Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@06:05:50 GMT

مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند+عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۳۹۷

مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با حمل پرچم اتحادیه اروپا و سر دادن شعارهایی علیه دولت بوریس جانسون، خواهان برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت هستند. معترضان پس از تجمع در منطقه «هاید پارک» واقع در مرکز لندن، در حال راهپیمایی به سمت پارلمان هستند.

مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که برای چندمین بار در سه ال گذشته تظاهرات می کنند، شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی را حمل می کنند که روی برخی از آنها نوشته است:‌ «واقعیت‌ها نزد ما است دوباره رای می دهیم»، «برای برگزاری همه پرسی مجدد متحد هستیم» و «جای جانسون در جهنم است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه اعلام شده نمایندگان که از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در پارلمان تشکیل جلسه داده اند، قرار است تا ساعاتی دیگر درباره توافق جدید بوریس جانسون رای گیری کنند.

انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند و عصر همان روز از سوی ۲۷ کشور عضو شورای اروپا به تائید رسید.

بیشتر مفاد توافق جدید همان چیزی است که در زمان نخست‌وزیری «ترزا می» در آذرماه سال گذشته به دست آمده بود و تغییر اصلی بر سر پیشنهادهای مربوط به ایرلند شمالی است. در توافق جدید طرح پشتیبان ایرلند شمالی موسوم به «بک استاپ» حذف شده و به جای آن ترتیبات جدیدی برای تبادل کالا بین دو در نظر گرفته شده است.

جانسون صبح امروز در سخنانی از نمایندگان خواست تا از توافق جدید حمایت کنند، چرا که به گفته او "نتیجه بهتری" ممکن نیست.

با این حال رهبران احزاب سیاسی مخالف، توافق جدید را بدتر از توافق «ترزا می» می‌دانند. این توافق حتی حزب برگزیت اصلی ترین حامی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را هم نتوانست راضی کند. نایجل فاراژ رهبر این حزب می گوید: این برگزیت نیست. قرار نبود پس از ۳ سال به اینجا برسیم. با این توافق سال‌ها طول می کشد که به تجارت آزاد دست پیدا کنیم چون همچنان از سوی قوانین اتحادیه اروپا محاصره شده و اختیارات از ما سلب شده است.

نمایندگان مجلس همچنین قرار است به لایحه ای رای دهند که اگر تصویب شود جانسون مجبور خواهد شد تا رای گیری امروز درباره توافق جدید را به تاخیر انداخته و مهلت برگزیت را برخلاف میل باطنی تمدید کند.

بر اساس این لایحه دولت بایستی پیش از انجام رای گیری درباره توافق جدید ، لایحه‌ای را درباره چگونگی اجرای این توافق به رای بگذارد. به این ترتیب نمایندگانی که به دنبال برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت هستند قادر خواهند بود تا اجرای توافق برگزیت را به برگزاری دوباره همه پرسی درباره جدایی از اتحادیه اروپا موکول کنند.

گمانه زنی ها حاکی است که بیشتر نمایندگان مجلس با لایحه پیشنهادی تمدید مهلت برگزیت موافق و با توافق جدید جانسون مخالف هستند. اگر پیش بینی ها درست باشد، کلاف برگزیت باز هم پیچیده تر خواهد شد. انگلیس تنها ۱۲ روز تا پایان مهلت عضویت در اتحادیه اروپا فرصت دارد و اگر توافق برگزیت به تائید پارلمان نرسد، احتمال برگزاری انتخابات سراسری تقویت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برگزیت تظاهرات انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب پس از دیدار با چوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: می‌خواهیم که توافق میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و اروپا در برخی از موارد به فشار بیشتر [به اسرائیل] برای توقف درگیری در غزه منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، بن فرحان این سخنان را پس از نشست با «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبروگ بیان کرده است.

وی اضافه کرد: همچنان برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه خوش بین هستیم.

فرحان افزود: چشم انداز منطقه حرکت به سوی توسعه، آبادی و ثبات منطقه است.

سخنان بن فرحان ساعتی پس از آن بیان می شود که بورل نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: در زمان ناآرامی و تشدید تنش‌ها، صلح و چندجانبه‌گرایی در هر دو منطقه خاورمیانه و اروپا به چالش کشیده خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای حل بحران‌ها، جلوگیری از تشدید اوضاع و حمایت از فضای بین‌المللی امن‌تر و باثبات‌تر نیاز داریم.

این جلسه ساعاتی پس از نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار شد که در جریان آن آخرین تحولات بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت. پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بحران انسانی در غزه و جنگ اوکراین از مهم‌ترین موضوعات این نشست عنوان شده است.

بورل در نشست با خبرنگاران عنوان کرد که دورنمایی از برقراری آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی در این منطقه ادامه دارد. وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.»

 رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • تسلیم‌ناپذیری بایرن مونیخ در راه توافق با رالف رانگنیک؛ علاقه به اونای امری جدی‌تر شد