواندن زیارت اربعین بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام  موسوی ، اربعین را فرصتی برای افزایش معنویت دانست و گفت: یکی از فرصت هایی که سبب افزایش معنویت می شود همین پیاده روی و عزاداری  روز اربعین است و امروز مجموعه قضایی استان فارس نیز توفیق داشت تا همراه با سایر دلسوختگان حسینی در این راهپیمایی عظیم و مردمی  که تا حرم احمدی و محمدی  علیهم الاسلام حضور به هم رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس این حضور مردمی در پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع بشری خواند و گفت: همه عزاداران با شور واشتیاق و با عشق امام حسین (ع)  و اصحاب با وفای ایشان در این راهپیمایی و تجمع میلیونی حضور دارند منتهی خبرگزاری ها جهانی که در خدمت کشورهای متخاصم هستند در انعکاس خبری بزرگترین تجمع  بشری در روز اربعین درسایر شهرهای ایران اسلامی  و بین الحرمین عراق کوتاهی  می کنند اما همه چشمان با بصیرت دنیا شاهدند که امروز در سراسر ایران اسلامی و شهر شیراز تجمع عزاداران حسینی شور بزرگی به پا کرده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه بیان داشت این تجمع میلیونی در روز اربعین  حسینی دارای پیام جهانی است و آن را زمینه ساز ظهورمنجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی  در دادگستری استان فارس گفت: در دهه محرم و همچنین ماه صفر تمام مناسبت های مذهبی  و فعالیت های فرهنگی با کیفیت مطلوبی در دادگستری استان فارس انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: آمارها نشان می دهد که هر چه معنویت در جامعه بیشتر باشد زمینه  جرم کاهش می یابد و به حمدالله در برخی ماه ها همچون محرم و صفر که مردم عزاداری می پردازند جرم و گناه در جامعه کاهش می یابد.

هزاران نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و محبان اهلبیت همزمان با اربعین حسینی با حضور در راهپیمایی اربعین در شیراز در اجتماع با شکوه جاماندگان اربعین حضور یافتند و در آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) با آرمان‌های عاشورایی تجدید میثاق کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری اربعین حسینی حقوقی و قضایی زائران اربعین اربعین ۹۸ مراسم جاماندگان اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تصاویری از تجمع و راهپیمایی خودجوش مقابله با بی‌حجابی در پایتخت
  • (ویدئو) تجمع و راهپیمایی مقابله با بی‌حجابی در تهران
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟